NASA: Η Γη γλύτωσε από πρωτοφανή καταστροφή στο τσακ... (video)

iliakikataigida_642_355

Η Γη γλύτωσε παρατρίχα μια σοβαρή καταστροφή το 2012, όταν μια τεράστια ηλιακή «καταιγίδα» πέρασε ξυστά από τον πλανήτη μας, όπως αποκάλυψαν τώρα οι επιστήμονες.

Αν είχε «χτυπήσει» τη Γη, η ζωή δεν θα ήταν πια αυτή που ξέρουμε και ο ανθρώπινος πολιτισμός θα είχε γυρίσει στον 18ο αιώνα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις επιστημόνων της NASA.

Στις 23 Ιουλίου 2012, ο Ήλιος, μετά από μία εκτίναξη στεμματικής μάζας, έστειλε προς την κατεύθυνση του πλανήτη μας μια πανίσχυρη μαγνητική “καταιγίδα”, με ταχύτητα 3.000 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο, η οποία στο «τσακ» δεν βρήκε τον στόχο της.

Τα εθνικά δίκτυα ενέργειας θα μπορούσαν να υπερθερμανθούν, ενώ ηλεκτρονικά είδη, συσκευές πλοήγησης και μεγάλοι δορυφόροι θα μπορούσαν να σταματήσουν να λειτουργούν, ενώ σημαντικές θα ήταν και οι διαταραχές στις παγκόσμιες αερομεταφορές.

Η ηλιακή καταιγίδα μπορεί να προκαλέσει ζημιές πολλών δισεκατομμυρίων καθώς και καταστροφικά προβλήματα για τις κυβερνήσεις, σε επίπεδο ασφάλειας, νοσοκομειακού εξοπλισμού, τραπεζικών συστημάτων και πολλών άλλων.

«Γνωρίζουμε ότι έρχεται όμως δεν ξέρουμε πόσο άσχημα θα είναι τα πράγματα», δήλωσε ο Dr. Richard Fisher, διευθυντής του τμήματος ηλιακής φυσικής της Nasa, στη Daily Telegraph.

Η ηλιακή δραστηριότητα, που επηρεάζει καθοριστικά τον διαστημικό καιρό, είναι ένα σύνθετο φαινόμενο. Περιλαμβάνει τις ηλιακές εκλάμψεις (που στέλνουν ακτίνες-Χ και ισχυρή υπεριώδη ακτινοβολία στη Γη), την εκτόξευση τεράστιων ποσοτήτων φορτισμένων ηλιακών σωματιδίων, ηλεκτρονίων και πρωτονίων (που κάνουν ζημιά στα ηλεκτρονικά συστήματα των δορυφόρων), καθώς και τις εκτινάξεις στεμματικής μάζας, οι οποίες στέλνουν προς τον πλανήτη μας δισεκατομμύρια τόνους μαγνητισμένου νέφους ηλιακού πλάσματος, που πέφτουν πάνω στην “ασπίδα” του γήινου μαγνητικού πεδίου (συνήθως προκαλούν απλώς το θεαματικό σέλας στους πόλους, αλλά ένα απευθείας μαζικό χτύπημα θα ήταν καταστροφικό).

Υπάρχει πιθανότητα 12% μια σούπερ ηλιακή “καταιγίδα” να χτυπήσει τη Γη μέσα στην επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με τον φυσικό Πιτ Ράιλι, ο οποίος έκανε τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα διαστημικού καιρού “Space Weather”. Η εκτίμηση αυτή βασίζεται σε στατιστική ανάλυση των στοιχείων για τις ηλιακές καταιγίδες κατά τα τελευταία 50 χρόνια.

Το πιο φοβερό είναι ότι βρήκαμε αυτό το βίντεο που δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο του 2011:

Γραφικές Τέχνες

19-12-2023