P.I.P. Approach: Η τεχνική που θα απογειώσει τις παρουσιάσεις σου
Η τεχνική P.I.P. Approach είναι η λεπτομέρεια που θα τελειοποιήσει τις παρουσιάσεις σου.

Οι επικοινωνιακές δεξιότητες είναι αρκετά σημαντικές καθ’ όλη την διάρκεια της ακαδημαϊκής μας ζωής ως και την στιγμή που θα χρειαστεί να βγούμε στην αγορά εργασίας. Μεγάλο μέρος των επικοινωνιακών δεξιοτήτων είναι οι παρουσιάσεις, οι οποίες πολλές φορές αγχώνουν τόσο τους φοιτητές, όσο και τους επαγγελματίες.

Αναλόγως τη σχολή στην οποία βρίσκεσαι θα χρειαστεί να κάνεις μερικές παρουσιάσεις εργασιών, ενώ σίγουρα κάποια στιγμή στην καριέρα σου θα χρειαστεί να κάνεις μία παρουσίαση. Μπορεί κάτι τέτοιο να σε φοβίζει, αλλά είναι απαραίτητο και για αυτό το λόγο παρακάτω σου παραθέτουμε την P.I.P. Approach, η οποία θα σε βοηθήσει να ξεκινήσεις σωστά μία παρουσίαση.

Η συγκεκριμένη τεχνική εφαρμόζεται από την γνωστή Αμερικανική εταιρεία McKinsey, ενώ το Forbes την προτείνει προκειμένου να βελτιώσει κάποιος τις επικοινωνιακές του δεξιότητες, μια και ο τρόπος που παρουσιάζει ένα θέμα σε ένα ευρύ κοινό αποτελεί χαρακτηριστικό των επικοινωνιακών δεξιοτήτων του. Επιπλέον, εκτενής αναφορά στην P.I.P. Approach κάνει ο Gene Zelazny στο βιβλίο του “Say It With Presentations”.

Τι σημαίνει όμως P.I.P. Approach;

Το P.I.P. είναι συντομογραφία των 3 κύριων στοιχείων που περιλαμβάνει η συγκεκριμένη τεχνική και τα οποία είναι τα εξής: Purpose – Importance – Preview.

Η συγκεκριμένη τεχνική ή προσέγγιση (approach) αφορά αποκλειστικά την εισαγωγή του ακροατηρίου στο θέμα. Άλλωστε αν το σκεφτεί κανείς καλύτερα, η εισαγωγή είναι ένα κομβικό σημείο για την παρουσίαση ενός θέματος, αφού από εκεί κρίνεται το κατά πόσο το ακροατήριο θα συγκεντρωθεί στην ανάλυση του θέματος.

Ας δούμε όμως πώς λειτουργεί η συγκεκριμένη προσέγγιση/τεχνική.

Purpose

Το πρώτο πράγμα που πρέπει κανείς να κάνει όταν παρουσιάζει είναι να αναφέρει το όνομά του και λίγα πράγματα για αυτόν. Φυσικά δεν πρέπει να επεκταθεί πολύ, καθώς μιλάμε κυριολεκτικά για την εισαγωγή της εισαγωγής.

Οπότε μόλις συστηθείς στο κοινό σου είναι σημαντικό να αναφέρεις τον στόχο της παρουσίασης σου, μιλώντας συνοπτικά για τον σκοπό της και την θεματική της. Εδώ είναι μία καλή ευκαιρία, σε περίπτωση που ο τίτλος της παρουσίασης είναι αινιγματικός, να εξηγήσεις με λίγα λόγια το ακριβές νόημά του.

Importance

Μόλις αναφέρεις τον σκοπό της παρουσίασής σου, είναι σημαντικό να αναφέρεις τη σημασία της για το κοινό σου. Προκειμένου να το επιτύχεις αυτό, είναι καλό να γνωρίζεις περίπου σε τι κοινό απευθύνεσαι και γιατί μπορεί να το ενδιαφέρει.

Αν για παράδειγμα είσαι manager και παρουσιάζεις στην ομάδα σου ένα νέο project, μπορείς να αναφέρεις την σημασία του project για την ανέλιξη της εταιρείας και της ομάδας, καθώς και πώς θα μπορούσε να τους βοηθήσει. Αν πάλι παρουσιάζεις μία εργασία στο Πανεπιστήμιο, μπορείς να αναφέρεις πώς αυτή η παρουσίαση θα τους βοηθήσει να εμβαθύνουν και να κατανοήσουν κάποια σημεία του συγκεκριμένου θέματος.

Review

Τέλος, είναι καλό να επαναπροσδιορίσεις τα πράγματα που πρέπει να αποκομίσουν οι ακροατές σε επίπεδο γνώσης, ώστε να είναι πιο “υποψιασμένοι” κατά την διάρκεια της παρουσίασης δίνοντας βαρύτητα στα πιο σημαντικά.

Δείτε επίσης: Επικοινωνιακές δεξιότητες: 5 τρόποι για να τις βελτιώσετε

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Χωρίς κατηγορία

Πλήρης Απασχόληση

18-01-2024

Ασπρόπυργος

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

19-12-2023

Νέα Ιωνία Αττικής

⚽🏀 LIVE SCORES
19 Απρ. 2024
ΠΑΟ
20:15
-
ΠΕΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;