Πέθανε σε ηλικία 101 ετών η Φρανσουά Ζιλό, η μούσα του Πικάσο και ζωγράφος που η καριέρα της επισκιάστηκε από το ειδύλλιό της μαζί του.
Η Ζιλό πέθανε σε νοσοκομείο του Μανχάταν και τον θάνατό της επιβεβαίωσε στους New York Times η κόρη της η οποία είπε ότι η Γαλλίδα καλλιτέχνιδα αντιμετώπιζε καρδιακές και πνευμονικές παθήσεις.
Η Γαλλίδα ζωγράφος Φρανσουάζ Ζιλό ήταν πάνω από μία δεκαετία, μούσα και σύντροφος του Πάμπλο Πικάσο. Χαρακτηριστική είναι η φωτογραφία τους που περπατούν χαρούμενοι στην άμμο το 1948. Παράλληλα όμως η Ζιλό ήταν η μόνη γυναίκα που τον εγκατέλειψε. Μάλιστα, ένα βιβλίο με τίτλο «Η Γυναίκα που Είπε Όχι» τoυ Μάλτε Χέρβιγκ αναφέρεται στη ζωή της.
Lamentem la mort de Françoise Gilot, pintora, crítica d’art i escriptora francesa que va tenir dos fills amb Picasso, Claude i Paloma Picasso.
We regret the loss of Françoise Gilot, French painter, art critic and writer who had two children with Picasso, Claude & Paloma Picasso. pic.twitter.com/JYaXISwENW
— Museu Picasso Barcelona (@museupicasso) June 6, 2023
Γεννημένη σε μια εύπορη παριζιάνικη οικογένεια, η Ζιλό ήταν ήδη αφοσιωμένη ζωγράφος όταν γνώρισε τον 40 χρόνια μεγαλύτερό της Πικάσο, σε ένα γαλλικό εστιατόριο όταν ήταν μόλις 21 ετών, μάλιστα 10 χρόνια μετά και αφού είχε υποστεί κάποιες ακόμα ερωμένες τον εγκατέλειψε με τα δύο της παιδιά, την Παλόμα και τον Κλοντ.
«Την ανακάλυψε όταν αυτή ήταν μόλις 22 χρονών. Η Ζιλό σαγήνευσε τον Πικάσο με το σφρίγος της νεότητας, αλλά και τη σπιρτάδα του πνεύματός της. Αγνή και παρθένα, ήταν για εκείνον ένας λευκός καμβάς». Με αυτά τα λόγια περιγράφει την πρώτη συνάντησή τους ο συγγραφέας Μάλτε Χέρβιγκ.
Η δυναμική καλλιτέχνις μιλώντας για τη σχέση τους είχε πει πως ο Πικάσο ήταν μια ηφαιστειακή δύναμη της φύσης, «έτσι φέραμε στον κόσμο τα δυο παιδιά μας, την Παλόμα, που είναι φημισμένη σχεδιάστρια. Και τον Κλοντ, που είναι φτυστός ο πατέρας τους».
Στην αυτοβιογραφία της «Η ζωή με τον Πικάσο» η Ζιλό έγραφε: «Από τότε που συνειδητοποίησα ότι αυτός ζούσε σε έναν κόσμο κλειστός στον εαυτό του και ότι, κατά συνέπεια, η μοναξιά του ήταν πλήρης, θέλησα να εξερευνήσω τη δική μου μοναξιά. Σύντομα κατάλαβα ότι ο πυρήνας του προβλήματος ήταν ότι με τον Πικάσο πρέπει πάντα να υπάρχει ένας νικητής και ένας ηττημένος. Δεν μπορούσα να είμαι ικανοποιημένη με το να είμαι νικητής και πιστεύω ότι δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένος με αυτό κάποιος που είναι συναισθηματικά ώριμος. Κι ούτε υπήρχε κάτι να κερδίσεις με το να είσαι ηττημένος, γιατί με τον Πικάσο τη στιγμή που ήσουν ηττημένος έχανε κάθε ενδιαφέρον. Μιας και τον αγαπούσα, δεν είχα περιθώριο να ηττηθώ. Τι μπορεί να κάνει κανείς μπροστά σε ένα τέτοιο δίλημμα;».
Η Φρανσουάζ Ζιλό εγκαταλείπει τον Πικάσο το 1953. Ο Πικάσο της αφιερώνει τον πίνακα με τίτλο «Προτομή Γυναίκας», τον οποίο μπορεί κανείς να δει στο Μουσείο Μάρτιν Γκρόπιους Μπάου στο Βερολίνο, στη Γερμανία. Ο χωρισμός τους σηματοδοτεί την απαρχή μίας νέας καλλιτεχνικής περιόδου και για τους δύο.
Με πληροφορίες από New York Times
Διαβάστε ακόμη:
- Λιονέλ Μέσι: Πάει στην Ίντερ Μαϊάμι, σύμφωνα με το BBC
- Πέθανε ο καραγκιοζοπαίχτης Θανάσης Σπυρόπουλος
- ΗΠΑ: Κατηγορούν για «αντισημιτισμό» τον μουσικό Ρότζερ Γουότερς
JOBS
Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα
Τεχνικοί - Τεχνίτες
Πλήρης Απασχόληση
03-01-2024
Μενίδι
Εκπαίδευση
Πλήρης Απασχόληση
18-12-2023
Νέα Ιωνία Αττικής