Τα top 10 tips για προσαρμοστείς τέλεια σε μια νέα δουλειά! (Λίστα)
Αυτές είναι οι πιο χρήσιμες συμβουλές ώστε να μην "τα βρεις σκούρα" σε ένα νέο εργασιακό περιβάλλον. Τα ultimate dos & don'ts!

Αν έχεις πολύ λίγο καιρό που έχεις πιάσει δουλειά, ή αν πρόκειται να ξεκινήσεις σε μία άμεσα, ή αν απλώς θες να είσαι προετοιμασμένος για το ενδεχόμενο που βρεις μία άμεσα, στη λίστα που ακολουθεί θα βρεις τα καλύτερα tips για να προσαρμοστείς τέλεια σε αυτή!

Τα tips αφορούν το τι πρέπει να προσέχεις στη συμπεριφορά σου απέναντι στους συναδέλφους σου αλλά και το πώς πρέπει να φέρεσαι γενικά σε σχέση με τις εργασιακές σου αρμοδιότητες.

1. Να είσαι συνεργάσιμος και team player και να μην προσπαθείς να «δείχνεσαι».
Το να είσαι συνεργάσιμος και να μπορείς να εργάζεσαι αποδοτικά σε επίπεδο ομάδας είναι εξαιρετικά σημαντικό γιατί προβάλλεις έτσι μια αξιόλογη πλευρά του χαρακτήρα σου που είναι ταυτόχρονα αρεστή και από τους συναδέλφους σου. Ακόμη κι αν κάνεις κάτι που θα είναι άξιο επαίνου, καλό είναι να μην αρχίσεις να «κομπάζεις» για αυτό και να μην υπερβάλλεις στις εκδηλώσεις χαράς σου, γιατί θα δημιουργήσεις έτσι αντιπάθειες και ζήλια.

2. Μην λες πολλά «Όχι» και μην κάνεις συχνά παράπονα όσον αφορά το φόρτο εργασίας σου.
Προφανώς πάντα σε λογικά πλαίσια. Δεν εννοούμε να σου φορτώνουν δουλειά για δέκα άτομα και να μην πεις τίποτα. Ούτε φυσικά το να δεχτείς να κάνεις κάτι παράλογο. Αλλά όταν οι απαιτήσεις που έχουν στην εργασία σου από εσένα είναι αυξημένες, αν όντως ενδιαφέρεσαι να έχεις μέλλον στη δουλειά σου, και σταδιακά να κάνεις καριέρα και να ανελιχθείς δεν γίνεται να αρνείσαι δουλειές και αρμοδιότητες απλώς επειδή δεν σου αρέσουν, ή επειδή δεν σε εμπνέουν. Άλλωστε υπάρχει ο άγραφος κανόνας ότι για να μπορέσεις να αναλάβεις ένα project που θα σου αρέσει πραγματικά θα πρέπει να ασχολείσαι και με 10 άλλα που δεν θα σε «τρελαίνουν» ώστε να υπάρχουν πάντα αρκετές οικονομικές εισροές. Όσον αφορά το σκέλος των παραπόνων, ποτέ και κανείς δεν συμπάθησε ή εκτίμησε έναν υπάλληλο/συνεργάτη ο οποίος παραπονιόταν διαρκώς είτε για τον φόρτο εργασίας τους είτε για ότι τον δυσκόλευε. Είναι φυσικά γνωστό άλλωστε ότι μία από τις προκλήσεις κάθε εργασιακής θέσης είναι να μπορεί ο κάθε εργαζόμενος να κάνει το ιδανικό για εκείνον time και work load management ώστε να αποδείξει την αξία του και την υψηλή αποδοτικότητά του.

3. Αναλάμβανε πάντα τις πλήρεις ευθύνες σου, ακόμη κι όταν κάνεις λάθη -κυρίως τότε- χωρίς να ψάχνεις για δικαιολογίες και υπεκφυγές.
Όλοι εκτιμούν έναν εργαζόμενο που αναλαμβάνει τις ευθύνες των πράξεών του, και κυρίως των λαθών, δεν προσπαθεί να τις επιρρίψει σε άλλους ή να χρησιμοποιεί δικαιολογίες, ακόμη κι όταν έχει ελαφρυντικά, προκειμένου να «την βγάλει» καθαρή.

4. Μην δίνεις πληροφορίες για το ύψος των οικονομικών σου απολαβών αλλά και της εν γένει οικονομικής σου κατάστασης.
Η εχεμύθεια είναι προσόν, και ειδικά σε ένα εργασιακό περιβάλλον. Επιπλέον η αμοιβή σου είναι ένα από τα προσωπικά σου δεδομένα, τα οποία δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να τα κάνεις «βούκινο», αφενός γιατί κάποιοι συνάδελφοι σου μπορεί να αμείβονται με λιγότερα χρήματα, και αυτό να δημιουργήσει μια αυθόρμητη ζήλια και αντιπάθεια απέναντί σου, πράγμα που ενδεχομένως να χαλάσει το μέχρι πρότινος καλό εργασιακό σου περιβάλλον., κι αφετέρου γιατί μπορεί αναλόγως επιπέδου μισθού να δημιουργηθούν.

5. Μην μιλάς για τις μελλοντικές επαγγελματικές σου φιλοδοξίες.
Αφενός γιατί κάποιος που θα σε ακούσει μπορεί να ζηλέψει, γνωρίζοντας ότι ο ίδιος δεν μπορεί να πετύχει κάτι παρόμοιο επαγγελματικά μιας και δεν έχει το ίδιο γνωστικό, ακαδημαϊκό και εργασιακό background. Επιπλέον αν οι μελλοντικοί σου στόχοι δεν περιορίζονται εντός της εταιρείας/ επιχείρησης που εργάζεσαι τη δεδομένη στιγμή, αυτό δεν είναι ανάγκη να τους γνωστοποιηθεί, μιας και τώρα έπιασες δουλειά και θα δώσεις πιθανότατα κακή εντύπωση, γιατί θα θεωρήσουν ότι δεν εκτιμάς, δεν σέβεσαι και δεν σου αρέσει η παρούσα θέση σου.

6. Μην τα παρατάς ποτέ, ακόμη κι όταν βρίσκεσαι σε μια -φαινομενικά τουλάχιστον- αδιέξοδη κατάσταση.
Όταν δηλαδή έχεις αναλάβει ένα project ή μια δραστηριότητα που μοιάζει δυσεπίτευκτη, καλό είναι να εξαντλείς όλες τις δυνατότητες λύσης της, τις πιθανές εναλλακτικές και να μην προσπαθείς να ξεφορτωθείς την ευθύνη διεκπαιρέωσης της με την πρώτη δυσκολία. Γιατί αν το κάνεις αυτό θα αποδείξεις ότι είσαι ευθυνόφοβος και μη επικεντρωμένος στην επίτευξη στόχων και αποτελεσμάτων.

7. Μην μιλάς πολύ για την προσωπική σου ζωή.
Το να έχεις καλές σχέσεις με τους συναδέλφους σου είναι απαραίτητο. Το να τους «ανοιχτείς» όμως πολύ για τα προσωπικά σου, ή να τους πεις την ιστορία της ζωής σου «χαρτί και καλαμάρι» είναι εντελώς πλεονάζον. Καλό είναι να κρατάς την προσωπική σου ζωή για τον εαυτό σου και να θέσεις ευδιάκριτα όρια μεταξύ αυτής και της επαγγελματικής σου ζωής. Επίσης καλό θα ήταν να διατηρείς και ένα «άλφα» μυστήριο γύρω από το άτομό σου, ώστε να προβάλλεις μια κάπως πιο ενδιαφέρουσα προσωπικότητα. Επιπλέον, κατ’αυτό τον τρόπο δεν δίνεις σε κανέναν το δικαίωμα ή τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει μελλοντικά οποιαδήποτε τέτοιου είδους πληροφορία «εναντίον» σου. Σε ενδεχόμενες ερωτήσεις για την προσωπική σου ζωή προετοίμασε μερικές επιφανειακές, και καθόλου λεπτομερείς, «επιφανειακές» απαντήσεις.

8. Μη χάνεις ποτέ την ευκαιρία να μάθεις νέα πράγματα στο αντικείμενό σου π.χ. σεμινάρια, νέες αρμοδιότητες με καινούργιες προεκτάσεις κ.ά.
Όσο αυξημένος κι αν είναι ο φόρτος της εργασίας σου, ποτέ να μη χάνεις την οποιαδήποτε ευκαιρία επαγγελματικής μάθησης, γιατί μέσα από μια δουλειά, πέρα από τις οικονομικές απολαβές, και την εργασιακή εμπειρία που αποκτάς, ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη της είναι η απόκτηση επιπλέον γνώσεων και ακόμη μεγαλύτερης εξειδίκευσης πάνω στο αντικείμενό σου. Άλλωστε δεν πρέπει να παύεις ποτέ να επιθυμείς να μαθαίνεις.

9. Προσπάθησε να μην προσβάλλεις σε κανένα επίπεδο κανέναν από τους συνεργάτες σου.
Ανεξαρτήτως του αν είναι προϊστάμενοι, υφιστάμενοι, ή στην ίδια επαγγελματική βαθμίδα με σένα οφείλεις, προκειμένου να διατηρήσεις ομαλές και φιλικές εργασιακές σχέσεις να μην ειρωνεύεσαι και να μην προσβάλλεις κανέναν τους, γιατί αφενός θα σε αντιπαθήσουν κι αφετέρου, στην πρώτη ευκαιρία που θα κάνεις εσύ κάτι λάθος θα σε προσβάλλουν εκείνοι.

10. Μην κουτσομπολεύεις άλλους συναδέλφους σου.
Είτε το κουτσομπολιό αφορά την απόδοσή τους στη  δουλειά, είτε την εμφάνισή τους, ή την προσωπική τους ζωή δεν έχει σημασία. Οποιουδήποτε είδους κι αν είναι το κουτσομπολιό καλό είναι να το αποφεύγεις, να μην το ξεκινάς εσύ σε καμία περίπτωση, αλλά ακόμη και αν το ξεκινήσει κάποιος άλλος -ιδανικά- απόφυγε να συμμετάσχεις εκφέροντας την οποιαδήποτε άποψη ή προσπάθησε να αλλάξεις θέμα συζήτησης. Τα κουτσομπολιά συνήθως έχουν την τάση να μαθαίνονται και δεν θες να αποκτήσεις τη φήμη του κουτσομπόλη και του κακοπροαίρετου στον εργασιακό σου χώρο. Συν του ότι δεν ξέρεις ποτέ τι από αυτά που θα πεις μπορεί να σου γυρίσει «μπούμερανγκ» αργότερα αν τυχόν παραποιηθεί από κάποιον ή παρερμηνευθεί.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

06-03-2024

Αθήνα

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

14-02-2024

Καλλιθέα Αττικής

950

⚽🏀 LIVE SCORES
27 Απρ. 2024
Αστ
20:00
-
ΟΦΗ
27 Απρ. 2024
Βόλ
20:00
-
Παν
26 Απρ. 2024
BARC
ΤΕΛ
77 - 69
ΟΣΦΠ
27 Απρ. 2024
ΠΤΡ
20:15
-
ΛΑΥ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

 1 
 0 
 0 
 0 
 0