Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έρχονται αυξήσεις έως και 25%
Η αύξηση στα καύσιμα αναμένεται να φέρει υπέρογκες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Η έκρηξη στις τιμές των καυσίμων φέρνουν και αλλαγές στον ακτοπλοϊκό κάδο. Όπως φαίνεται, ο επανασχεδιασμός και οι περικοπές δρομολογίων είναι μονόδρομος, αν δεν ενταχθεί σε προγράμματα στήριξης που προετοιμάζονται ήδη για τις στεριανές επιχειρήσεις. Μάλιστα, φέρεται πως η αύξηση στα καύσιμα θα φέρει και αύξηση στην τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που θα αγγίξει το 25%.

Αξίζει να σημειωθεί πως, ήδη, ανακοινώθηκαν οι πρώτες στοχευμένες περικοπές. Οι περικοπές αφορούν κυρίως δρομολόγια που καλύπτονται και από άλλα πλοία ή δεν εμφανίζουν ιδιαίτερη κίνηση αυτή την περίοδο. Για παράδειγμα αυτά είναι τα σαββατιάτικα δρομολόγια από και προς τα Χανιά και κάποια πρωινά στις γραμμές της Ραφήνας.

Όπως έγινε γνωστό κατά τη χθεσινή συνάντηση του προεδρείου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), με επικεφαλής τον πρόεδρό του Σπύρο Πασχάλη, με τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, εφόσον η κατάσταση με τα ναυτιλιακά καύσιμα επιδεινωθεί τότε δεν αποκλείεται να δούμε και πιο ριζικά μέτρα. Ανάμεσα σε αυτά τα μέτρα αναμένεται να είναι πολύ μεγαλύτερες περικοπές δρομολογίων ή ακόμη και κάποια πλοία να δέσουν στα λιμάνια.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν οι ακτοπλόοι, το επιπλέον λειτουργικό κόστος που προκύπτει από την αύξηση στις τιμές των καυσίμων ξεπερνά τα 280 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Για να καλυφθεί αυτή διαφορά θα απαιτηθούν υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Διάφοροι από τον κλάδο εκτιμούν ότι οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων μπορεί να φτάσουν ακόμη και το 25% το επόμενο διάστημα.

Υπενθυμίζουμε ότι μία αύξηση της τάξης του 20% είχε γίνει στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ήδη, από τον προηγούμενο χρόνο.

Στις αρχές Μαρτίου, για πρώτη φορά στην ιστορία του, το ναυτιλιακό καύσιμο για τα ταχύπλοα (το MGO) έσπασε στον Πειραιά το φράγμα των 1.000 δολαρίων τον τόνο (935 ευρώ ο τόνος περίπου). Οι τιμές των καυσίμων για τα συμβατικά ακτοπλοϊκά πλοία κυμαίνονται από 610 δολάριο (υψηλού θείου) ο τόνος μέχρι και 944 δολάρια (χαμηλού θείου). Οι αντίστοιχες τιμές στις 11 Μαρτίου ήταν στα 1.159 δολάρια ο τόνος στα καύσιμα MGO, στα 1.105 δολάρια στα καύσιμα χαμηλού θείου ενώ στα καύσιμα υψηλού θείου ήταν στα 663 δολάριο ο τόνος.

Ζητήθηκαν αρκετά μέτρα από τον ΣΕΕΝ και συνοψίζονται σε επτά συνολικά, που αφορούν τα εξής:

  1. Επιβολή ενός είδους πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της μέσης τιμής του προηγούμενου Δεκεμβρίου
  2. Προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6% και επιστροφή του στο 13% εάν οι τιμές των καυσίμων πέσουν στα επίπεδα του Δεκεμβρίου
  3. Επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως είχε γίνει κατά τη διάρκεια της πανδημίας
  4. Προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπως έγινε κατά την περίοδο της πανδημίας
  5. Αύξηση των μισθωμάτων για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας κατά 30% τουλάχιστον
  6. Προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων που υλοποιούν σε διάφορες κατηγορίες επιβατών οι ακτοπλοϊκές εταιρείες
  7. Ενίσχυση της ρευστότητας με την άμεση καταβολή του μεγαλύτερου μέρους των 42 εκατ. ευρώ που οφείλει το υπουργείο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για δρομολόγια άγονων γραμμών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.

Πηγή cover photo: Intime

Διάβασε επίσης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Αγροτικά

Πλήρης Απασχόληση

24-01-2024

Ηρακλειο Κρητης

Μεταφορές

Πλήρης Απασχόληση

22-01-2024

Μαρούσι

800

⚽🏀 LIVE SCORES
12 Μαϊ. 2024
ΚΟΛ
17:15
-
ΟΣΦΠ
12 Μαϊ. 2024
ΠΕΡ
20:15
-
ΠΡΟΜ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;