H Black Friday, oρίζεται συνήθως την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, αλλά πάντα ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών (25/11). Έτσι, φέτος η Black Friday πέφτει την Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου 2021. Τρεις ημέρες μετά την Black Friday, είναι η σειρά της Cyber Monday, με εκπτώσεις στις αγορές που γίνονται αποκλειστικά και μόνο μέσω του διαδικτύου. Καθώς περιμένουμε την ημέρα αυτή, ο Συνήγορος του Καταναλωτή απευθύνει συστάσεις.
Την περίοδο των μεγάλων εκπτωτικών γεγονότων της Black Friday και Cyber Monday, αλλά και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, υπήρξε μία τεράστια αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποίησαν οι καταναλωτές και αυτό είχε ως αποτέλεσμα και την υψηλότερη, συγκριτικά με προηγούμενα έτη, ζήτηση για ταχυδρομικές υπηρεσίες.
Οι περιορισμοί που είχαν τεθεί εξαιτίας της πανδημίας ήταν ένας από τους λόγους που υπήρξε και αυτή η τεράστια αύξηση στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μάλιστα, πέρσι παρατηρήθηκε η αδυναμία των ταχυδρομικών παρόχων να ανταποκριθούν ικανοποιητικά στην τεράστια ζήτηση που προέκυψε.
Αυτό υποδηλώνεται και την αύξηση στις αναφορές που δέχτηκε ο Συνήγορος του Καταναλωτή για τον κλάδο των ταχυδρομικών υπηρεσιών, η οποία ανήλθε στο 133,3% το 2020 σε σχέση με το 2019. Μάλιστα, το 45% των αναφορών να αφορά ειδικώς σε προβλήματα (καθυστερήσεις) στην επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων, εν συγκρίσει με το αρκετά χαμηλότερο αντίστοιχο ποσοστό (26,6%) του 2019.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” δίνει συστάσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών από τους ταχυδρομικούς παρόχους και τη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου υπηρεσίων.
Αναλυτικά οι συστάσεις
Στο πλαίσιο αυτό, η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” και το, υπό την αρμοδιότητά της, Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας εφιστούν την εγρήγορσή σας για τη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών σας, αλλά και της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, που έχει ήδη αποκατασταθεί από πέρυσι, συστήνοντας άμεσα με βάση τη διάταξη του άρθρου 3 παρ. 1 και 2 του ν. 3297/2004, όπως ισχύει:
- Την κάλυψη τυχόν διαπιστωμένων κενών και την έγκαιρη προετοιμασία σας, όπου απαιτείται σε υλικές και τεχνολογικές υποδομές, προκειμένου για την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη ικανοποίηση της αναμενόμενης αυξημένης ζήτησης σε ταχυδρομικές υπηρεσίες.
- Την ικανοποιητική στελέχωση των υπηρεσιών front desk (προσωπικό καταστημάτων και τηλεφωνικής εξυπηρέτησης), logistics (αποθήκευσης) και last mile (παράδοσης από τα κέντρα διανομής στον τελικό χρήστη), ώστε να μην παρατηρηθούν ξανά καθυστερήσεις και άλλα τυχόν φαινόμενα πλημμελούς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.
- Την εξασφάλιση της δυνατότητας πληρωμής αγαθών επί αντικαταβολή με ηλεκτρονικά μέσα (POS) όχι μόνο στα ταχυδρομικά καταστήματα, αλλά και στους διανομείς σας που πραγματοποιούν κατ’ οίκον επιδόσεις, για την όσο καλύτερη γίνεται εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
- Την ταχεία και αποτελεσματική διαχείριση παραπόνων των καταναλωτών, καθώς και τη γρήγορη ανταπόκρισή σας στις κλήσεις των δημόσιων Αρχών για συνεργασία σε θέματα τήρησης και εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας.
Διάβασε επίσης:
- Ανοιχτά μαγαζιά Κυριακή: Το ωράριο λειτουργίας & τα μέτρα που ισχύουν
- Black Friday 2021: Πότε “πέφτει” φέτος – Τι πρέπει να προσέξετε
JOBS
Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα
Επιστήμες
Μερική Απασχόληση
31-01-2024
Ξηροκρηνη
400
Υπάλληλοι γραφείου
Μερική Απασχόληση
15-03-2024
Αργυρούπολη
590