Βάσεις 2019:
Βάσεις 2019: Δείτε αναλυτικά σε ποια επιστημονικά πεδία αναμένονται πτώσεις!

Οι Πανελλήνιες 2019 βρίσκονται σε εξέλιξη και σήμερα, 24 Ιουνίου, με τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) αν εξετάζονται σήμερα στο ειδικό μάθημα του Ελεύθερου Σχεδίου.

Μπορείς να δεις τα θέματα που έπεσαν σήμερα στο Ελεύθερο Σχέδιο παρακάτω:

Πανελλήνιες 2019 Ελεύθερο Σχέδιο: Θέματα

Να υπενθυμίσουμε επίσης ότι οι φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις έχουν ολοκληρωθούν για τα ΕΠΑΛ από τις 20 Ιουνίου, ενώ από τις 21 Ιουνίου μέχρι τις 2 Ιουλίου, θα διεξαχθούν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων για τους υποψηφίους και υποψήφιες των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ).

Όσον αφορά τις βάσεις 2019, φαίνεται πως φέτος τα πράγματα δυσκόλεψαν αρκετά και συγκεκριμένα για το 2ο και 3ο πεδίο. Ο κ. Βαφειαδάκης μάλιστα, Πρόεδρος της ΟΕΦΕ, είχε υπογραμμίσει για τις Πανελλήνιες 2019 τα εξής: «Είχαμε δυσκολίες σε αρκετά μαθήματα, ιδιαίτερα στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης, αφού η Φυσική και η Χημεία «έκλεψαν την παράσταση», ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη Χημεία είχαμε τα δυσκολότερα θέματα ίσως όλων των εποχών, σίγουρα των τελευταίων 10 με 15 ετών» στα πλαίσια ομιλίας του στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9FM» , όπου ο ίδιος αναφέρθηκε στις εξελίξεις, ως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες, σε ό,τι αφορά τις βάσεις σε 2 από τα 4 πεδία των φετινών πανελλήνιων εξεταστικών διαγωνισμών.

Σύμφωνα με πρώτες εκτιμήσεις για την πορεία των φετινών βάσεων, αυτές αναμένεται να κινηθούν πτωτικά στα ΑΕΙ στα περισσότερα επιστημονικά πεδία, παρότι η βαθμολόγηση των γραπτών δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, ενώ εξαίρεση, φαίνεται να αποτελεί το 1ο Πεδίο, αυτό των Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Αναλυτικότερα:

Επιστηµονικό Πεδίο Ανθρωπιστικών Σπουδών: Το µοναδικό πεδίο που δε φαίνεται να έχει πτωτική τάση στα µόρια εισαγωγής, καθώς οι επιδόσεις των υποψηφίων στα βασικά µαθήµατα του πεδίου δεν έχουν σηµαντικές διακυµάνσεις από πέρυσι. Για παράδειγμα, τα λατινικά, η Ιστορία και Αρχαία Ελληνικά δε φαίνεται να προβληµάτισαν ιδιαίτερα τους υποψήφιους, ενώ οι καθηγητές εκτιµούν ότι οι βαθµολογίες θα κινηθούν στα περσινά επίπεδα.

Δηλώσεις του κ. Βαφειαδάκη για το 1ο πεδίο:

«Στο πεδίο των ανθρωπιστικών επιστημών εκτιμώ πως τα θέματα ήταν τα πιο εύκολα (σ.σ συγκριτικά με τα υπόλοιπα τρία πεδία και τα φετινά τους θέματα), αν μπορούμε να το πούμε έτσι, αφού δεν είχαμε μεγάλες διαφορές από τα περυσινά θέματα. Είχαμε καλά Λατινικά, σχετικά καλή Ιστορία, απαιτητική μεν, αλλά με μεγάλη σαφήνεια, σε ό,τι αφορά τα θέματα, ενώ τα αρχαία δεν δημιούργησαν επίσης κάποιο ιδιαίτερο θέμα», τόνισε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, που διατύπωσε την εκτίμηση πως σε αυτό το πεδίο «οι βάσεις ίσως κινηθούν ελαφρώς ανοδικά σε κάποιες σχολές, σταθεροποιητικά σε κάποιες άλλες, με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις που έχουμε από τη διόρθωση κάποιων μαθημάτων».

Επιστηµονικό Πεδίο Θετικών Επιστηµών: Σε μαθήματα, όπως Μαθηματικά, Φυσική και Χηµεία, οι επιδόσεις των υποψηφίων αναµένονται χαµηλές, ενώ οι βάσεις θα έχουν σίγουρα πτωτική πορεία. Οι εκπαιδευτικοί εκτιµούν ότι η πτώση των βάσεων αναμένεται σηµαντική, ακόµη και στις κορυφαίες Πολυτεχνικές σχολές, όχι µόνο της περιφέρειας, αλλά και της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Όσον αφορά τις βάσεις 2019 στο δεύτερο πεδίο, αυτό των Θετικών Επιστημών, Πολυτεχνεία, φυσικομαθηματικές σχολές κλπ, ο κ. Βαφειαδάκης, πρόεδρος της ΟΕΦΕ, τόνισε τα εξής: «τα μαθηματικά φαίνεται επίσης πως είναι ελαφρώς δυσκολότερα από πέρυσι από τα πρώτα βαθμολογικά στοιχεία που έχουμε» , ενώ, σύμφωνα με τον ίδιο: «δυσκόλεψε περισσότερο και η Χημεία ήταν πάρα, πάρα πολύ δύσκολη».

Και συνέχισε, αναφέροντας ότι: «Εδώ αναμένουμε σημαντική πτώση των βάσεων, πτώση που θα ξεκινάει από τις κορυφαίες σχολές του πεδίου και θα συνεχίζεται προς τα κάτω. Φέτος δεν ξέρω αν θα δούμε κάποια Πολυτεχνική Σχολή πάνω από τα 18.000 μόρια, ακόμη και στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, μπορεί να έχουμε σημαντική πτώση όταν θα έχουμε και τα βαθμολογικά στοιχεία, δεν έχουμε για τη Χημεία. Όταν δούμε και πώς πάει, μαζί με τη Φυσική, για την οποία έχουμε λίγα στοιχεία, θα μιλήσουμε ακόμη πιο συγκεκριμένα αν και είναι βέβαιον από αυτά που έχουμε δει ότι οδηγούμαστε σε σημαντική αποκλιμάκωση των βάσεων». 

Επιστήμες της Υγείας και Οικονομικό πεδίο: Μικρή αναμένεται η πτώση των βάσεων, οριακή στις υψηλόβαθµες σχολές, παρόλα αυτά, οι καθηγητές είναι ιδιαιτέρως επιφυλακτικοί στις εκτιµήσεις τους, καθώς δεν έχει διαμορφωθεί ακόμα μια σαφής εικόνα για τη βαθµολόγηση του µαθήµατος, µε τον υψηλότερο συντελεστή βαρύτητας, τη Βιολογία.

Ο κ. Βαφειαδάκης μάλιστα, μίλησε για «αποκλιμάκωση» και στο πεδίο που περιλαμβάνει τις ιατρικές σχολές, αλλά όχι μόνο. Ο ίδιος τόνισε το εξής:

«Το ίδιο ισχύει και σε ό,τι αφορά τις επιστήμες της Υγείας, παρόλο που εδώ η Βιολογία, που είναι και το μάθημα με τον μεγαλύτερη συντελεστή, δεν είχε σημαντικές αποκλίσεις σε σχέση με τα περυσινά θέματα. Η Χημεία θα δώσει και εδώ τον τόνο» […] «διακινδυνεύοντας μια πρόβλεψη, θα σπάσει προς τα κάτω το φράγμα των 19.000 μορίων της Ιατρικής της Αθήνας, ενώ ανάλογη θα είναι και η πτώση στις υπόλοιπες ιατρικές σχολές».

Στο δε οικονομικό πεδίο τέλος και σε ό,τι αφορά τα θέματα που κλήθηκαν να διαχειριστούν οι υποψήφιοι φέτος, ο κ.Βαφειδάκης εξήγησε πως στα Μαθηματικά τα θέματα «ήταν χειρότερα από το περασμένο έτος», ανέφερε πως «στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ήταν επίσης ελαφρώς χειρότερα τα θέματα σε σχέση με πέρυσι», ενώ σε ό,τι αφορά την Ανάπτυξη Εφαρμογών είπε πως τα θέματα μπορεί να χαρακτηριστούν ακόμη και ευκολότερα από πέρυσι: «Εδώ λοιπόν αναμένουμε επίσης μια πτώση των βάσεων η οποία είναι συνδυαστική, θα λάβει χώρα δηλαδή και λόγω των θεμάτων σε κάποια μαθήματα αλλά και λόγω της αύξησης των εισακτέων».

Η πτώση των βάσεων δεν είναι ορατή για τις Στρατιωτικές σχολές, τις πυροσβεστικές, τις σχολές του Λιµενικού και τις Παιδαγωγικές.

Δείτε ακόμα: Μηχανογραφικό 2019: Τι πρέπει να προσέξεις!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Μεταφορές

Πλήρης Απασχόληση

22-01-2024

Μαρούσι

800

Υπάλληλοι γραφείου

Πλήρης Απασχόληση

09-01-2024

Νέα Ιωνία Αττικής

⚽🏀 LIVE SCORES
19 Απρ. 2024
ΠΑΟ
20:15
-
ΠΕΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;