Προσφορές και
Black Friday 2019: "Παγίδες" που πρέπει να προσέξετε - Πώς θα τις αποφύγετε!

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την έναρξη της Black Friday 2019 ή Μαύρης Παρασκευής, την πολυαναμενόμενης αυτής γιορτής που κατέφτασε στην Ελλάδα από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, όπου και γιορτάζεται την επομένη των Ευχαριστιών.

Η Black Friday 2019 αναμένεται να ξεκινήσει φέτος στην Ελλάδα την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019, όπου θα σηματοδοτηθεί η έναρξη της εορταστικής περιόδου για τα καταστήματα.

Η εκπτωτική περίοδος από την άλλη, δηλαδή οι ενδιάμεσες εκπτώσεις 2019, έχουν ξεκινήσει ήδη από την 1η Νοεμβρίου 2019 και θα διαρκέσουν έως την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου με τους καταναλωτές να έχουν περιθώριο λίγων ημερών ακόμα, προκειμένου να κάνουν τις αγορές τους σε αρκετά οικονομικές τιμές.

Η ελληνική αγορά είναι έτοιμη να υποδεχτεί το αμερικανικό έθιμο και φέτος, ενώ πέρα από μία μεγάλη γιορτή προσφορών, η Black Friday 2019 σηματοδοτεί και την έναρξη της Χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Πρόκειται για την επόμενη ημέρα μετά την επίσημη γιορτή των Ευχαριστιών στις Η.Π.Α. με αναφορές να δείχνουν πως το έθιμο αυτό έχει ξεκινήσει σχεδόν 100 χρόνια πριν.

Black Friday 2019: “Παγίδες” που πρέπει να προσέξετε

Εκτός από τις μεγάλες προσφορές, η Black Friday 2019 μπορεί να έχει παγίδες και ψεύτικες προσφορές, συνεπώς οι καταναλωτές καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Πριν από την περσινή Black Friday, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου καλούσε τους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν τη Black Friday.

Παράλληλα, οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).
Στις οδηγίες για τη Black Friday επισημαίνεται ακόμη ότι οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά).

Σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων Αντιπεριφερειαρχών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου.

Black Friday 2019 καταστήματα: Ποιοι θα συμμετάσχουν στη «διάλυση» τιμών

Στις εταιρείες που είχαν προσφορές πέρυσι το 2018, έρχονται φέτος να προστεθούν οι γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης και ο ΑΒ Βασιλόπουλος.

Όσον αφορά τον κλάδο των ηλεκτρονικών ειδών, ο ανταγωνισμός φέτος αναμένεται να είναι ιδιαίτερα αυξημένος, καθώς πολλές αλυσίδες μέχρι στιγμής, όπως τα Public, τα Media Markt, το Πλαίσιο, ο Κωτσόβολος κ.α, έχουν ήδη αναρτήσει ειδικά banner στα online καταστήματά τους, όπου οι καταναλωτές καλούνται να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους και να επιλέξουν τις κατηγορίες προϊόντων που τους ενδιαφέρουν, έτσι ώστε να ενημερωθούν με newsletter λίγες ημέρες πριν για τις σχετικές προσφορές.

Από την πλευρά τους, η AB Βασιλόπουλος προσφέρει έξτρα πόντους για την κάρτα AB Plus στις 100 πρώτες παραγγελίες που θα γίνουν online στο ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας, ενώ η Σκλαβενίτης, η οποία όπως έχει αφήσει να φανεί καθ’ όλη τη διάρκεια της πορείας της στο λιανεμπόριο, δεν έχει δείξει και μεγάλο ενδιαφέρον στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση, κάνει την έκπληξη και ανακοινώνει φέτος εκπτώσεις 20% σε είδη σπιτιού και εποχικά είδη για τη Black Friday 2019 και το Σάββατο.

Skroutz.gr – Μπαίνει στο «παιχνίδι» & αλλάζει τα δεδομένα

Η είσοδος της μεγάλης εμπορικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην Black Friday 2019 είναι γεγονός και αναμένεται να ανατρέψει τα δεδομένα. Ήδη, το Skroutz έχει διαμορφώσει ειδική σελίδα για τις 29 Νοεμβρίου 2019, στην οποία θα φιλοξενήσει προσφορές για εκείνη την ημέρα από πολλά καταστήματα. Μάλιστα, το skroutz.gr προχωρά ένα βήμα πιο πέρα και ήδη εμφανίζει προσφορές στην εν λόγω σελίδα.

Η λίστα με τα καταστήματα που έχουν δηλώσει ότι θα συμμετάσχουν στη «διάλυση τιμών» της Black Friday 2019 

-Public

-Πλαίσιο

– Electrostore24

– E-lenovo

– E-shop

– Media Markt

– SpotMechanic

– Volton

– Ηρων

– Energy-market

– Δίκτυο καθηγητών

– Δάσκαλοι

– NN Direct

– Axa Ασφαλιστική

– Mandellos sport

– Intersport

– Zackret

– Tsakiris Mallas

– Triumph

– spartoo

– myshoe

– KOOLPFLY

– mat

– J.A.B.A.

– Funky Buddha

– Factory Outlet

– Delikaris Sport

– Cosmos Sport

– Celestino

– BrandGalaxy

– Be casual

– alter shop

– Vagrancy Lifestyle

– deVIL perfume

– notos

– Attica

-Hondos Center

-Κωτσόβολος

-Mat Fashion

-Factory Outlet

-Sticky

-spitishop

-24home.gr

-pullandBear

-Notino

Black Friday 2019: Γιατί ονομάστηκε «Μαύρη Παρασκευή»;

η Black Friday είναι μια αμερικάνικη παράδοση (όποια πέτρα κι αν σηκώσεις, τη λέξη «αμερικάνικη» θα βρεις από κάτω), η οποία ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών -το Thanksgiving δηλαδή, (ναι αυτό με τις γαλοπούλες) και σηματοδοτεί ουσιαστικά την αρχή της εορταστικής εμπορικής περιόδου των Χριστουγέννων.

Black Friday: Από που κι ως που αυτή η ονομασία – Τρεις ερμηνείες:

Τρεις είναι οι επικρατέστερες ερμηνείες για την ονομασία της Black Friday:

-Η πρώτη μας πάει πίσω στη δεκαετία του ’50, όταν οι έμποροι έκαναν τις εγγραφές στα λογιστικά τους βιβλία χειρόγραφα. Φαίνεται ότι χρησιμοποιούσαν κόκκινο μελάνι όταν σημείωναν έλλειμμα και με μαύρο μελάνι όταν είχαν κέρδος. Την ημέρα εκείνη ξεκινούσαν οι αγορές για τα Χριστούγεννα, οπότε τα κέρδη ήταν πολλά και οι καταστηματάρχες χρειάζονταν μόνο μαύρο μελάνι. Έτσι προέκυψε το Black Friday.

-Η δεύτερη ερμηνεία για την ονομασία, λέει πως η «Μαύρη Παρασκευή» πρωτοαναφέρθηκε από τους τροχονόμους στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ. Η κίνηση των δρόμων εκείνη τη μέρα ήταν τεράστια, αφού όλοι ζητούσαν άδεια λόγω των εκπτώσεων και της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου, οπότε γινόταν δύσκολη η δική τους δουλειά.

-Μία νεότερη ερμηνεία που κυκλοφόρησε μέσω διαδικτύου το 2013 θέλει την ημέρα αυτή να γίνονταν αγοραπωλησίες δούλων, όταν στην Αμερική ίσχυε ο θεσμός της δουλείας, πριν από τον Εμφύλιο Πόλεμο. Ωστόσο, η ερμηνεία αυτή απορρίφθηκε σχεδόν αμέσως από τους ιστορικούς.

Ήταν το περιοδικό «Factory Management and Maintenance», το Νοέμβριο του 1951, που δημοσίευσε την πρώτη αναφορά στην ονομασία. Συγκεκριμένα, μιλούσε για τη συνήθεια των υπαλλήλων να κάνουν κοπάνα από την εργασία τους την Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών, προφασιζόμενοι ασθένεια, προκειμένου να απολαύσουν την τετραήμερη αργία.

Ο όρος Black Friday χρησιμοποιήθηκε αρχικά στην πολιτεία της Φιλαδέλφειας το 1961, ενώ η πρώτη επίσημη αναφορά από τους New York Times συνέβη το 1975. Αξιοσημείωτο βέβαια, ότι αν και χρησιμοποιήθηκε ευρέως ο όρος Black, ακόμη και 10 χρόνια έπειτα υπήρχαν αρκετές πολιτείες που δεν γνώριζαν τι ακριβώς είναι η Black Friday.

Black Friday 2019 – Πώς ξεκίνησε η μεγάλη εκπτωτική γιορτή:

Η Black Friday ξεκίνησε ως συνήθεια στις Η.Π.Α. και εξαιτίας της επιτυχίας που γνώρισε, υιοθετήθηκε και από άλλες χώρες, ενώ αποτελεί μια μέρα γιορτής για την αγορά, δεδομένου ότι οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν τα προϊόντα που θέλουν σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, αλλά και οι εμπορικές επιχειρήσεις, από την πλευρά τους, έχουν τη δυνατότητα να σημειώσουν σημαντικούς τζίρους.

Τα πρώτα στοιχεία από τη χρήση του όρου «Black Friday» για την ημέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών με εμπορική σημασία υποδηλώνει ότι ο όρος προέρχεται από την Φιλαδέλφεια, όπου χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει την μεγάλη και ενοχλητική -για τους πεζούς- κυκλοφορία οχημάτων, που σημειωνόταν την ημέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών. Αυτή η χρήση του όρου χρονολογείται τουλάχιστον από το 1961. Περισσότερα από είκοσι (20) χρόνια αργότερα, καθώς η φράση έγινε πιο διαδεδομένη, έγινε δημοφιλής η εξήγηση ότι αυτή η μέρα ήταν το σημείο του έτους, κατά το οποίο το λιανεμπόριο αρχίζει να γυρίζει σε κέρδος, δηλαδή στην αμερικάνικη αργκό από «το κόκκινο» (in the red) περνάει «στο μαύρο» (in the black).

Ο θεσμός της «Μαύρης Παρασκευής» έχει εξαπλωθεί τα τελευταία χρόνια σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων είναι και οι: Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία, ενώ κάθε χρονιά συμμετέχουν όλο και περισσότεροι λιανέμποροι.

Cyber Monday 2019 μετά τη Black Friday 2019:

Αφού τελειώσει η Black Friday 2019, αναμένεται να ακολουθήσει η Cyber Monday τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2019, η οποία είναι ακόμα μία σημαντική μέρα του χρόνου για το εμπόριο, αφού όπως γίνεται και στην Black Friday, τα καταστήματα διαθέτουν πολλά είδη και προϊόντα τους σε μεγάλες εκπτώσεις.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, οι καταναλωτές θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή στην αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των ειδών που πωλούνται με έκπτωση, ενώ επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Δείτε ΟΛΕΣ τις αργίες 2019 σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα (List)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπάλληλοι γραφείου

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Νέα Ιωνία Αττικής

Marketing

Πλήρης Απασχόληση

18-12-2023

Μαρούσι

⚽🏀 LIVE SCORES
19 Μαρ. 2024
ΕΦΕΣ
19:30
-
ΟΣΦΠ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;