Πανελλήνιες 2022: Οι αλλαγές και οι νέοι συντελεστές βαρύτητας
Τι αλλαγές έρχονται στις Πανελλήνιες 2022 - Τι θα γίνει με το μηχανογραφικό - Ποιοι παράγοντες θα οδηγήσουν στην κατάργηση τμημάτων

Ποιες αλλαγές έρχονται στις Πανελλήνιες 2022 και στο σύστημα εισαγωγής των υποψηφίων στα ΑΕΙ.

Σύμφωνα με πηγές και πληροφορίες, δεν αποκλείεται να δούμε και διορθωτικές κινήσεις εν μέσω του νέου σχολικού έτους, αν λάβουμε υπόψιν το γεγονός ότι η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, προέτρεψε πριν ένα μήνα τους Πρυτάνεις να καταθέσουν προτάσεις σχετικά με τους τρόπους εισαγωγής στα ΑΕΙ, καθώς, όπως τόνισε, τα Πανεπιστήμια πρέπει να έχουν μεγαλύτερο λόγο στον καθορισμό των κριτηρίων, βάσει των οποίων εισάγονται οι φοιτητές/φοιτήτριες.

Πιο αναλυτικά, οι αλλαγές που θα συναντήσουν οι υποψήφιοι στις επόμενες Πανελλήνιες είναι οι εξής:

Σχολές Στρατιωτικές, Αστυνομίας, Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος:

Οι υποψήφιοι που θα συμμετάσχουν στις Πανελλήνιες 2022 και θα είναι υποψήφιοι για τις Σχολές Στρατιωτικές, Αστυνομίας, Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος, δεν θα δώσουν τις προκαταρκτικές εξετάσεις τον Ιούνιο του 2022, αλλά ένα χρόνο πριν, το ερχόμενο Φθινόπωρο 2021 (Οκτώβριο ή Νοέμβριο).

Τι θα γίνει με τα Λατινικά:

Από το επόμενο σχολικό έτος 2021-22, οι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξετάζονται στο μάθημα των Λατινικών αντί για το μάθημα της Κοινωνιολογίας.

Το μάθημα των Λατινικών επιστρέφει στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα από το επόμενο σχολικό έτος 2021-2022, σύμφωνα με το άρθρο 61 του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».

Όπως προκύπτει, το σχολικό έτος 2021-2022, οι υποψήφιοι για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα εξετάζονται στα παρακάτω μαθήματα:

  • Νεοελληνική Γλώσσα
  • Λογοτεχνία των Αρχαίων Ελληνικών
  • Ιστορία
  • Λατινικά

Τι λέει το νομοσχέδιο

Μέχρι και το σχολικό έτος 2020-2021, οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας. Από το σχολικό έτος 2021-2022 εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της υποπερ. βα ́ της περ. β ́ του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013, όπως η περ. β ́ του άρθρου 4Α του ν. 4186/2013 αντικαθίσταται με την παρ. 5 του άρθρου 7 του παρόντος.

Δείτε αναλυτικά το εν λόγω νομοσχέδιο.

Πανελλήνιες 2022: Η διδακτέα – εξεταστέα ύλη των μαθημάτων για ΓΕΛ & ΕΠΑΛ

Τι θα ισχύσει στα Λατινικά για τους υποψήφιους των προηγούμενων ετών:

Για τους υποψήφιους των προηγούμενων ετών, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη εάν θα διαγωνιστούν στα Λατινικά ή στην Κοινωνιολογία.

Πρόκειται για ένα ζήτημα, το οποίο το ΥΠΑΙΘ πρέπει άμεσα να τα ξεκαθαρίσει, προκειμένου να είναι γνωστοί οι όροι συμμετοχής των υποψηφίων στις επόμενες Πανελλήνιες 2022.

Όπως και να έχει, εάν το Υπουργείο αποφασίσει να δώσει τη δυνατότητα στους υποψηφίους παλαιοτέρων ετών να εξεταστούν στην Κοινωνιολογία, αυτό χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή.

Τρία μηχανογραφικά στις Πανελλήνιες 2022

Α΄ Μηχανογραφικό:

Οι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών Γ.Ε.Λ. και ΕΠΑ.Λ. που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες, καθώς και τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων των ικανοτήτων συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο (μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης). Σε αυτό επιλέγουν καθορισμένο αριθμό τμημάτων, σχολών ή εισαγωγικών κατευθύνσεων από το επιστημονικό πεδίο, στο οποίο έχουν πρόσβαση.

Ο αριθμός των τμημάτων που θα επιλέγουν οι υποψήφιοι είναι το 10% των τμημάτων επί του συνόλου του Επιστημονικού Πεδίου.

Β΄ Μηχανογραφικό:

Παράλληλα με το Α Μηχανογραφικό με τις προτιμήσεις των τμημάτων για τα ΑΕΙ, οι υποψήφιοι θα συμπληρώνουν το Β’ Μηχανογραφικό με τις ειδικότητες για τα ΙΕΚ.

Γ΄ Μηχανογραφικό:

Μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων, οι υποψήφιοι που δεν έχουν εισαχθεί σε καμία από τις δηλωθείσες επιλογές τους στα ΑΕΙ, μπορούν να συμπληρώσουν εκ νέου μηχανογραφικό δελτίο υποψηφίου (μηχανογραφικό δελτίο δεύτερης φάσης), επιλέγοντας χωρίς περιορισμό επιλογών, όσες σχολές, τμήματα ή εισαγωγικές κατευθύνσεις επιθυμούν από το επιστημονικό πεδίο στο οποίο έχουν πρόσβαση με βάση την ελάχιστη βάση εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών, αν συντρέχει τέτοια περίπτωση, την Ε.Β.Ε. ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση και τη βαθμολογική τους επίδοση.

Στη διαδικασία αυτή οι υποψήφιοι διεκδικούν τις θέσεις των οικείων σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, οι οποίες δεν πληρώθηκαν κατά τη διαδικασία του Α Μηχανογραφικού.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΕΚ

 

Πανελλήνιες 2022: Δείτε τη Διδακτέα/Εξεταστέα ύλη για τα ΓΕΛ

Πανελλήνιες 2022: Δείτε τη Διδακτέα/Εξεταστέα ύλη για τα ΕΠΑΛ

Πανελλήνιες 2022: Οι νέοι συντελεστές βαρύτητας

Μηχανογραφικό 2018

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον Τύπο της Κυριακής και όπως όλα δείχνουν, η εκτόξευση των βάσεων, οι κενές θέσεις στα αμφιθέατρα και το τέλος στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια υποψηφίων με πολύ χαμηλές βαθμολογίες, που αδυνατούσαν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, είναι τα πρώτα συμπεράσματα από το νέο σύστημα Πανελλαδικών, το οποίο εφαρμόστηκε φέτος.

Το επόμενο βήμα είναι η αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη, η οποία αναμένεται να γίνει με άμεσες παρεμβάσεις, αλλά θα αποδειχθεί μακρά ως διαδικασία.

Οι επόμενοι μήνες αναμένονται δύσκολοι για το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο έχει στόχο να επανασχεδιάσει ένα μεγάλο μέρος του ακαδημαϊκού χάρτη, με τον σχεδιασμό να περιλαμβάνει πολλές καταργήσεις τμημάτων, περιορισμό της διασποράς και πιθανές προσθήκες, που θα συνδέονται όμως άμεσα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Το μηχανογραφικό του 2022 ενδέχεται να είναι αρκετά διαφοροποιημένο για τους υποψηφίους, όπως και ο τρόπος εισαγωγής που θα φέρει νέα δεδομένα για τη διεκδίκηση μιας θέσης στα ελληνικά Πανεπιστήμια.

Οι αλλαγές που έρχονται στις Πανελλήνιες 2022

Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής και τα στοιχεία που προκύπτουν από την απορροφητικότητα των επιτυχόντων από τα Πανεπιστήμια, θέτουν τα θεμέλια πάνω στα οποία θα επέλθουν οι αλλαγές που σχεδιάζονται.

Ύστερα από δύο χρόνια, κατά τα οποία το Υπουργείο Παιδείας έχει προχωρήσει κατά καιρούς σε δριμεία κριτική προς την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τη δημιουργία 135 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων μέσω συγχωνεύσεων και ανωτατοποίησης τμημάτων ΤΕΙ, πολλά εξ αυτών των τμημάτων βρίσκονται ήδη στο “μικροσκόπιο”, όμως η αξιολόγηση που θα έρθει θα αφορά το σύνολο των πανεπιστημίων και θα επηρεαστεί από σειρά παραγόντων.

Ποιοι παράγοντες θα οδηγήσουν στην κατάργηση τμημάτων

-Τα αποτελέσματα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και ο αριθμός των επιτυχόντων στα τμήματα θα έχουν βαρύνουσα σημασία, όπως υπογραμμίζουν στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου Παιδείας. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις πρώτες επιλογές των υποψηφίων, όπως όλα δείχνουν, θα κυριαρχήσουν στην αξιολόγηση για τη βιωσιμότητα των τμημάτων.

– Οι προτάσεις των ίδιων των πανεπιστημίων θα συμβάλουν και αυτές με τη σειρά τους στην αναδιάρθρωση του χάρτη. Το Πανεπιστήμιο Πατρών με δική του πρόταση, την οποία εφάρμοσε το υπουργείο Παιδείας, έχει τέσσερα τμήματα λιγότερα ήδη από φέτος. Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, έχει ζητήσει αντίστοιχες πρωτοβουλίες και από τις διοικήσεις των υπόλοιπων πανεπιστημίων, υπογραμμίζοντας την ανάγκη του εξορθολογισμού στον ακαδημαϊκό χάρτη. Ειδικότερα, στην τελευταία σύνοδο των πρυτάνεων όπου παρευρέθη, ζήτησε μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου να έχουν αποσταλεί οι προτάσεις, ώστε να τις μελετήσει η πολιτική ηγεσία.

– Ο ρόλος της ΕΘΑΕΕ, της ανεξάρτητης Αρχής για την αξιολόγηση των πανεπιστημίων, θα είναι καίριος, καθώς οι εισηγήσεις της θα ληφθούν υπ’ όψιν για τη διαμόρφωση του νέου χάρτη. Η ζήτηση των παρεχόμενων σπουδών στην αγορά εργασίας θα αποτελέσει «κλειδί» για τις τελικές αποφάσεις.

– Πέραν των παραπάνω, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που θα διαμορφώσουν τον τελικό σχεδιασμό. Τα ακαδημαϊκά κριτήρια και το έργο του κάθε πανεπιστημιακού τμήματος, αλλά και η «μοναδικότητα» των σπουδών του θα καθορίσουν σε έναν βαθμό το αν θα είναι βιώσιμα στα νέα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας. Η υπερπληθώρα τμημάτων, με αντικείμενο σπουδών τα Μαθηματικά ή τις Γεωπονίες, ακόμα και κάποιες ειδικότητες οικονομικού ενδιαφέροντος θα βρεθούν στο… μικροσκόπιο, ώστε να αξιολογηθούν και είτε να επιβιώσουν στον νέο χάρτη είτε να καταργηθούν.

Πανελλήνιες 2022: Οι αλλαγές

Ένα μηχανογραφικό δελτίο διαφοροποιημένο από το φετινό και νέοι συντελεστές, που φιλοδοξούν να οδηγήσουν σε επιτυχημένη διαλογή των υποψηφίων ανάλογα με τις ικανότητές τους και το τμήμα επιλογής τους, είναι οι αλλαγές που έρχονται από τη νέα χρονιά, με στόχο να επιτευχθεί το «όραμα» και πολλών προηγούμενων ηγεσιών για ένα σύστημα εισαγωγής που θα οδηγεί τους υποψηφίους σε επιλογές σχολών ή τμημάτων που ταιριάζουν στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους.

Τα πανεπιστήμια σε αυτόν τον σχεδιασμό έχουν ενεργό ρόλο και με την εμπειρία των φετινών αποτελεσμάτων από τη συμβολή τους στη διαμόρφωση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής θα κληθούν τα ίδια να ορίσουν τον πήχη για τους φοιτητές που επιθυμούν να διδάξουν.

Οι Πανελλαδικές του 2022 θα έχουν νέους συντελεστές βαρύτητας, με το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα να ορίζει τον συντελεστή που επιθυμεί ανά πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.

Για παράδειγμα, το τμήμα Χημείας του ΕΚΠΑ μπορεί να ορίσει υψηλότερο συντελεστή βαρύτητας για το μάθημα της Χημείας, απ’ ό,τι για τη Βιολογία, που ίσχυσε φέτος.

Αντίστοιχα, το Φυσικό να επιλέξει οι πρωτοετείς του να έχουν καλύτερες επιδόσεις στη Φυσική απ’ ό,τι στα Μαθηματικά.

Με αυτόν τον τρόπο, ο μέσος όρος των επιδόσεων στα τέσσερα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα δεν θα είναι καθοριστικός για την εισαγωγή σε κάποιο τμήμα, αλλά αντίθετα θα είναι οι επιδόσεις στα μαθήματα που έχει επιλέξει το ίδιο το πανεπιστημιακό τμήμα.

Αντίστοιχα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα δοθεί η δυνατότητα να αλλάξουν τα πανεπιστήμια, εφόσον το επιθυμούν, τους συντελεστές που όρισαν φέτος για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

Η επιλογή κάποιων Ιδρυμάτων να επιλέξουν υψηλό συντελεστή οδήγησε σε παράδοξα, όπως στην περίπτωση του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών στην Ξάνθη, που βρέθηκε με μηδενικό αριθμό εισακτέων από τους φετινούς υποψηφίους των Πανελλαδικών. Ενδεικτικά η ΕΒΕ στο Αρχιτεκτόνων Ξάνθης ήταν 14,45, όταν στο Αρχιτεκτόνων Ιωαννίνων ήταν 10,51, με αποτέλεσμα η σχολή να «κλείσει» όλες τις θέσεις της.

Τέλος, το νέο σύστημα προβλέπει και δεύτερο γύρο συμπλήρωσης μηχανογραφικών, το οποίο επιχειρεί να αλλάξει τη φιλοσοφία των υποψηφίων, όσον αφορά στις επιλογές τους.

Από τη νέα χρονιά, οι υποψήφιοι θα συμπληρώνουν το μηχανογραφικό τους τον Ιούλιο με περιορισμένες επιλογές και όχι όπως ίσχυε μέχρι φέτος, όπου είχαν τη δυνατότητα να επιλέγουν το σύνολο των σχολών.

Στη συνέχεια, αφού βγουν τα αποτελέσματα, όσοι δεν πέρασαν στη σχολή των πρώτων επιλογών τους θα έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν εκ νέου μηχανογραφικό δελτίο διεκδικώντας τις εναπομείνασες θέσεις, που δεν καλύφθηκαν από την πρώτη φάση, εφόσον βέβαια βρίσκονται πάνω από το όριο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Οι παραπάνω αλλαγές αναμένεται να δώσουν μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τις επιλογές των υποψηφίων και τη ζήτηση των πανεπιστημιακών τμημάτων συμβάλλοντας εκ νέου στη διαδικασία αξιολόγησης των πανεπιστημιακών τμημάτων.

Με πληροφορίες από Τύπο Κυριακής και esos

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Οικονομικά

Πλήρης Απασχόληση

13-05-2024

Άγιος Δημήτριος Αττικής

Πρόσθετες Υπηρεσίες Τουρισμού

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

⚽🏀 LIVE SCORES
19 Μαϊ. 2024
Παν
21'
0 - 0
Ολυ
19 Μαϊ. 2024
Άρη
19'
0 - 0
ΠΑΟ
24 Μαϊ. 2024
ΠΑΟ
19:00
-
ΦΕΝ
24 Μαϊ. 2024
Ρεάλ
22:00
-
ΟΣΦΠ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

  
 1 
 2