Όσκαρ 2022: Οι μεγάλες εκπλήξεις και οι παραλείψεις των υποψηφιοτήτων
Πολλές ταινίες και ερμηνείες έμειναν εκτός των υποψηφιοτήτων για τα Όσκαρ 2022, ενώ άλλες κατάφεραν να τρυπώσουν την τελευταία στιγμή.

Το μεσημέρι της Τρίτης, 7 Φεβρουαρίου, ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα Όσκαρ 2022. Από την ανακοίνωση του πρώτου ονόματος στην κατηγορία του Β’ Γυναικείου ρόλου, μέχρι τις τεχνικές κατηγορίες και τις κατηγορίες Σεναρίου, οι εκπλήξεις (και οι παραλείψεις) ήταν πολλές. Μεγάλα ονόματα που θεωρούσαμε ότι έχουν στην τσέπη μία υποψηφιότητα (για τη Lady Gaga μιλάμε φυσικά), έμειναν εκτός, ενώ, ταινίες και ερμηνείες που θεωρούνταν ότι θα μείνουν εκτός υποψηφιοτήτων κατάφεραν τελευταία στιγμή να τρυπώσουν σε αυτές (πολλή χαρά μου έδωσε η παρουσία της Kristen Stewart στην πεντάδα του Α’ Γυναικείου Ρόλου).

Η Αμερικάνικη Ακαδημία Κινηματογράφου με τις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ 2022 απέδειξε ότι τα βήματα που έχει κάνει για να προσθέσει περισσότερα μέλη από όλες τις γωνιές του κόσμου, να διευρύνει και να φέρει μία ποικιλομορφία στις τάξεις της, έχει αποδώσει καρπούς. Οι φετινές υποψηφιότητες μας δείχνουν ότι δεν μπορούμε να βασιστούμε απόλυτα στα βραβεία που προηγούνται των υποψηφιοτήτων και αυτό μας κάνει να έχουμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις κινήσεις της Ακαδημίας και των βραβείων.

Στις υποψηφιότητες των Όσκαρ 2022, μεγάλος νικητής αναδείχθηκε η «Εξουσία του Σκύλου» της Jane Campion, που με 12 υποψηφιότητες (και σε κατηγορίες που δεν περιμέναμε να δούμε την ταινία) φαίνεται να είναι το απόλυτο φαβορί. Η ταινία του Netflix έχει κλειδώσει το Όσκαρ σκηνοθεσίας, κάνοντας την Campion την τρίτη γυναίκα που θα καταφέρει κάτι τέτοιο, ενώ “παίζει” ψηλά και για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Θα γίνει η πρώτη ταινία από streaming πλατφόρμα που θα φύγει από την Τελετή της 27ης Μαρτίου με το μεγάλο βραβείο; Θα μάθουμε σύντομα…

Άλλοι νικητές είναι το «Dune» του Denis Villeneuve, που με τις 10 υποψηφιότητες που συγκέντρωσε, δείχνει ότι αγαπήθηκε ιδιαίτερα και από τους ανθρώπους του Σινεμά. Λόγω του ότι ο Villeneuve δεν είναι στην πεντάδα των σκηνοθετών (ένα από τα μεγαλύτερα σοκ των υποψηφιοτήτων για τα Όσκαρ 2022), η ταινία μπορεί να συγκεντρώσει ψήφους παρηγοριάς για τον Καναδό auteur. Κάτι που είχαμε δει όταν ο Ben Affleck δεν είχε μπει στην πεντάδα των σκηνοθετών το 2013 και αυτό ώθησε το «Argo» να αναδειχθεί Καλύτερη Ταινία της χρονιάς.

Ακολουθούν τα «West Side Story» και «Belfast» με 7 υποψηφιότητες το καθένα. Το πρώτο έδειξε στις υποψηφιότητες μεγαλύτερη δυναμική από ότι περιμέναμε, χωρίς όμως να φτάσεις τις 10 υποψηφιότητες που είχε κερδίσει τη ταινία του 1961. Ενώ, η ταινία του Kenneth Branagh φαίνεται πιο αδύναμη από ότι στην αρχή, καθώς τις λείπουν υποψηφιότητες- κλειδιά, όπως αυτή του Καλύτερου Μοντάζ (σημαντικό στοιχείο αν κάποια ταινία πάει να διεκδικήσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας).

Ποιες ήταν, όμως, οι μεγαλύτερες εκπλήξεις και ποιες οι μεγαλύτερες παραλείψεις στις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ 2022; Ποιες ήταν οι επιλογές που μας έκαναν να έχουμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την βραδιά των βραβείων;

Παράλειψη: Lady Gaga

Η ηθοποιός που είχε βρεθεί υποψήφια σε όλα τα βραβεία που προηγούνται των Όσκαρ. Για αυτό το λόγο θεωρούνταν από πολλούς ως το μεγάλο φαβορί, όχι μόνο για μία υποψηφιότητα, αλλά και για τη νίκη. Η Gaga στην ταινία «House of Gucci» υποδύθηκε την Patrizia Reggiani, που παντρεύτηκε ένα μέλος της οικογένειας Gucci και σκηνοθέτησε τη δολοφονία του συζύγου της. Ήταν η ερμηνεία που “έσωζε” και κράταγε την ταινία. Όμως, η δημοφιλής τραγουδίστρια έμεινε εκτός της κούρσας με τους φανς της να δείχνουν την ενόχλησή τους στα social media.

Έκπληξη: Kristen Stewart

Η ευχάριστη έκπληξη των υποψηφιοτήτων ήταν η προσθήκη της Stewart στην πεντάδα Α’ Γυναικείου Ρόλου για την εκπληκτική της μεταμόρφωση/ ερμηνεία σε Diana στο «Spencer» του Pablo Larrain. Η νεαρή ηθοποιός ήταν το απόλυτο φαβορί σε όλη τη διάρκεια της κούρσας μέχρι που βρέθηκε εκτός των υποψηφιοτήτων στα SAG και στα BAFTA 2022. Τα προγνωστικά την ήθελα να μένει εκτός και στην πεντάδα των Όσκαρ 2022. Τελικά, όμως, τα κατάφερε και μας έκανε πολύ χαρούμενους.

Παράλειψη: Jennifer Hudson

Η άκρως ανταγωνιστική κούρσα για το βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου ήταν σίγουρο πως θα είχε πολλές παραλείψεις. Αλλά, η παρουσία της Hudson, για την ερμηνεία της ως Aretha Franklin στην ταινία «Respect», στην πεντάδα των υποψηφιοτήτων στα SAG, έδινε μερικές πιθανότητες παραπάνω. Ήταν, επίσης, και στην κούρσα για το Καλύτερο Πρωτότυπο Τραγούδι για το «Here I Am» για την ίδια ταινία. Τελικά, η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός δεν κατάφερε να αποσπάσει καμία υποψηφιότητα.

Παράλειψη (ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΟΚ): Denis Villeneuve

Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι, το «Dune» ΔΕΝ ΓΥΡΙΣΤΗΚΕ ΜΟΝΟ ΤΟΥ (ήρεμα το λέω). To sci-fi έπος συγκέντρωσε 10 υποψηφιότητες στα Όσκαρ 2022, με τις περισσότερες να είναι σε τεχνικές κατηγορίες. Ο Villeneuve θεωρούνταν στανταράκι για την πεντάδα των Σκηνοθετών και ο μόνος που μπορούσε να φέρει αντίσταση στη σαρωτική Campion. Ωστόσο, η Ακαδημία αποφάσισε να δώσει τη θέση του στον Spielberg και, πραγματικά, (όσο και να μας αρέσει ο Αμερικάνος Σκηνοθέτης) δεν μπορούμε να καταλάβουμε αυτή την παράλειψη.

Έκπληξη: Jessie Buckley

Το πρώτο όνομα που ακούστηκε από τα χείλη των παρουσιαστών για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ 2022, ήταν και η πιο ευχάριστη έκπληξη. Η ταινία «The Lost Daughter» της Maggie Gyllenhaal, που γυρίστηκε στις Σπέτσες, ήταν σίγουρο πως θα βρεθεί στις κατηγορίες Διασκευασμένου Σεναρίου και Α’ Γυναικείου Ρόλου για την μοναδική Olivia Colman. Κανείς δεν περίμενε, όμως, να δει και τη συμπρωταγωνίστρια της υποψήφια στα βραβεία. Η Buckley υποδύεται τον ίδιο χαρακτήρα με την Colman, αλλά σε νεότερη ηλικία και κρίθηκε ισάξια της βετεράνου Βρετανίδας ηθοποιού.

Παράλειψη: Caitriona Balfe

Το «Belfast» του Kenneth Branagh θεωρούνταν, από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του, ως ένα από τα μεγάλα φαβορί για τα Όσκαρ 2022. Από όταν είδαν την ταινία κριτικοί και άνθρωποι της βιομηχανίας του Κινηματογράφου, έκαναν λόγο για πολλές υποψηφιότητες και, σίγουρα, υποψηφιότητες στις κατηγορίες ερμηνειών. Η Caitriona Balfe σαν την μητέρα της οικογένειας δίνει μία εκπληκτική, αλλά “ήσυχη” ερμηνεία, που πολλοί πίστευαν ότι θα φτάσει στην πεντάδα του Β’ Γυναικείου Ρόλου. Το ίδιο έδειχναν και οι υποψηφιότητες στα υπόλοιπα βραβεία. Τελικά, η Balfe έδωσε τη θέση της στην συμπρωταγωνίστριά της Judi Dench.

Παράλειψη: Ruth Negga

Άλλο ένα σκηνοθετικό ντεμπούτο από γυναίκα ηθοποιό, που κέρδισε πολύ θετικές κριτικές ήταν το «Passing» της Rebecca Hall που μπορείς να το βρεις στο Netflix. Πολλοί, που ασχολούνται με τα βραβεία, ήλπιζαν ότι η ταινία θα κάνει την έκπληξη και θα βρεθεί υποψήφια σε κάποιες κατηγορίες. Οι περισσότεροι στοιχημάτιζαν στην Ruth Negga να εμφανιστεί στην κατηγορία Β’ Γυναικείου Ρόλου ως μία γυναίκα που “περνάει” σαν λευκή στην Αμερική τη δεκαετία του ’20. Η παρουσία της στην πεντάδα των SAG, αλλά και η βράβευσή της σε διάφορες Ενώσεις Κριτικών, έδιναν την ελπίδα ότι θα τη δούμε και στις υποψηφιότητες των Όσκαρ.

Έκπληξη: «Drive My Car»

Η ταινία του Ιάπωνα σκηνοθέτη, Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, κατάφερε να σπάσει το φράγμα της γλώσσας και των υποτίτλων και να κερδίσει 4 υποψηφιότητες. Μάλιστα, πέρα από την κατηγορία της Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, η ταινία, που βασίστηκε σε μία μικρή ιστορία του Χαρούκι Μουρακάμι, βρέθηκε υποψήφια και στις κατηγορίες Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Διασκευασμένου Σεναρίου. Έτσι, έγινε η πρώτη Ιαπωνική ταινία που βρίσκεται υποψήφια στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας και η τρίτη ταινία σε άλλη γλώσσα από τα Αγγλικά, τα τελευταία τρία χρονιά, που το καταφέρνει μετά τα «Παράσιτα» και το «Roma». Ο Χαμαγκούτσι γίνεται ο τρίτος Ιάπωνας σκηνοθέτης που καταφέρνει να μπει στην πεντάδα για το αντίστοιχο Όσκαρ.

Έκπληξη: «The Worst Person in The World»

Ακόμα μία ταινία που δεν είναι στην αγγλική γλώσσα και φάνηκε να αγαπήθηκε ιδιαίτερα από την Ακαδημία Κινηματογράφου. Η Νορβηγική ταινία του Joachim Trier, που ακολουθεί μία γυναίκα καθώς προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με την καθημερινότητα και την ερωτική της ζωή, πέρα από την κατηγορία Διεθνούς Ταινίας, βρέθηκε υποψήφια και στην κατηγορία Πρωτότυπου Σεναρίου. Οι υπότιτλοι, πλέον, φαίνεται να μην είναι αποτρεπτικοί για τα Όσκαρ!

Παράλειψη: Aaron Sorkin

Η έκπληξη του «The Worst Person in The World» στην κατηγορία του Πρωτότυπου Σεναρίου φαίνεται να “πέταξε” εκτός της πεντάδας το σενάριο του Aaron Sorkin για την ταινία «Being The Ricardos». Πριν από αυτή την ταινία, ο Sorkin έχει σκηνοθετήσει δύο ακόμα, τα «Molly’s Game» και «Η Δίκη των Επτά του Σικάγο», και έχει κερδίσει υποψηφιότητες σε αυτή την κατηγορία και για τα δύο. Έχει κερδίσει, επίσης, το Όσκαρ στην κατηγορία αυτή για το «The Social Network», ενώ, ήταν υποψήφιος για το σενάριο της ταινίας «Moneyball». Γενικά, η Ακαδημία φαίνεται να αγαπάει ιδιαίτερα την πένα του Sorkin και μας εντυπωσιάζει που έμεινε εκτός της τελικής πεντάδα για Πρωτότυπο Σενάριο στα Όσκαρ 2022.

Παράλειψη: Bradley Cooper

Φέτος, φαινόταν πως θα ήταν η χρονιά του γνωστού ηθοποιού. Είχε κερδίζει διθυραμβικές κριτικές για την ερμηνεία του τόσο στο «Nightmare Alley» του Guillermo Del Toro, όσο και στην μικρή του συμμετοχή στο «Πίτσα Γλυκόριζα» του Paul Thomas Anderson. Η δεύτερη ερμηνεία του, μάλιστα, ήταν αυτή που του κέρδισε μία υποψηφιότητα στα βραβεία SAG και φαινόταν να του δίνει μία ώθηση για να βρεθεί στην πεντάδα του Β’ Ανδρικού Ρόλου. Ωστόσο, σε μία τόσο ανταγωνιστική κατηγορία, ο Coopr έμεινε εκτός…

Έκπληξη: Jesse Plemons

Η πρώτη υποψηφιότητα ενός ηθοποιού που μας έχει χαρίσει μοναδικές ερμηνείες σε πολλές και διαφορετικές ταινίες. Η «Εξουσία του Σκύλου» της Campion φαίνεται να έχει μεγαλύτερη δυναμική και να έσπρωξε τους βασικούς πρωταγωνιστές να κερδίσουν υποψηφιότητες στις κατηγορίες ερμηνειών. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Plemons και η Dunst είναι το δεύτερο παντρεμένο ζευγάρι (μαζί με τους Penelope Cruz και Javier Bardem) που είναι και οι δύο υποψήφιοι στα Όσκαρ 2022. Ωστόσο, στην κατηγορία Β’ Ανδρικού Ρόλου το μεγάλο φαβορί φαίνεται να είναι ο συμπρωταγωνιστής του Plemons, Kodi Smitt-McPhee.

Έκπληξη: «Παράλληλες Μητέρες»

Η νέα ταινία του Pedro Almodovar, «Παράλληλες Μητέρες», παρόλο που δεν ήταν η επίσημη συμμετοχή της Ισπανίας στην κατηγορία της Διεθνούς Ταινίας, φαίνεται να κέρδισε τα μέλη της Ακαδημίας Κινηματογράφους της Αμερικής. Η ταινία έκανε την έκπληξη στην κατηγορία του Καλύτερου Score, κερδίζοντας μία υποψηφιότητα για τον επί χρόνια συνεργάτη του Almodovar, Alberto Iglesias. Ενώ, και η Penelope Cruz κατάφερε να κερδίσει μία υποψηφιότητα (τη δεύτερη της για ρόλο στην ισπανική γλώσσα) στην κατηγορία Α’ Γυναικείου Ρόλου.

Παράλειψη: «Belfast» στο Μοντάζ

Παρόλο, που το «Belfast» συγκέντρωσε 7 υποψηφιότητες στα Όσκαρ 2022 και, από πολλούς θεωρούνταν φαβορί για το βραβείο της Καλύτερης Ταινίας, η ταινία δεν κατάφερε να αποσπάσει υποψηφιότητα για το Μοντάζ της. Για όσους παρακολουθούν τα βραβεία, ξέρουν ότι η κατηγορία αυτή είναι πολύ σημαντική για την ανάδειξη του μεγάλου νικητή της βραδιάς, καθώς μόνο δέκα ταινίες το έχουν καταφέρει με πιο πρόσφατο το «Birdman» του Alejandro G. Iñárritu.

Παράλειψη: «Just Look Up», Ariana Grande

Και εκεί που λέγαμε ότι η κατηγορία του Πρωτότυπου Τραγουδιού στα φετινά βραβεία Όσκαρ θα είναι γεμάτη από αστέρες της μουσικής σκηνής, η Ariana Grande με το κωμικό τραγούδι της για το «Don’t Look Up», δεν καταφέρνει να μπει στις υποψηφιότητες. Γενικά, η κατηγορία αυτή είναι από τις πιο δύσκολες για να προβλέψει κανείς και συχνά βλέπουμε μεγάλες εκπλήξεις και παραλείψεις. Αλλά, πόσο πιο φαντασμαγορικό θα ήταν να βλέπαμε στη σκηνή της 94ης Τελετής την Grande μαζί με τις Beyonce και Billie Eilish;

Έκπληξη: «Flee»

Η ταινία του Jonas Poher Rasmussen ήταν δύσκολο να χωρέσει σε ένα μόνο είδος. Η ιστορία ενός ομοφυλόφιλου άντρα που προσπαθεί να το πει στους γονείς του και θυμάται τα παιδικά του χρόνια και την απόδρασή του από το Αφγανιστάν, είναι ένα ντοκιμαντέρ κινουμένων σχεδίων από τη Δανία. Πολλοί πίστευαν, ότι το «Flee» θα βρεθεί υποψήφιο σε μία μόνο από τις τρεις κατηγορίες ταινίας. Όμως, η Ακαδημία έκανε την έκπληξη και του έδωσε υποψηφιότητες στις κατηγορίες Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, Καλύτερου Ντοκιμαντέρ και Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων καταφέρνοντας, έτσι, να την κάνει την πρώτη ταινία που το καταφέρνει. Το «Flee», λοιπόν, έγραψε ιστορία!

Ραντεβού, λοιπόν, τα ξημερώματα Δευτέρας, 28 Μαρτίου (Κυριακή 27 Μαρτίου στην Αμερική) για να δούμε ποιοι θα είναι οι μεγάλοι νικητές των Όσκαρ 2022.

Διάβασε επίσης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Χωρίς κατηγορία

Πλήρης Απασχόληση

18-01-2024

Ασπρόπυργος

Παραγωγή

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Κηφισιά

⚽🏀 LIVE SCORES
30 Μαρ. 2024
Παν
15:00
-
Αστ
30 Μαρ. 2024
Βόλ
17:30
-
Κηφ
29 Μαρ. 2024
ΦΕΝ
19:45
-
ΑΛΜΠ
29 Μαρ. 2024
ΒΙΡ
21:30
-
ΠΑΟ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

  
 1