ΟΑΣΑ: Τι αλλαγές έρχονται στον συγκοινωνιακό χάρτη
Καταργήσεις, διαχωρισμοί και ενοποιήσεις είναι οι πρώτες κινήσεις του ΟΑΣΑ

Οι πρώτες κινήσεις του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) περιλαμβάνουν καταργήσεις, συνενώσεις, τροποποιήσεις, ενισχύσεις, αλλά και διαχωρισμό λεωφορειακών γραμμών της Αττικής.

Για τις αλλαγές που έρχονται στον συγκοινωνιακό χάρτη του ΟΑΣΑ, στόχος είναι η μετατροπή ακόμα περισσότερων γραμμών λεωφορείων σε τροφοδοτικές των μέσων σταθερής τροχιάς, έτσι ώστε και να μειωθεί το μήκος των διαδρομών και βέβαια τα λειτουργικά κόστη.

Παρόλα αυτά, η αναστολή λειτουργίας των πρώτων έξι λεωφορειακών γραμμών και η σχετική μείωση του συγκοινωνιακού έργου φαίνεται να εξυπηρετεί -σε έναν βαθμό- και τις σημαντικές ελλείψεις σε λεωφορεία και προσωπικό, κυρίως στη λειτουργία των οδικών μέσων (λεωφορεία και τρόλεϊ), καθώς έχει παρατηρηθεί ότι στις λεωφορειακές γραμμές μεγάλου μήκους συχνά θυσιάζονται αρκετά δρομολόγια εξαιτίας των ελλείψεων.

Η διοχέτευση περισσότερων επιβατών στα μέσα σταθερής τροχιάς τη στιγμή που οι χρονοαποστάσεις έχουν αυξηθεί, αναμένεται να δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερη πίεση σε συγκεκριμένους δημοφιλείς σταθμούς ειδικά τις ώρες αιχμής.

Όπως αναφέρει το ΕΘΝΟΣ, οι αλλαγές στηρίζουν τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό του Οργανισμού «ο οποίος έλαβε υπόψη του τα λειτουργικά στοιχεία των γραμμών που τροποποιούνται (διαδρομή, δρομολόγια, οχήματα, επιβατική κίνηση κ.λπ.), τους διαθέσιμους πόρους της ΟΣΥ Α.Ε. (οδηγοί και οχήματα), καθώς και την ανάγκη βέλτιστης αξιοποίησης αυτών».

Καταργήσεις, διαχωρισμοί, ενοποιήσεις

Οι πρώτες αλλαγές που αναμένεται να ισχύσουν από την επόμενη εβδομάδα και αφορούν τόσο ορισμένες γραμμές κορμού όσο και γραμμή express από τον Πειραιά, είναι:

-Αναστολή λειτουργίας λεωφορειακής γραμμής Γ16 (Πλατεία Κουμουνδούρος – Ασπρόπυργος), η οποία θα συνδυαστεί με τροποποίηση της διαδρομής και πύκνωση των δρομολογίων της γραμμής 866 (Ασπρόπυργος – Σταθμός Αγία Μαρίνα) στο δήμο Χαιδαρίου. Συνιστάται στους επιβάτες που δε θα εξυπηρετούνται πια η μετεπιβίβαση στη γραμμή Α15 ή στη γραμμή μετρό 3. Στόχος της αλλαγής, όπως επισημαίνεται, είναι μεταξύ άλλων η ανάγκη ταχύτερης σύνδεσης των κατοίκων του δήμου Ασπροπύργου με το σταθμό Αγία ΜΑρίνα. Το μήκος της γραμμής 866 θα είναι 32,2 χιλιόμετρα.

-Αναστολή λειτουργίας της γραμμής 713 (Ανω Λιόσια Πανόραμα – Σταθμός Προαστιακού Ανω Λιοσίων) και επέκταση της γραμμής Β12 (Μάρνη – Ανω Λιόσια) στο δήμο Φυλής. Η λεωφορειακή γραμμή θα μετονομαστεί σε Β12 (Μάρνη – Ανω Λιόσια Πανόραμα) και θα έχει μήκος 30,5 χιλιομέτρων.

-Αναστολή λειτουργίας της λεωφορειακής γραμμής 100 (Πλατεία Κουμουνδούρος – Κολωνάκι – Αγορά). Επρόκειτο για μια γραμμή του κέντρου, η οποία εξυπηρετούνταν με μικρά λεωφορεία και πλέον το επιβατικό της κοινό θα διοχετευτεί στις γραμμές του μετρό και σε άλλες γραμμές τρόλεϊ και λεωφορείων.

-Αναστολή λειτουργίας της κυκλικής λεωφορειακής γραμμής 165 (Τερψιθέα – Αργυρούπολη – Σύνταγμα). Οι επιβάτες εκτιμάται ότι μπορούν να εξυπηρετηθούν από τις άλλες γραμμές αλλά και από τη δημοτική Σσυγκοινωνία του δήμου Αργυρούπολης-Ελληνικού.

-Αναστολή λειτουργίας κυκλικής λεωφορειακής γραμμης 155 (σταθμός Άγιος Δημήτριος – Ελληνικό).

Αναστολή λειτουργίας της γρήγορης λεωφορειακής γραμμής Χ80 (Πειραιάς – Ακρόπολη – Σύνταγμα express).

-Ενοποίηση των γραμμών 409 (Παπάγος-Σταθμός Εθνικής Άμυνας-Σταθμός Κατεχάκη) και 413 (Παπάγος-Σταθμός Κατεχάκη-Σταθμός Εθνική Άμυνα) σε μία. Η συνενωμένη γραμμή θα είναι η 409 (Παπάγος – Σταθμός Εθνική Άμυνα) με μήκος 12,34 χιλιόμετρα.

-Διαχωρισμός της γραμμής 054 (Περισσός – Ακαδημία – Μεταμόρφωση) σε δύο νέες: την 054 (Περισσός – Λαμπρινής – Πολυτεχνείο) και την 211 (Μεταμόρφωση – Ακαδημία). Οπως επισημαίνεται από τον ΟΑΣΑ ο διαχωρισμός γίνεται για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων των περιοχών Νέας Ιωνίας, Γαλατσίου, Βύρωνα και Υμηττού, ενώ η κάλυψη στο τμήμα του κέντρου που καταργείται θα γίνει μέσω του δικτύου των τρόλεϊ και του μετρό. Το συνολικό μήκος της γραμμής 211 θα είναι 9,6 χιλιόμετρα και της 054 5,8 χιλιόμετρα.

-Διαχωρισμός της λεωφορειακής γραμμής 732 (Άγιος Φανούριος – Ακαδημία – Ζωοδόχος Πηγή) σε δύο γραμμές, την 732 (Άγιος Φανούριος – Χαλκοκονδύλη) με μήκος 12,5 χιλιομέτρων και την 214 (Ζωοδόχος Πηγή – Ακαδημία) με μήκος 11,5 χιλιομέτρων. Στόχος είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων των περιοχών Ιλίου, Περιστερίου, Βύρωνα και Καισαριανής.

-Ενίσχυση δρομολογίων της γραμμής Β12 (Μάρνη – Ανω Λιόσια).

-Τροποποίηση της διαδρομής της κυκλικής γραμμής 711 (Ζωφριά Αττική), η οποία θα μετονομαστεί σε 711 (Ζωφριά – Σταθμός Προαστιακού Ανω Λιοσίων) με συνολικό μήκος 8 χιλιομέτρων.

-Τροποποίηση της λεωφορειακής γραμμής Γ10 (Ανάκασα – Άγιοι Ανάργυρος – Πλατεία Βάθη), η οποία μετονομάζεται σε 720 (Ανάκασα – Άγιοι Ανάργυρος – Σταθμός Κάτω Πατήσια) με μήκος διαδρομής 12,2 χιλιόμετρα.

-Τροποποίηση της λεωφορειακής γραμμής Β2 (Ακαδημία – Άγιος Κοσμάς μέσω παραλιακής), η οποία μετατρέπεται σε κυκλική και μετονομάζεται σε Άγιος Κοσμάς – Σταθμός Συγγρού ΦΙΞ με το μήκος της γραμμής της να μειώνεται κατά 4,2 χιλιόμετρα.

Με πληροφορίες από ethnos.gr

Δείτε ακόμα: ΟΑΣΑ: Ριζικές αλλαγές ετοιμάζονται για τις αστικές συγκοινωνίες

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Αθήνα

Παραγωγή

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Κηφισιά

⚽🏀 LIVE SCORES
30 Μαρ. 2024
Παν
15:00
-
Αστ
30 Μαρ. 2024
Βόλ
17:30
-
Κηφ
29 Μαρ. 2024
ΦΕΝ
19:45
-
ΑΛΜΠ
29 Μαρ. 2024
ΒΙΡ
21:30
-
ΠΑΟ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;