Οκτώ ταινίες του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν με αφορμή τα 103 χρόνια από τη γέννησή του
Σαν σήμερα γεννιέται ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν.

Ο Ερνστ Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, όπως ήταν ολόκληρο το όνομά του, γεννήθηκε στις 14 Ιουλίου 1918 στην Ουψάλα και ήταν γιος του πάστορα Έριν και της συζύγου του Κάριν Μπέργκμαν. Ο σκηνοθέτης μεγάλωσε στη Στοκχόλμη, όπου σπούδασε στο Τμήμα Ιστορίας και Φιλολογίας της πόλης, ενώ παράλληλα έκανε τα πρώτα του βήματα στη σκηνοθεσία όπου έμελλε να αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι του.

Ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν αρχικά ασχολήθηκε με τη σκηνοθεσία του θεάτρου και έπειτα προχώρησε στον κινηματογράφο. Ξεκίνησε εργαζόμενος στο παιδικό θέατρο και συνέχισε με το ερασιτεχνικό και το φοιτητικό θέατρο στη Στοκχόλμη, αλλά και ως σεναριογράφος στην εταιρεία Σβενσκ Φιλμιντουστρί.

Έπειτα, του ανατέθηκε η θέση του σκηνοθέτη, το 1944, στο Δημοτικό Θέατρο του Χέλσινμποργ, κάτι που ήταν μία μεγάλη προσωπική νίκη και συνετέλεσε στην άνοδο της καριέρας του, αφού μέχρι και εκείνη τη στιγμή δεν είχε ανατεθεί παρόμοια θέση στη Σουηδία σε τόσο νέο σκηνοθέτη. Την περίοδο 1952-58 εργάστηκε ως καλλιτεχνικός διευθυντής στο Δημοτικό Θέατρο του Μάλμε, ενώ έπειτα επέστρεψε στη Στοκχόλμη όπου εργάστηκε στο Δραματικό Βασιλικό Θέατρο της πόλης ως σκηνοθέτης και επίσης ως διευθυντής του την περίοδο 1963-66.

Από το 1970 και μετά γύρισε τις ταινίες Η επαφή (1970), Κραυγές και ψίθυροι (1972), Πρόσωπο με πρόσωπο (1976), Το αβγό του φιδιού (1977), Φθινοπωρινή σονάτα (1978) και Οι μαριονέτες (1980), οι οποίες είναι μερικές από τις πιο γνωστές και επιτυχημένες του. Χαρακτηριστικό του Μπέργκμαν είναι πως αν και πολλοί σκηνοθέτες έδειξαν απέχθεια προς τη μικρή οθόνη, ο ίδιος σκηνοθέτησε πολλές τηλεοπτικές διασκευές θεατρικών έργων, αλλά και σειρές ή ταινίες για την τηλεόραση που μεταφέρθηκαν και στον κινηματογράφο.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Film Addict (@cinematic.masterpiece)

Ακόμη, ο Μπέργκμαν προτάθηκε για πολλά βραβεία, ενώ τα έργα του έχουν αναλυθεί καθώς χαρακτηρίζονται για τα πολυεπίπεδα ερωτήματα που θέτουν και το νοηματικό τους βεληνεκές. Μεταξύ άλλων βραβείων ο Μπέργκμαν κέρδισε Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας το 1984 για την ταινία “Φάννυ και Αλέξανδρος”.

Για το συνολικό του έργο έχει τιμηθεί με πολλές διακρίσεις, όπως το Μεγάλο Χρυσό Παράσημο της Σουηδικής Ακαδημίας Γραμμάτων και Τεχνών (1977), το Βραβείο της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (1987), το Ειδικό Βραβείο Φελίξ (1988) και το Βραβείο Ζόνινγκ του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης (1989). Επίσης, από το 1978 έχει θεσμοθετηθεί κινηματογραφικό βραβείο με το όνομά του από το Σουηδικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου.

Ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν έφυγε από τη ζωή στις 30 Ιουλίου 2007 στο νησί Φάρο, όπου είχε αποσυρθεί και έμεινε για αρκετά χρόνια. Μάλιστα, όσον αφορά το αρκετά απομακρυσμένο Φάρο είχε γυρίσει και ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο Οι άνθρωποι του Φάρο στο οποίο έδειχνε τη ζωή των κατοίκων του νησιού με τα διάφορα προβλήματά τους, αλλά και τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τη φύση και την καθημερινή ζωή.

Ακολουθούν ορισμένες ταινίες του σημαντικού σκηνοθέτη, ώστε να έρθετε σε επαφή με το έργο του.

1. Φάννυ και Αλέξανδρος

Υπόθεση:  Η Φάννυ και ο Αλέξανδρος, παιδιά μιας οικογένειας θεατρίνων, μεγαλώνουν ευτυχισμένα, μέχρι το θάνατο του πατέρα τους και το γάμο της μητέρας τους με έναν αυταρχικό ιερωμένο. Η αυστηρή, πουριτανική διαπαιδαγώγησή του θα προκαλέσει την αντίδραση του Αλέξανδρου.

2. Summer Interlude

Υπόθεση: αθώς αναμένει τη νυχτερινή παράσταση της Λίμνης των Κύκνων, η 28χρονη μπαλαρίνα Μαρί παραλαμβάνει ένα ημερολόγιο με την αλληλογραφία. Ταξιδεύει με φέρι-μποτ σε ένα νησάκι έξω από τη Στοκχόλμη, όπου θυμάται τον πρώτο της έρωτα, τον Χένρικ. Τριάντα χρόνια πίσω, οπότε κι έκανε διακοπές με τη θεία και τον θείο της, γνώρισε στο φέρι τον Χένρικ και οι δυο τους ερωτεύτηκαν στιγμιαία. Πέρασαν τις διακοπές μαζί, ώσπου μια τραγωδία έκανε τη Μαρί να χτίσει ένα συναισθηματικό τείχος γύρω της.

3. Μαριονέτες

Υπόθεση:  Ενας ψυχίατρος, ένας ομοφυλόφιλος και η αυταρχική μητέρα του προσπαθούν να χωρίσουν έναν τριαντάρη νέο από τη γυναίκα του και τον οδηγούν στο φόνο. Ακόμη μια συγκλονιστική έρευνα πάνω στις ανθρώπινες σχέσεις από τον μεγάλο Σουηδό σκηνοθέτη.

4. Βρέχει στην αγάπη μας

Υπόθεση:  Το νεαρό ζευγάρι Maggie και David συναντώνται τυχαία σε ένα σιδηροδρομικό σταθμό και ερωτεύονται. Εκείνη βρίσκεται σε σύγχυση, ενώ εκείνος μόλις βγήκε από τη φυλακή. Τους ενώνει το σκληρό παρελθόν τους και τώρα προσπαθούν να φτιάξουν τη ζωή τους μαζί σε μια μικρή καλύβα. Υπάρχουν πολλά εμπόδια στο δρόμο τους και ανακαλύπτουν ότι δε μπορούν να εμπιστευτούν τους συνανθρώπους τους.

5. Ντροπή

Υπόθεση:  Κατά τη διάρκεια ενός ανώνυμου και απροσδιόριστου πολέμου, ένα ζευγάρι μουσικών καταφεύγουν σε ένα μικρό νησί. Και οι δύο πιστεύουν ότι δεν πρέπει να συμμετέχουν στη σύγκρουση που μαίνεται στον έξω κόσμο. Αυτή όμως η αποχή τους από τα δρώμενα του καιρού τους δεν μπορεί να τους αφήσει ανεπηρέαστους.

6. Έρωτες χωρίς φραγμό

Υπόθεση:  Η ηθοποιός Ελίζαμπεθ Βόγκλερ, παντρεμένη και με ένα μικρό γιο, καταρρέει κατά τη διάρκεια μιας παράστασης της Ηλέκτρας. Στη συνέχεια καταφεύγει στη σιωπή και την απομόνωση από τον υπόλοιπο κόσμο. Η νοσοκόμα που την περιποιείται, η Άλμα, τη συνοδεύει στο παραθαλάσσιο σπίτι της γιατρού της, με σκοπό να βελτιωθούν οι συνθήκες ανάρρωσης της.

Η Άλμα προσπαθεί συνεχώς να ανακαλύψει το λόγο πίσω από τη σιωπή της Ελίζαμπεθ, ενώ η σιωπή της μετατρέπεται σιγά σιγά σε κατατονία, μιας και πιστεύει ότι διαθέτει ένα είδος «εσωτερικής δύναμης» που την έχει ωθήσει σε τούτη της την επιλογή. Παρότι εντελώς αντίθετοι χαρακτήρες μια περίεργη όσμωση θα δημιουργηθεί ανάμεσα στις δύο γυναίκες. Επειδή ο γιατρός που παρακολουθούσε την Ελίζαμπεθ έχει απαγορεύσει τις επισκέψεις, η Άλμα μιλάει συνεχώς στην Άλμα προσπαθώντας να της εκμαιεύσει λεπτομέρειες της ζωής της.

Έτσι, οι μέρες περνούν και η Άλμα προκειμένου να κάνει την Ελίζαμπεθ να αντιδράσει, της μιλάει διαρκώς, χωρίς ποτέ να λαμβάνει απάντηση και σύντομα θα αρχίσει να της εξομολογείται όλα της τα μυστικά της και τις πιο μύχιες σκέψεις της. Σ’ αυτό το διάστημα της συγκατοίκησης και της απομόνωσης, ανάμεσα στις δυο γυναίκες που μοιάζουν πολύ στην εξωτερική εμφάνιση, αναπτύσσεται μια παράξενη σχέση η οποία οδηγεί σταδιακά και με έναν παράξενο τρόπο, στην συγχώνευση των προσωπικοτήτων τους, της μίας μέσα στην άλλη…

7. Η έβδομη σφραγίδα

Υπόθεση:  Ένας ιππότης και ο ιπποκόμος του, επιστρέφοντας από τις Σταυροφορίες σε μια Σουηδία αφανισμένη από την πανούκλα, συναντούν το Θάνατο. Ο ιππότης τού προτείνει μια παρτίδα σκάκι ως τελευταία προθεσμία για να βρει απάντηση στα μεταφυσικά ερωτήματα που τον βασανίζουν.

8. Κραυγές και ψίθυροι

Υπόθεση: Η Κάριν και η Μαρία, μαζί με την Άννα, μια υπηρέτρια, συμπαραστέκονται στην αδελφή τους Άγκνιες που πεθαίνει. Διάφορες τραυματικές μνήμες ξεπηδούν, που αποκαλύπτουν τις προβληματικές σχέσεις των τριών αδελφών. Πέντε υποψηφιότητες για Όσκαρ, με νίκη στην κατηγορία της διεύθυνσης φωτογραφίας.

Πηγή κεντρικής εικόνας: Wiki Media Commons

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Αθήνα

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

05-02-2024

Αθήνα

⚽🏀 LIVE SCORES
22 Μαϊ. 2024
Ατα
22:00
-
Μπά
25 Μαϊ. 2024
Παν
20:30
-
Άρη
24 Μαϊ. 2024
ΠΑΟ
19:00
-
ΦΕΝ
24 Μαϊ. 2024
Ρεάλ
22:00
-
ΟΣΦΠ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;