CHESS: Η επίσκεψη στο μουσείο γίνεται μια διαδραστική εμπειρία

Από Irina_def 11 Μαρτίου 2014

Μία νέα εφαρμογή δοκιμάστηκε με επιτυχία στο Μουσείο της Ακρόπολης, η οποία δίνει την ευκαιρία στους επισκέπτες να χρησιμοποιήσουν μελλοντικά τις φορητές συσκευές τους, όπως «έξυπνα» κινητά και ταμπλέτες, για να απολαμβάνουν μία διαδραστική και προσωποποιημένη εμπειρία ξενάγησης στα μουσεία.

Πιο συγκεκριμένα, η νέα τεχνολογία, με την ονομασία CHESS (Cultural-Heritage Experiences through Socio-personal interactions and Storytelling- Εμπειρίες πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω κοινωνικο-προσωπικής αλληλεπίδρασης και εξιστόρησης), αναπτύχθηκε από Γάλλους, Έλληνες, Βρετανούς και Γερμανούς ερευνητές, με χρηματοδότηση περίπου 2,8 εκατ. ευρώ από το 7ο Πρόγραμμα- Πλαίσιο για την Έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μάλιστα, η καινοτομική τεχνολογία, που συντονίζεται από τη γαλλική εταιρεία DIGINEXT, χρησιμοποιεί φορητές τεχνολογίες επαυξημένης πραγματικότητας και τεχνολογίες γεω-εντοπισμού για να μετατρέψει τη συνηθισμένη παθητική ξενάγηση σε ένα μουσείο, σε μία ενεργητική, προσωπική και διαδραστική πολιτιστική εμπειρία.

Έτσι, αντίθετα με τους παραδοσιακούς οδηγούς των μουσείων, η εφαρμογή CHESS αφηγείται στον κάθε επισκέπτη μία συγκεκριμένη ιστορία, η οποία επικεντρώνεται στα εκθέματα που είναι πιο σχετικά με τα ενδιαφέροντά του, με λιγότερες ή περισσότερες λεπτομέρειες, ανάλογα με την επιθυμία του.

Οι ιστορίες μπορούν να εμπλουτιστούν με πολυμέσα και τρισδιάστατα παιχνίδια, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις τα εκθέματα «μιλούν» και προσκαλούν τους επισκέπτες να αλληλεπιδράσουν μαζί τους.

Τέλος, οι συντονιστές του προγράμματος υπολογίζουν ότι το CHESS θα παρουσιαστεί στην αγορά σε δύο χρόνια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ