Πότε ξεκινούν ενδιάμεσες εκπτώσεις 2019, Black Friday & Cyber Monday – Ποιες Κυριακές είναι ανοιχτά τα μαγαζιά

Από neolaia.gr Team 25 Οκτωβρίου 2019

Ενδιάμεσες εκπτώσεις 2019: Πότε ξεκινούν οι μεγάλες προσφορές και ποιες Κυριακές θα μπορείτε να κάνετε τις αγορές σας;

Καθώς ο μήνας πλησιάζει σιγά σιγά προς το τέλος του, έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για τις ημερομηνίες των μεγάλων προφορών και εκπτώσεων στα ελληνικά καταστήματα: Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις 2019, η Black Friday και η Cyber Monday είναι οι καλύτερες ευκαιρίες του χρόνου για να εκμεταλλευτούμε προσφορές και να αποκτήσουμε πράγματα που χρειαζόμαστε σε πολύ χαμηλότερες τιμές, ενώ τα καταστήματα είναι επίσης ανοιχτά κάποιες Κυριακές.

Πότε «πέφτουν» οι ενδιάμεσες εκπτώσεις 2019:

Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις 2019 ξεκινούν την Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2019 και θα διαρκέσουν για 15 μέρες, δηλαδή μέχρι και την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου όπου θα είναι ανοιχτά και τα καταστήματα.

Ωστόσο, ακριβώς επειδή πλησιάζουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του φθινοπώρου, καλό είναι οι καταναλωτές να είναι προσεκτικοί με κάποιες «παγίδες» που συχνά κρύβονται πίσω από τις προσφορές των καταστημάτων.

Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα ακόλουθα:

-Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική.

-Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

-Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

-Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

-Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.

-Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Πότε «πέφτουν» Black Friday 2019 & Cyber Monday 2019:

Black Friday 2019:

Εκτός από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις ή αλλιώς φθινοπωρινές εκπτώσεις, που πέφτουν ως συνήθως αρχές του μήνα Νοεμβρίου, μια σημαντική εκπτωτική περίοδος σηματοδοτείται από την Black Friday ή Μαύρη Παρασκευή, την πολυαναμενόμενη αυτή γιορτή που κατέφτασε στην Ελλάδα από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, όπου και γιορτάζεται την επομένη των Ευχαριστιών. Όπως κάθε Παρασκευή, λοιπόν, κάθε χρόνο πέφτει σε άλλη ημερομηνία!

Η Black Friday 2019 αναμένεται να ξεκινήσει φέτος στην Ελλάδα την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019, όπου θα σηματοδοτηθεί η έναρξη της εορταστικής περιόδου για τα καταστήματα.

Η Black Friday ξεκίνησε ως συνήθεια στις Η.Π.Α. και εξαιτίας της επιτυχίας που γνώρισε, υιοθετήθηκε και από άλλες χώρες, ενώ αποτελεί μια μέρα γιορτής για την αγορά, δεδομένου ότι οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν τα προϊόντα που θέλουν σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, αλλά και οι εμπορικές επιχειρήσεις, από την πλευρά τους, έχουν τη δυνατότητα να σημειώσουν σημαντικούς τζίρους.

Τα πρώτα στοιχεία από τη χρήση του όρου «Black Friday» για την ημέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών με εμπορική σημασία υποδηλώνει ότι ο όρος προέρχεται από την Φιλαδέλφεια, όπου χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει την μεγάλη και ενοχλητική -για τους πεζούς- κυκλοφορία οχημάτων, που σημειωνόταν την ημέρα μετά την ημέρα των Ευχαριστιών. Αυτή η χρήση του όρου χρονολογείται τουλάχιστον από το 1961. Περισσότερα από είκοσι (20) χρόνια αργότερα, καθώς η φράση έγινε πιο διαδεδομένη, έγινε δημοφιλής η εξήγηση ότι αυτή η μέρα ήταν το σημείο του έτους, κατά το οποίο το λιανεμπόριο αρχίζει να γυρίζει σε κέρδος, δηλαδή στην αμερικάνικη αργκό από «το κόκκινο» (in the red) περνάει «στο μαύρο» (in the black).

Ο θεσμός της «Μαύρης Παρασκευής» έχει εξαπλωθεί τα τελευταία χρόνια σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων είναι και οι: Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία, ενώ κάθε χρονιά συμμετέχουν όλο και περισσότεροι λιανέμποροι.

Cyber Monday 2019:

Αφού τελειώσει η Black Friday 2019, αναμένεται να ακολουθήσει η Cyber Monday τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2019, η οποία είναι ακόμα μία σημαντική μέρα του χρόνου για το εμπόριο, αφού όπως γίνεται και στην Black Friday, τα καταστήματα διαθέτουν πολλά είδη και προϊόντα τους σε μεγάλες εκπτώσεις.

Να υπενθυμίσουμε ότι κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, οι καταναλωτές θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή στην αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των ειδών που πωλούνται με έκπτωση, ενώ επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Θα είναι αυτές οι τελευταίες Ενδιάμεσες Εκπτώσεις;

Με ανακοίνωση που εξέδωσε  την Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2019, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών προτείνει να καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως «θέτοντας ως στόχο την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς, έχει καταθέσει πρόταση άμεσης κατάργησης του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων».

Ταυτόχρονα, τονίζεται ότι οι ερχόμενες ενδιάμεσες εκπτώσεις 2019 ενδέχεται να είναι και οι τελευταίες και θα διεξαχθούν από την 1η έως και την 15η Νοεμβρίου 2019.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ενημερώνει παράλληλα ότι η «Black Friday» θα διεξαχθεί στις 29 Νοεμβρίου 2019, ενώ η «Cyber Monday» στις 2 Δεκεμβρίου 2019.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών:

«Κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και των υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.

Στο διάστημα αυτό παρέχεται από το νόμο η δυνατότητα της προαιρετικής λειτουργίας των καταστημάτων την Κυριακή 3 Νοεμβρίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τις 11:00′ έως τις 18:00′.

Σας υπενθυμίζουμε ότι ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, εκφράζοντας την πλειοψηφία των μελών του και θέτοντας ως στόχο την αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς, έχει καταθέσει πρόταση άμεσης κατάργησης του θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

Τέλος, επειδή σε πολλά χθεσινά ηλεκτρονικά δημοσιεύματα, αναρτήθηκαν εσφαλμένες πληροφορίες, σας ενημερώνουμε ότι η προωθητική ενέργεια της «Black Friday» θα διεξαχθεί στις 29 Νοεμβρίου ενώ η «Cyber Monday» στις 2 Δεκεμβρίου».

Ανοιχτά μαγαζιά Κυριακή 2019: Πότε είναι ανοιχτά;

Όσο για το μέτρο ανοιχτά μαγαζιά Κυριακή 2019, που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια, αυτό έχει διχάσει αρκετά τον κόσμο της εργασίας, δεδομένου ότι οι εργαζόμενοι σε αυτά χάνουν την καθιερωμένη αργία της Κυριακής.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 1 άρθρου 16 ν. 4177/2013, τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων, ήτοι την Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2019. Το ωράριο εκείνη την Κυριακή είναι συνήθως έως τις 18:00 το απόγευμα.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία επιτρέπεται προαιρετικά η λειτουργία των καταστημάτων τις εξής οκτώ Κυριακές:

Ποιες Κυριακές είναι ανοιχτά τα μαγαζιά:

  •  Την πρώτη Κυριακή:
    α) των χειμερινών εκπτώσεων
    β) των καλοκαιρινών εκπτώσεων
    γ) του εκπτωτικού δεκαημέρου του Μαΐου
    δ)  του εκπτωτικού δεκαημέρου Νοεμβρίου

Σε περίπτωση που η πρώτη Κυριακή συμπίπτει με επίσημη αργία, η δυνατότητα μετατίθεται την επόμενη Κυριακή.

  • Την Κυριακή των Βαΐων
  • Τις δύο Κυριακές πριν από τα Χριστούγεννα
  • Την τελευταία Κυριακή κάθε έτους

Επίσης, ειδικά για τα ιχθυοπωλεία, επιτρέπεται η λειτουργία τους και την παραμονή της 25ης Μαρτίου όταν πέφτει Κυριακή.

Ανοιχτά μαγαζιά Κυριακή 2019 – Ακολουθούν αναλυτικά οι ημερομηνίες:

Συγκεκριμένα, για το τρέχον έτος τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοικτά τις εξής οκτώ Κυριακές (με χρονολογική σειρά):

  • 20 Ιανουαρίου 2019
  • 21 Απριλίου 2019 (Κυριακή των Βαΐων)
  • 5 Μαΐου 2019
  • 14 Ιουλίου 2019
  • 3 Νοεμβρίου 2019
  • 15 Δεκεμβρίου 2019
  • 22 Δεκεμβρίου 2019
  • 29 Δεκεμβρίου 2019

To προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας την Κυριακή είναι από τις 11:00 το πρωί έως τις 18:00 το απόγευμα, ενώ τα πολυκαταστήματα και τα supermarket, θα είναι ανοιχτά έως τις 20:00 το βράδυ.

Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών επισημαίνει τα εξής:

– Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν, για τα οποία η έκπτωση είναι συνήθως χαμηλή. Για τις προσφορές, η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αλλά αφορά είδη παρωχημένης εποχής. Οι καταναλωτές δεν πρέπει να παρασυρόμαστε από τις μεγάλες εκπτώσεις.

– Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή, πριν την αγορά, με ανάλογη πινακίδα.

– Για την περίοδο των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει πινακίδα σε ορατά από τους καταναλωτές σημεία του καταστήματος και των βιτρινών, που θα αναγράφει το ποσοστό των εκπτώσεων, που παρέχονται, στις τιμές πώλησης κάθε είδους ή ομάδας ειδών ή όλων των ειδών του καταστήματος. Αν δεν υπάρχει τέτοια πινακίδα, πρέπει σε κάθε είδος να υπάρχει καρτελάκι, που να αναγράφει την τιμή πώλησης του προϊόντος, πριν την έκπτωση (διαγραμμένη) και την τιμή, μετά την έκπτωση.

– Οι καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεάζονται από τις διαφημίσεις.

– Θα αποβεί πολύ χρήσιμο για τους καταναλωτές, εάν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούν την αγορά, για να διερευνήσουν τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουν τα είδη, που θέλουν να αγοράσουν. Έτσι, θα έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση, καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται, ως τιμή, πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.

– Επιβάλλεται ο προγραμματισμός τις αγορές, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες, προς αποφυγή της υπερκατανάλωσης.

– Απαραίτητη είναι η έρευνα αγοράς.

– Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης στις βιτρίνες των καταστημάτων. Τα ποσοστά της έκπτωσης αφορούν καθορισμένες κατηγορίες ομοίων προϊόντων και όχι όλο το εμπόρευμα του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και χρησιμοποιούνται σαν “κράχτες”, ενώ μέσα στο κατάστημα σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ μικρότερα.

– Αν οι καταναλωτές χρησιμοποιούν για τις αγορές τους δόσεις ή πιστωτική κάρτα, πρέπει να προσέχουν κάθε λεπτομέρεια για τους όρους, που διέπουν αυτή τη συναλλαγή.

– Πρέπει να απαιτούν απόδειξη πληρωμής για κάθε αγορά τους.

– Πρέπει να ελέγχουν την ποιότητα και την προέλευση του είδους, που αγοράζουν.

Δείτε ακόμα: Δείξε το προσωπικό σου στυλ και στα σπορ με το νέο κολεγιακό VRCT jacket της adidas

ΕΙΣΑΙ ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΚΟΝΤΟΠΑΚ VIBER ΣΤΙΚΕΡΣ; ΝΤΑΟΥΝΛΟΟΥΝΤ ΛΕΜΕ ΕΔΩ --> https://vb.me/fac486

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ