Ο νέος τρόπος υπολογισμού στα τέλη κυκλοφορίας 2020
Τέλη κυκλοφορίας 2020: Δείτε αναλυτικά!

Τέλη κυκλοφορίας 2020: Τι αλλάζει

Σε όλη την Ευρώπη τέθηκε σε ισχύ, από 1η Σεπτεμβρίου 2019, το νέο πρότυπο υπολογισμού για τις εκπομπές ρύπων των IX, βάσει του οποίου θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας και ταξινόμησης.

Τέλη κυκλοφορίας 2020 – WLTP:

Το νέο πρότυπο ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), είναι πιο αυστηρό από τα προηγούμενα και οδηγεί σε καταγραφή αυξημένων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε όχημα.

Το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάση προγραμματισμού θα τον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021.

Το νέο αυτό πρότυπο που φέρει τον κωδικό WLTP προβλέπεται πιο αυστηρό από το προηγούμενο και θα οδηγεί σε καταγραφή αυξημένων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε όχημα.

Να επισημάνουμε ότι τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους για τα οχήματα εκείνα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά (στην Ελλάδα για τα καινούρια και στην Ευρώπη για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα) από την 1η Νοεμβρίου του 2010 και μετά.

Τέλη κυκλοφορίας 2020: Η κλίμακα υπολογισμού των ετήσιων τελών για τα οχήματα αυτά έχει ως εξής:

(τιμές ανά γραμμάριο Co2)

0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ

91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο

101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο

121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο

141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο

161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο

181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο

201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο

Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο

Με την αλλαγή του προτύπου υπολογισμού των ρύπων, οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα αυξηθούν για τα οχήματα που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά μετά την 1η Σεπτεμβρίου 2019 (ή μεταγενέστερη ημερομηνία αν αποφασίσει το υπουργείο Οικονομικών).

Αυτό σημαίνει όταν ένα όχημα που εκπέμπει σήμερα 130 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα, θα επιβαρύνεται με ετήσια τέλη ύψους 156 ευρώ.

Με το νέο πρότυπο θα εμφανίζεται, για παράδειγμα, να εκπέμπει 200 γραμμάρια ρύπων έτσι ο ιδιοκτήτης του εφόσον αυτό ταξινομηθεί από την 1η Σεπτεμβρίου και μετά θα κληθεί να πληρώσει ετήσια τέλη ύψους 556 ευρώ, δηλαδή 400 ευρώ περισσότερα.

Για να μη συμβεί αυτό, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί προσαρμογή της κλίμακας υπολογισμού των τελών.

Σύμφωνα με τη νέα απόφαση που υπέγραψε ο ΓΓ Μεταφορών, η κυβέρνηση έχει στη διάθεσή της περίπου ένα εξάμηνο προκειμένου να προχωρήσει σε αυτή ακριβώς την προσαρμογή των κλιμάκων για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας και των συντελεστών, έτσι ώστε να μην επέλθουν δυσβάστακτες επιβαρύνσεις για τους ιδιοκτήτες οχημάτων.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα οχήματα, δηλαδή αυτά που έχουν ταξινομηθεί έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και το έτος ταξινόμησης, δεν αναμένονται αλλαγές.

Δες ακόμα: Δίπλωμα οδήγησης: Όλες οι αλλαγές στον τρόπο εξέτασης

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπάλληλοι γραφείου

Πλήρης Απασχόληση

13-03-2024

Μενίδι

Πωλήσεις

Πλήρης Απασχόληση

18-12-2023

Χαλάνδρι

1.500

⚽🏀 LIVE SCORES
30 Μαρ. 2024
Παν
15:00
-
Αστ
30 Μαρ. 2024
Βόλ
17:30
-
Κηφ
29 Μαρ. 2024
ΦΕΝ
19:45
-
ΑΛΜΠ
29 Μαρ. 2024
ΒΙΡ
21:30
-
ΠΑΟ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;