Μεταρρύθμιση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Ποια είναι τα σχέδια της κυβέρνησης

Από neolaia.gr Team 24 Οκτωβρίου 2019

Ξεκινά ο διάλογος για τη μεταρρύθμιση στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως

Εντός ημερών αναμένεται να ξεκινήσει ο διακομματικός διάλογος για το νομοθετικό πλαίσιο που θα προωθήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη σχετικά με τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, σύμφωνα με δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, στη Βουλή.

Το πρώτο ζήτημα που θα τεθεί επί τάπητος, σύμφωνα με την ίδια, είναι οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τι είπε η Νίκη Κεραμέως σήμερα στη Βουλή για τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια:

«Ο σχεδιασμός μας, από την ημέρα που ξεκινήσαμε το έργο για την αναβάθμιση της Παιδείας, κινείται σε δυο άξονες. Το πρώτο είναι η ρύθμιση ζητημάτων επείγουσας φύσεως, δεδομένης της έναρξης της νέας σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς.Αλλά και ταυτόχρονη αντιμετώπιση μιας σειράς ζητημάτων και δυσκολιών που έχουν προκύψει από επιλογές της προηγούμενης ηγεσίας. Το δεύτερο είναι προετοιμασία και εργασία για την κατάθεση συνολικού νομοθετικού πλαισίου που περιλαμβάνει σε βάθος μεταρρυθμίσεις μας στην Παιδεία σε 3 άξονες: πρωτοβάθμια/δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια και τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση».

Πρώτη διάταξη 

-Μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών:

«Γιατί να επαφίεται στην Πολιτεία να ορίσει ότι οι διδάσκοντες στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) θα πρέπει να διδάσκουν σε ένα ΠΜΣ δωρεάν για να δικαιούνται να διδάξουν σε άλλο ένα; Ή γιατί να ορίζει η Πολιτεία τις αμοιβές των διδασκόντων στα μεταπτυχιακά; Ας τα αποφασίζει όλα αυτά, ελεύθερα και κυρίαρχα, το πανεπιστήμιο, στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου».

Η υπουργός αναφέρθηκε στο αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων και σημείωσε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η προσέλκυση περισσότερων και καταξιωμένων επιστημόνων και περισσότερων φοιτητών, αλλά και η προώθηση και διευκόλυνση της έρευνας και της διδασκαλίας.

Δεύτερη διάταξη

-Πρότυπα και πειραματικά σχολεία

Αναφορικά με τις διατάξεις για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία, η Υπουργός Παιδείας είπε ότι μέχρι τη συνολική ρύθμιση για την περαιτέρω ενίσχυσή τους, εισάγονται ρυθμίσεις ώστε να επανέλθει η κανονικότητα.

«Η ουσιαστική στήριξη των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, παράλληλα με τη γενικότερη αναβάθμιση των δημόσιων σχολείων μας, συνιστά υψηλή μας προτεραιότητα. Επιδιώκουμε όχι μόνο την αποκατάσταση της λειτουργίας τους και της θέσης τους στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, αλλά και την περαιτέρω ενίσχυσή τους. Δυστυχώς, και το τονίζω, παραλάβαμε τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία σε τραγική κατάσταση. Αγκυλώσεις του χθες που πληγώνουν έναν τόσο σημαντικό θεσμό του εκπαιδευτικού μας συστήματος».

Τρίτη διάταξη

Επιλογές και ευελιξία για την εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Η Νίκη Κεραμέως αναφέρθηκε και στη διάταξη, με την οποία παρέχεται ευελιξία για την εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

«Με την προτεινόμενη προς ψήφιση ρύθμιση παρέχεται η δυνατότητα σε όλους τους παλαιούς αποφοίτους, δηλαδή σε όσους αποφοίτησαν μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019, οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020, να επιλέξουν είτε να εξεταστούν με τους όρους και προϋποθέσεις που θα ισχύσουν το σχολικό έτος 2019-2020, ως προς την εξεταστέα ύλη και τις διαδικασίες είτε με τους όρους και προϋποθέσεις που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019».

Τέταρτη διάταξη

Άρση του διαχωρισμού τμημάτων ελεύθερης και μη πρόσβασης 

«Προτείνουμε την άρση της αδικαιολόγητης κατηγοριοποίησής τους σε τμήματα «ελεύθερης πρόσβασης» και σε εισαγωγής «κατόπιν εξετάσεων», η οποία ουσιαστικά τα κατέτασσε σε δύο κατηγορίες: τμήματα υψηλού και χαμηλού κύρους. Έτσι δίνουμε αξία σε όλα τα τμήματα. Παράλληλα δημιουργούμε το ίδιο και ξεκάθαρο πλαίσιο για όλους τους μαθητές. Δεν μπορεί επιλογή τμήματος να γίνεται ως άλλο τυχερό παίγνιο. Να μπαίνουν στην διαδικασία οι μαθητές να μαντεύουν ποια τμήματα θα είναι χαμηλής ζήτησης και άρα χωρίς εξετάσεις, αλλά να επιλέγουν συνειδητά το τμήμα που θεωρούν ότι τους ταιριάζει καλύτερα».

Σύμφωνα με την Νίκη Κεραμέως, αναμένεται να επανέλθει με διάταξη η επαγγελματική ισοδυναμία τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών-μελών της Ε.Ε. και τρίτων χωρών.

Δείτε ακόμα: Τραπεζικές συναλλαγές: Δείτε αναλυτικά τι αλλάζει με τις προμήθειες

ΕΙΣΑΙ ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΚΟΝΤΟΠΑΚ VIBER ΣΤΙΚΕΡΣ; ΝΤΑΟΥΝΛΟΟΥΝΤ ΛΕΜΕ ΕΔΩ --> https://vb.me/fac486