Ο Αλέξανδρος-Παναγιώτης Καραθανάσης συγκέντρωσε 23.307 μόρια και πέρασε πρώτος στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ
Ο φετινός αριστούχος της Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου μιλάει στο neolaia.gr για την εμπειρία των Πανελληνίων και μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις του για τη ζωή και το μέλλον: "Η διαδικασία της μάθησης είναι ένας προσωπικός αγώνας που ξεπερνά τα όρια της σχολικής τάξης ή το αμφιθέατρο της σχολής. Τις ευκαιρίες πρέπει να τις ψάχνουμε, να τις δημιουργούμε και να είμαστε έτοιμοι να τις αδράξουμε όταν αυτές παρουσιάζονται"

Ένας από τους επιτυχόντες των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, τον οποίο εντόπισε το neolaia.gr, είναι και ο Αλέξανδρος – Παναγιώτης Καραθανάσης, ο οποίος κατάφερε να συγκεντρώσει 23.307 μόρια στις φετινές Πανελλήνιες, με αποτέλεσμα να περάσει πρώτος στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ).

Ο Αλέξανδρος μένει στο Χαλάνδρι και αποφοίτησε από το American College of Greece – Pierce με βαθμό 20 στο απολυτήριο Λυκείου και με τον υψηλότερο αριθμό μορίων από τους συμμαθητές του για τη φετινή χρονιά (19.527).

Με τον υπολογισμό και των βαθμολογιών των ειδικών μαθημάτων (Ελεύθερο Σχέδιο 19.8 και Γραμμικό Σχέδιο 18), ο Αλέξανδρος ανέβηκε στα 23.307 μόρια, δηλαδή 1.000 μόρια περισσότερα από τον περσινό πρώτο επιτυχόντα της Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ (22.435), κατακτώντας τη φετινή πρωτιά στη συγκεκριμένη Σχολή.

Ο φετινός αριστούχος της Αρχιτεκτονικής, Αλέξανδρος – Παναγιώτης Καραθανάσης, αποφάσισε να μας μιλήσει για όλα: Για την εμπειρία του στις Πανελλήνιες και το σχολείο, για τα ενδιαφέροντα και τους στόχους του για το μέλλον, δίνοντας παράλληλα τη δική του μοναδική συμβουλή στους μαθητές και τις μαθήτριες που προετοιμάζονται από τώρα για τις Πανελλήνιες του 2022.

Στην πρώτη ερώτηση που του απευθύναμε για το εάν η Αρχιτεκτονική του Μετσόβιου Πολυτεχνείου ήταν η πρώτη του επιλογή, ο Αλέξανδρος μας είπε:

“Ναι, η Αρχιτεκτονική του Μετσόβιου ήταν ο στόχος μου από την αρχή της χρονιάς και η πρώτη μου επιλογή στο μηχανογραφικό.”

Οι παράγοντες που τον βοήθησαν να πετύχει στην πρώτη του επιλογή, είναι, όπως μας λέει, η αφοσίωση που είχε στον στόχο του ήδη από τη δεύτερη τάξη του Λυκείου:

“Από τη Β΄ Λυκείου είχα αφοσιωθεί στον στόχο μου. Ήμουν ακόμη τυχερός, αφού όλοι οι καθηγητές μου τόσο στο σχολείο όσο και στα φροντιστήριά ήταν έμπειροι και πιστεύαν σε εμένα, ενώ οι συμμαθητές μου με ενέπνεαν με τον δικό τους αγώνα και με ωθούσαν να βελτιωθώ.”

Η περίοδος του εγκλεισμού δεν αποτέλεσε εμπόδιο για τους στόχους και τις προσπάθειές του. Ο ίδιος υπογραμμίζει τα εξής:

“Η καραντίνα δεν υπονόμευσε την προσπάθειά μου, αφού συμμετείχα στα διαδικτυακά μαθήματα, τα οποία κυλήσαν ομαλά από την πρώτη καραντίνα στη Β΄ Λυκείου. Όταν έφτασε, λοιπόν, η κρίσιμη ώρα των πανελληνίων ήξερα ότι είμαι έτοιμος και αυτό με βοήθησε να μειώσω το άγχος. Το απόγευμα, πριν από κάθε μάθημα, πήγαινα βόλτα τον σκύλο μου και κοιμόμουν νωρίς. Όταν τέλειωνε η εξέταση ενός μαθήματος, δεν συζητούσα τα θέματα ούτε κοίταγα τις απαντήσεις. Αφοσιωνόμουν στο επόμενο μάθημα.”

Σχετικά με το διάβασμα για τις Πανελλήνιες και τον χρόνο που αφιέρωνε στη μελέτη, ο Αλέξανδρος πιστεύει ότι στις Πανελλαδικές “είναι πολύ σημαντικό να διαβάζεις οργανωμένα.”

Μας λέει χαρακτηριστικά:“Από την αρχή της χρονιάς υπογράμμιζα όλες τις ασκήσεις και τα κομμάτια θεωρίας που με δυσκόλευαν. Όταν ερχόταν η ώρα της επανάληψης σημείωνα με διαφορετικό χρώμα αυτά που ακόμα με μπέρδευαν και αντίστοιχα στην επόμενη επανάληψη. Έτσι, είχα σαφή εικόνα των αδυναμιών μου. Χρησιμοποιούσα πολύ τα σχολικά βιβλία και φρόντισα να λύσω όλες τις ασκήσεις τους αρκετές φορές, ενώ με βοήθησε και η ιστοσελίδα του υπουργείου study4exams. Δεν έβαλα ποτέ στόχο να διαβάσω 3 ή 6 ώρες.”

“Αντίθετα, στόχευα να διαβάσω τη θεωρία ενός κεφαλαίου ή να κάνω επανάληψη τις ασκήσεις κάποιου άλλου, όση ώρα και να χρειαζόμουν. Μερικές φορές κατάφερνα να είμαι συγκεντρωμένος από το πρωί μέχρι το βράδυ, αλλά πολλές άλλες περνούσε η μέρα και δεν έκανα τίποτα όσο και να προσπαθούσα. Τον περασμένο χρόνο συνειδητοποίησα ότι για να είναι κάποιος συγκεντρωμένος και παραγωγικός στην παράδοση και στο διάβασμα είναι σημαντικό να έχει καλό πρόγραμμα ύπνου. Αν όχι, τότε όσες χιλιάδες ασκήσεις και να λύσει, τα περισσότερα θα τα ξεχάσει.”

Για την εκπαιδευτική του εμπειρία στο Pierce, ο Αλέξανδρος επισημαίνει στο neolaia.gr τα εξής:

“Εκτός από τη βοήθεια που μου προσέφεραν οι καθηγητές μου σε όλα τα μαθήματα, το Pierce ξεχωρίζει λόγω των εκπαιδευτικών του προγραμμάτων. Οι όμιλοι, το κλίμα και οι ευκαιρίες που μου δόθηκαν στα 6 χρόνια που φοίτησα εκεί. Ήμουν τυχερός γιατί αυτό το συνειδητοποίησα από την αρχή και φρόντισα να εμπλακώ σε πολλές δραστηριότητες. Έμαθα να μιλάω σε κοινό, ασχολήθηκα με το θέατρο, την εκφραστική ανάγνωση, την επιχειρηματολογία, την πυρηνική φυσική, ήμουν μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού και καλλιέργησα την αγάπη μου για το σχέδιο. Στην διαδρομή μου αυτά τα 6 χρόνια, το σχολείο και οι καθηγητές μου με επιβράβευαν για κάθε μου επιτυχία, με βοηθούσαν να διακριθώ σε διαγωνισμούς ζωγραφικής, να γνωρίσω ανθρώπους που θαυμάζω, να ακουστώ και να αξιοποιήσω την κάθε ευκαιρία χωρίς να θυσιάσω το ακαδημαϊκό κομμάτι της εκπαίδευσης.”

Σε ό,τι αφορά τα ενδιαφέροντα και τον τρόπο που περνάει τον ελεύθερο χρόνο του, ο Αλέξανδρος μας απάντησε ότι: “Η μεγάλη μου αγάπη είναι το σχέδιο.”

“Από μικρός ζωγράφιζα επειδή με συνεπαίρνει η δημιουργία και η ιδέα πως φτιάχνω κάτι που αρέσει τόσο στους γύρω μου όσο και εμένα τον ίδιο, από ένα πορτραίτο μέχρι ένα κτίριο. Μου αρέσει να πειραματίζομαι με χρώματα, να δοκιμάζω καινούρια πράγματα, να γράφω ιστορίες και ποιήματα, να εκφράζομαι μέσω της τέχνης και να μοιράζομαι τις δημιουργίες μου με στόχο την ευαισθητοποίησή όλων μας για τα σύγχρονα προβλήματα.”

Μάλιστα, όσο ήταν ακόμα μαθητής στη Β’ Λυκείου του American College of Greece – Pierce, ο Αλέξανδρος έγραψε ένα συγκινητικό ποίημα, με αφορμή τη δολοφονία του Αφροαμερικανού George Floyd από αστυνομικό στη Μινεάπολη των ΗΠΑ, το οποίο και συνόδευσε με ένα πολύ δυναμικό σκίτσο.

Στο ζωγραφικό έργο του νεαρού μαθητή, το οποίο ήδη κοσμεί το σχετικό μνημείο στις ΗΠΑ και αποτελεί έναν ύμνο στην αξία της ανθρώπινης ζωής, ένας αστυνομικός κι ένας αφροαμερικανός, αγκαλιασμένοι, παραδίδουν ένα αληθινό μάθημα αμοιβαίου σεβασμού και αξιοπρέπειας. Το μικρό ποίημα του Αλέξανδρου εκπέμπει ένα μήνυμα ενότητας και αδελφοσύνης για όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως προέλευσης, φυλετικής καταγωγής ή κοινωνικής θέσης.

Η συμβουλή του αριστούχου της Αρχιτεκτονικής προς τους μαθητές και τις μαθήτριες που ετοιμάζονται από φέτος για τις Πανελλήνιες του 2022, είναι απλή αλλά ουσιαστική: “Οι Πανελλήνιες δεν είναι αγώνας ταχύτητας, αλλά αντοχής. Συγκεντρωθείτε από την αρχή, αλλά κρατήστε δυνάμεις και για το τέλος. Μην κλέβετε ώρες από τον ύπνο σας. Μην επενδύσετε σε ένα μάθημα εις βάρος κάποιου άλλου.”

Όταν τον ρωτήσαμε τι θεωρεί ότι χρειάζεται ένας νέος άνθρωπος για να προχωρήσει στη ζωή του, ο Αλέξανδρος μας απάντησε ως εξής:

“Έχουμε φτάσει πια σε μια ηλικία που πρέπει να πάρουμε τη ζωή στα χέρια μας. Κανένας δε θα πετύχει τους στόχους του απλώς παρακολουθώντας μαθήματα και διαλέξεις. Η γνώση είναι κάτι που πρέπει εμείς να επιδιώκουμε και να κατακτούμε με σκληρή δουλειά. Η διαδικασία της μάθησης είναι ένας προσωπικός αγώνας που ξεπερνά τα όρια της σχολικής τάξης ή το αμφιθέατρο της σχολής. Τις ευκαιρίες πρέπει να τις ψάχνουμε, να τις δημιουργούμε και να είμαστε έτοιμοι να τις αδράξουμε όταν αυτές παρουσιάζονται. Πρέπει να οδεύουμε με αξιοπρέπεια και αποφασιστικότητα και να δημιουργούμε σχέσεις εμπιστοσύνης. Αν κάποιος ξέρει ακριβώς τι θέλει να κάνει στην ζωή του, ας επικεντρωθεί σε αυτό. Αν όχι, δεν πειράζει, θα το βρει στην πορεία.”

Αναφορικά με τα σχέδιά του για το μέλλον, ο Αλέξανδρος αποκαλύπτει στο neolaia.gr:

“Ο στόχος μου τώρα είναι να αξιοποιήσω τις ευκαιρίες που μου προσφέρει η Σχολή μου. Να συγκεντρωθώ και να αποκτήσω γνώσεις από τα μαθήματα, να επιδιώξω τη συμμετοχή μου σε κάποιο πρόγραμμα ανταλλαγής στο εξωτερικό, να ενημερωθώ για τον χώρο εργασίας και τα μεταπτυχιακά που μπορούν να με βοηθήσουν. Πιστεύω πως το πτυχίο της Αρχιτεκτονικής του Μετσόβιου Πολυτεχνείου θα μου ανοίξει δρόμους και είμαι έτοιμος να τους ανακαλύψω.”

Όπως και σε όλους τους πρωτοετείς, του ευχόμαστε καλή αρχή στις σπουδές και τη σταδιοδρομία του και τον ευχαριστούμε για την πολύ όμορφη συνέντευξη!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπηρεσίες Εστίασης

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

⚽🏀 LIVE SCORES
20 Απρ. 2024
ΟΦΗ
18:30
-
Βόλ
20 Απρ. 2024
Αστ
19:30
-
Παν
20 Απρ. 2024
ΑΡΗΣ
17:15
-
ΚΟΛ
21 Απρ. 2024
ΑΕΚ
17:15
-
ΠΑΟΚ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

 11 
 2 
  
  
 1