NASA: Το τηλεσκόπιο TESS ανακάλυψε μία υπερ- Γη που μπορεί να φιλοξενήσει ζωή
Η NASA με τη βοήθεια του τηλεσκοπίου TESS ανακάλυψε έναν εξωπλανήτη που φαίνεται ότι μπορεί να διατηρήσει ζωή στην επιφάνειά του!

Η NASA έκανε ακόμη μία σημαντική ανακάλυψη με το τηλεσκόπιο TESS. Αυτή τη φορά εντόπισε μια σχετικά κοντινή υπερ- Γη. Η υπερ- Γη αυτή, βρίσκεται σε απόσταση 31 ετών φωτός από τη δική μας Γη.

Ο νέος αυτός πλανητής είναι ένας εξωπλανήτης, που του δόθηκε το όνομα GJ357d και βρίσκεται στην κατεύθυνση του αστερισμού της Ύδρας. Ο πλανήτης αυτός έχει μέγεθος περίπου διπλάσιο του δικού μας πλανήτη και εξαπλάσια μάζα. Μάλιστα, σύμφωνα με τη NASA, είναι πιθανό να διαθέτει συνθήκες φιλόξενες για ζωή, ακόμη και νερό στην επιφάνεια του. Όλα αυτά, όμως, δεν έχουν επιβεβαιωθεί ακόμη. Αξίζει να σημειωθεί, όμως, ότι είναι ο πρώτος πιθανώς κατοικήσιμος εξωπλανήτης που ανακαλύπτεται από το τηλεσκόπιο TESS.

Η διεθνής ομάδα επιστημόνων έκανε τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας και αστροφυσικής “Astronomy & Astrophysics”. Η ομάδα αυτή βρήκε ότι ο GJ357d χρειάζεται σχεδόν 56 μέρες για μια πλήρη περιφορά γύρω από το άστρο του, κινούμενος περίπου στο ένα πέμπτο της απόστασης της Γης από τον Ήλιο. Σημειώνεται, επίσης, ότι η σύνθεση του είναι προς το παρόν άγνωστη.

Η Ντιάνα Κοσακόφσκι του γερμανικού Ινστιτούτου Αστρονομίας Μαξ Πλανκ στη Χαϊδελβέργη δήλωσε τα εξής:

“Ο GJ357d δέχεται περίπου την ίδια ποσότητα αστρικής ενέργειας από το άστρο του, με αυτή που δέχεται ο Άρης από τον Ήλιο. Αν αυτός ο πλανήτης έχει πυκνή ατμόσφαιρα, κάτι που θα χρειασθεί περαιτέρω μελέτες για να προσδιορισθεί, θα μπορεί να παγιδέψει αρκετή θερμότητα για να ζεστάνει τον πλανήτη και παράλληλα να επιτρέψει την ύπαρξη νερού στην επιφάνεια του.”

Πέρα από αυτόν τον εξωπλανήτη, υπερ- Γη, βρέθηκαν άλλοι δύο από το τηλεσκόπιο TESS. Αυτοί είναι:

• ο GJ357b, ένας πλανήτης περίπου 22% μεγαλύτερος από τη Γη, ο οποίος κινείται υπερβολικά κοντά στο μητρικό άστρο του, έχοντας θερμοκρασία περίπου 254 βαθμών Κελσίου στην επιφάνεια του και έχει χαρακτηριστεί ως “καυτή Γη”
  • και ο GJ357c, τουλάχιστον τρεισήμισι φορές μεγαλύτερος από τη Γη και με πιθανή θερμοκρασία 127 βαθμών

Οι τρεις εξωπλανήτες πήραν το όνομά τους από το άστρο GJ357 από το οποίο κινούνται τριγύρω. Πρόκειται για ένα νάνο που έχει το ένα τρίτο του μεγέθους και της μάζας του Ήλιου μας, ενώ είναι κατά 40% ψυχρότερος.

Δες το βίντεο με τη σχετική ανακοίνωση!

Δες επίσης: Apollo 11: Πενήντα χρόνια από το μεγαλύτερο επίτευγμα στην ιστορία της ανθρωπότητας