Μέσα Μαζικής Μεταφοράς | Αλλαγές για τα έτη 2010 - 2013

Ο ΟΑΣΑ έχει εκπονήσει σχέδιο αλλαγών για τα επίγεια μέσα μεταφοράς για τα έτη 2010-2013 με βάση τις συγκοινωνιακές ανάγκες της περιοχής ευθύνης του ΟΑΣΑ, όπου οι συγκοινωνιακές παράμετροι έχουν υπολογιστεί με βάση τις προβλέψεις της μελέτης του Γενικού Σχεδίου Μεταφορών της Αττικής (ΓΣΜΑ).

Τα σχέδια αναπροσαρμογής του δικτύου περιλαμβάνουν δεδομένα όπως:

• Τις επεκτάσεις των συγκοινωνιακών δικτύων των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, προαστιακός)

• Την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών ώστε να προσαρμοστούν στις επεκτάσεις των δικτύων σταθερής τροχιάς, γεγονός που δημιουργεί επί πλέον ανάγκες δρομολόγησης λεωφορείων με μεγαλύτερη συχνότητα

• Την αύξηση του πληθυσμού και την πληθυσμιακή μετατόπιση προς τα νέα αναπτυσσόμενα προάστια. Έτσι, παρατηρείται μεγάλη αύξηση:

– στα βόρεια και βορειανατολικά προάστια (Μαρούσι, Πεύκη, Νέα Πεντέλη, Ηράκλειο, Μελίσσια, Βριλήσσια, Φιλοθέη, Κηφισιά, Εκάλη, Χολαργός, Παπάγου, Αγ. Παρασκευή, Χαλάνδρι),

– στις Ν.Α. περιοχές προς τη θάλασσα (Π. Φάληρο, Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη) με ετήσιους ρυθμούς ελαφρώς υψηλότερους από την προηγούμενη ομάδα

– στα Μεσόγεια

– στα δυναμικά περιαστικά κέντρα όπως το Μενίδι, το Ζεφύρι και τα Άνω Λιόσια.

Αντίθετα, σοβαρή μείωση καταγράφεται:

– στον δήμο της Αθήνας

– στο δήμο Πειραιά και στους “προσφυγικούς” δήμους (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νίκαια, Ταύρος, Καισαριανή, Αιγάλεω, Νέα Ιωνία, Δάφνη, Μεταμόρφωση).

• Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για υψηλότερο επίπεδο προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης (συχνότερα δρομολόγια και μείωση του χρόνου αναμονής στις στάσεις, μικρότερες πληρότητες μέσα στα οχήματα, μικρά λεωφορεία στα τοπικά δίκτυα, μικρότερο μήκος περπατήματος προς/από τις στάσεις)

• Τους σημαντικούς πόλους έλξης μετακινήσεων που δημιουργούνται είτε από την ίδρυση και λειτουργία καινούργιων εγκαταστάσεων είτε από την μετεγκατάσταση υφιστάμενων σε νέες θέσεις (όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, υπουργεία, εμπορικές αναπτύξεις, η ανάπλαση του Βοτανικού και του Ελληνικού, εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στο κέντρο κ.λπ.)

• Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για συγκοινωνιακή κάλυψη προς/από ποικίλους πόλους έλξης των μετακινήσεων και όχι μόνο προς το κέντρο της Αθήνας και ιδιαίτερα προς τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς,

• Την αύξηση του κόστους κατοχής και λειτουργίας ΙΧ αυτοκινήτου

• Την αύξηση του συνολικού αριθμού των μετακινήσεων στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ και ο στόχος για αύξηση του μεριδίου των αστικών συγκοινωνιών στις μετακινήσεις αυτές στο 45% του συνόλου στα επόμενα 3 έτη (2013).

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, αλλά και λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική συγκυρία, ο ΟΑΣΑ προχωρά στις παρακάτω δράσεις για τον εξορθολογισμό του δικτύου των Αστικών Συγκοινωνιών:

• τροποποιήσεις των λεωφορειακών γραμμών που διανύουν μεγάλες διαδρομές και κινούνται στο βεβαρυμένο κυκλοφοριακά κέντρο της Αθήνας με αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, σύνδεση με τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς και ταυτόχρονη περικοπή του τμήματός της διαδρομής τους που διέρχεται από το κέντρο της Αθήνας

• συγχώνευση γραμμών με παράλληλες ή όμοιες διαδρομές

• περιορισμό και συγχώνευση ορισμένων γραμμών με πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση

• ενίσχυση του συνδυασμένου τρόπου μετακίνησης

• βελτίωση των συνδέσεων (μεγαλύτερη συχνότητα, περισσότερα δρομολόγια) προς σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ, άρα βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη και συμβολή στην μείωση των περιβαλλοντικών ρύπων στο λεκανοπέδιο

• μείωση του λειτουργικού κόστους των αστικών συγκοινωνιών

• το ΜΕΤΡΟ, οι ΗΣΑΠ και το ΤΡΑΜ να είναι η ραχοκοκαλιά της σύνδεσης με το κέντρο της πόλης

Επίσης, σημαντικός στόχος του ΟΑΣΑ είναι ο σχεδιασμός με βάση τις πραγματικές ανάγκες του πολίτη, αλλά κυρίως η υλοποίηση αυτών των δράσεων που θα βελτιώσουν την καθημερινότητά του, γεγονός που στα προηγούμενα χρόνια υστερούσε σημαντικά.

Οι πρώτες παρεμβάσεις στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών θα γίνουν την 1η Δεκεμβρίου 2010 και είναι οι εξής :

Γραμμή Ονομασία Είδος επέμβασης

———————————————————————————————————–

208 ΚΑΤΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ – ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ Α4

ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ –

ΤΕΡΨΙΘΕΑ
———————————————————————————————————–
Α4 ΑΚΑΔ.- ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΤΕΡΨΙΘΕΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
———————————————————————————————————–
103 ΚΑΛΑΜΑΚΙ – ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ

141 ΚΑΛΑΜΑΚΙ – ΣΤ. ΔΑΦΝΗ
———————————————————————————————————–
141 ΚΑΛΑΜΑΚΙ – ΣΤ. ΔΑΦΝΗ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
———————————————————————————————————–
113 ΑΛΙΜΟΣ – ΣΤ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΟΓΩ

ΧΑΜΗΛΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
———————————————————————————————————–
Χ42 ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ – ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΟΓΩ

ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
———————————————————————————————————–
Β13 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ – ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΤΟΠΙΚΗ ΣΤΟΝ

ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗ ΣΤΑΘΜΟ ΜΕΤΡΟ ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ

ΜΕ ΝΕΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑ:[748

ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗ- ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ-

ΣΤ. ΑΓ. ΑΝΤΩΝΙΟΣ]
———————————————————————————————————–

Α12 ΜΑΡΝΗ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ – ΦΥΛΗ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΤΟΠΙΚΗ

ΓΡΑΜΜΗ 723 ΦΥΛΗ-ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
———————————————————————————————————–
Β12 ΜΑΡΝΗ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
———————————————————————————————————–
Β4 ΑΚΑΔ. – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΟΥΡΜΕΝΑ ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ ΤΟΠΙΚΗ ΣΤΟΝ

ΣΤΑΘΜΟ ΜΕΤΡΟ ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΜΕ ΝΕΑ ΟΝΟΜΑΣΙΑ:[248

ΣΟΥΡΜΕΝΑ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ-

ΣΤ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ]
———————————————————————————————————–
Α9 ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ – ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ

ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΓΡΑΜΜΗ

Β9 ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΤΟΠΙΚΗ

ΓΡΑΜΜΗ [542 ΣΤ. ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ

ΗΡΑΚΛΕΙΟ- ΤΕΛΩΝΕΙΟ

ΑΘΗΝΩΝ-ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ]
———————————————————————————————————–
Β9 ΧΑΛΚΟΚΟΝΔΥΛΗ – ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ –

Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
———————————————————————————————————–
213 ΣΤ. ΔΑΦΝΗ – ΥΜΗΤΤΟΣ – ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΛΟΓΩ

ΧΑΜΗΛΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗΣ

ΚΙΝΗΣΗΣ
———————————————————————————————————–
Α17 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ

ΓΡΑΜΜΗ

806 ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ – ΣΤ.

ΑΙΓΑΛΕΩ

———————————————————————————————————–
806 ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ – ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
———————————————————————————————————–
Β17 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΑΝΩ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ

ΓΡΑΜΜΗ 807 ΑΝΩ

ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ – ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ
———————————————————————————————————–
807 ΑΝΩ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ – ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
———————————————————————————————————–
851 ΠΛ. ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ – ΝΕΑΠΟΛΗ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ

ΓΡΑΜΜΗ

852 ΝΕΑΠΟΛΗ – ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ
———————————————————————————————————–
852 ΝΕΑΠΟΛΗ – ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
———————————————————————————————————–
839 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΑΝΩ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ ΥΠΟΚΑΘΙΣΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ

ΓΡΑΜΜΗ

837 ΑΝΩ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ –

ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ
———————————————————————————————————–
837 ΑΝΩ ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ – ΣΤ. ΑΙΓΑΛΕΩ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

Συμπερασματικά, οι αλλαγές στο δίκτυο της ΕΘΕΛ, σε συνδυασμό με τη δρομολόγηση των νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (φυσικού αερίου) αναμένεται να επιφέρουν σημαντικά οφέλη στους επιβάτες, στο περιβάλλον και στη διαχείριση του τροχαίου υλικού και του ανθρώπινου δυναμιικού.

Για περισσότερες πληροφορίες το επιβατικό κοινό μπορεί να επικοινωνεί με το Τηλεφωνικό Κέντρο 185 του ΟΑΣΑ και στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.oasa.gr

(Δελτίο Τύπου)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

08-01-2024

Μαρούσι

⚽🏀 LIVE SCORES
27 Απρ. 2024
Αστ
20:00
-
ΟΦΗ
27 Απρ. 2024
Βόλ
20:00
-
Παν
27 Απρ. 2024
ΠΤΡ
20:15
-
ΛΑΥ
27 Απρ. 2024
ΠΑΟΚ
20:15
-
ΜΑΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;