Κώστας Καραμανλής: Τι έλεγε πριν δέκα μέρες ο Υπουργός Μεταφορών για την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα
Κώστας Καραμανλής: Για «μία υπεύθυνη Πολιτεία που δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα», έκανε λόγο στη Βουλή πριν από μόλις δέκα ημέρες ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Πριν από 10 ημέρες, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε από το βήμα της Βουλής, στα τρένα και την ασφάλεια των επιβατών σε αυτά.

Συγκεκριμένα, ο κ. Καραμανλής, σαν από διαβολική «σύμπτωση», μόλις 10 ημέρες πριν την τραγική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, το βράδυ της Τρίτης (28/2), μίλησε στη Βουλή -σε μία ομιλία που βρίθει ειρωνείας πλέον και αλαζονείας της εξουσίας- για την επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε Ωρωπό και Μαραθώνα, αλλά και τη λειτουργία του ιστορικού «μουντζούρη» στο Πήλιο, ενώ υπενθύμισε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία στις αστικές συγκοινωνίες.

Μεταξύ άλλων, ο Υπουργός, αναφερόμενος στον ιστορικό «μουντζούρη» Βόλου, τόνισε πως «προτεραιότητα έχει η ασφάλεια των επιβατών», γεγονός που αποδείχθηκε αναληθές λίγες ημέρες αργότερα και, δυστυχώς, με τον πιο θλιβερό τρόπο. Επιπλέον, στη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία που δίνει στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν πού θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές, ο ίδιος είπε εμφατικά πως «μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών».

Ειδικότερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για το τρενάκι του Πηλίου, τόνισε από το βήμα της Βουλής τα εξής:

«Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τρενάκι του Πηλίου. Τις ίδιες προϋποθέσεις που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα – Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο. Εάν βγάλουμε το τρενάκι από το πακέτο, θα μεταβληθεί ποιοτικά η ασφάλεια για τους επιβάτες», τόνισε και πρόσθεσε: «Μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών».

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε άλλωστε ότι η σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία αφήνει στα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν που θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές.

«Εμείς δεν αφήνουμε μία ιδιωτική εταιρεία, όπως η Hellenic Train, να αποφασίζει μόνη της. Διότι όταν της δίνουμε χρήματα, όπως κάνουμε και με τον “Οδοντωτό” στα Καλάβρυτα και με το ιστορικό τρένο στην Αρχαία Ολυμπία, ελέγχουμε πλήρως πολλά ζητήματα που αφορούν αυτό το δρομολόγιο», είπε ο ίδιος.

Ειδικότερα, υπογράμμισε ότι με την ένταξη του τρένου του Πηλίου στις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) διασφαλίζεται ότι θα πραγματοποιούνται τα «minimum» δρομολόγια και ότι οι τιμές δεν μπορούν να μεταβληθούν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου, ελέγχεται η ιδιωτική εταιρεία ότι θα εφαρμόζει τα συμφωνηθέντα και εξασφαλίζονται οι μέγιστες δυνατές προδιαγραφές ασφαλείας.

Ο κ. Καραμανλής επεσήμανε εξάλλου ότι και σε ευρωπαϊκές χώρες με ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, επιδοτούνται ακόμη και βασικά δρομολόγια.

«Αυτή τη στιγμή έχοντας το ‘”μουντζούρη”’ στις ΥΔΥ αυτό που καταφέρνουμε είναι: Καλύτερες υπηρεσίες, καλύτερη δυνατή τιμή και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Νομίζω ότι είναι δύσκολο να διαφωνήσετε πως αυτό εξυπηρετεί το κοινωνικό συμφέρον», δήλωσε πριν από μόλις 10 ημέρες ο Υπουργός Μεταφορών από το βήμα της Βουλής.

Στο πλαίσιο της ομιλίας του στη Βουλή, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δεν παρέλειψε να εξαπολύσει «βέλη» κατά του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας τα εξής:

«Ιδιωτικοποιήσατε τη Hellenic Train σε ένα βράδυ για 45 εκατομμύρια ευρώ και έρχεστε και μας κουνάτε το δάχτυλο. Λίγο έλεος σε αυτή την αίθουσα. Οι δήθεν αριστεροί που θα τα κρατικοποιούσατε. Τώρα θέλετε να πάει το τρενάκι στο Δήμο. Ο Δήμος μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα μία τέτοια σιδηροδρομική γραμμή από ότι μπορεί να λειτουργήσει υπό την αιγίδα του ΟΣΕ και μίας κρατικής οντότητας;», αναρωτήθηκε ο Υπουργός απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση και τόνισε ότι με τη σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση με τη Hellenic Train, διόρθωσε τα κακώς κείμενα της ιδιωτικοποίησης – ξεπουλήματος του ΣΥΡΙΖΑ.

Πηγή εικόνας: Intime

Διαβάστε ακόμη:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

19-12-2023

Νέα Ιωνία Αττικής

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

19-12-2023

Νέα Ιωνία Αττικής

⚽🏀 LIVE SCORES
24 Απρ. 2024
Λαμ
17:00
-
ΠΑΟ
24 Απρ. 2024
Άρη
19:30
-
Ολυ
23 Απρ. 2024
ΠΑΟ
7'
5 - 2
ΜΑΚ
23 Απρ. 2024
Ρεάλ
22:00
-
ΜΠΑ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

 2