Πανελλήνιες 2019: Το νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια – Όλα όσα πρέπει να ξέρεις!

Από neolaia.gr Team 14 Μαρτίου 2019

Όλες οι αλλαγές που ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας για τις Πανελλήνιες 2019! Δες εδώ αναλυτικά!

Μετά από αρκετό καιρό και διάφορα σχόλια που είχαν ακουστεί ανακοινώθηκε το επίσημο νέο σύστημα για τις Πανελλήνιες 2019  με ανακοίνωση του Υπουργείο Παιδείας! Η ανακοίνωση μιλάει τόσο για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια, αλλά και για τις αλλαγές που θα ισχύσουν στη Γ’ Λυκείου και το απολυτήριο.

Οι αλλαγές αυτές θα ισχύσουν για το σχολικό έτος 2019- 2020!

Όπως αναφέρει το υπουργείο, οι αλλαγές αυτές εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο ευρείας μεταρρύθμισης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που θα ενισχύει τον μορφωτικό ρόλο του Λυκείου με ολοκλήρωση της βασικής μόρφωσης στο πλαίσιο της καθιέρωσης της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης αλλά συγχρόνως είναι και στενά συνυφασμένες με τις μεταρρυθμίσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Οπότε μάθε όλες τις αλλαγές που θα γίνουν στις εξετάσεις μετά τις Πανελλήνιες 2019!

1. Η μείωση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας

Το νέο σύστημα μειώνει τα μαθήματα Γενικής Παιδείας. Τα μαθήματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα), Φυσική Αγωγή (2 ώρες) και ένα μάθημα επιλογής (2 ώρες) θα γίνονται υποχρεωτικά για όλους.

Από το 2020-21, θα αλλάξει και το πρόγραμμα της Α’ και Β’ Λυκείου και θα καταργηθεί ο διαχωρισμός σε Ομάδες Προσανατολισμού στη Β’ Λυκείου, που υποχρεώνει σήμερα τους μαθητές να αποφασίζουν πρόωρα για το επαγγελματικό τους μέλλον. Οι μαθητές πλέον θα μπορούν να κάνουν την επιλογή τους με την προαγωγή τους στη Γ’ Λυκείου, σύμφωνα με τις κλίσεις και τις προτιμήσεις τους.

2. Περιορισμός των μαθημάτων Ομάδων προσανατολισμού

Σήμερα κάθε Ομάδα προσανατολισμού περιλαμβάνει μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλήνιες 2019 αλλά και μαθήματα που δεν εξετάζονται. Το νέο σύστημα κρατάει μόνο αυτά που εξετάζονται. Έχει έτσι τη δυνατότητα να προσφέρει στους μαθητές/ υποψηφίους μια λιτή δομή που τους επιτρέπει να ασχολούνται αποκλειστικά με τα μαθήματα με τα οποία στην πραγματικότητα ασχολούνται λόγω των Πανελληνίων. Και να ασχολούνται περισσότερες ώρες.

3. Η αύξηση της ύλης

Σε μαθήματα προσανατολισμού στα οποία οι ώρες διδασκαλίας αυξάνονται σημαντικά υπάρχει και σχετική αύξηση της ύλης. Η αύξηση αυτή σε καμία περίπτωση δεν είναι αναλογική. Στην ουσία λοιπόν, αν κάποιος συνυπολογίσει τη μείωση των αντικειμένων με την αύξηση της ύλης, ο τελικός φόρτος του μαθητή/υποψήφιου της Γ’ Λυκείου μειώνεται και, το κυριότερο, εστιάζεται σε αυτά που πραγματικά απασχολούν τους μαθητές.

4. Οι Ομάδες Προσανατολισμού αλλάζουν

Σήμερα έχουμε τρεις ομάδες Προσανατολισμού και τέσσερα επιστημονικά πεδία. Το νέο σύστημα προτείνει τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού, κάθε μία σε απόλυτη αντιστοίχιση με ένα επιστημονικό πεδίο.

Φυσικά υπάρχουν Πανεπιστημιακά Τμήματα η πρόσβαση στα οποία μπορεί να γίνει από περισσότερες της μιας Ομάδες Προσανατολισμού, από περισσότερα του ενός επιστημονικά πεδία. Αυτό που καταργείται είναι η δυνατότητα με ένα μάθημα Γενικής Παιδείας να ανοίγει η πρόσβαση σε άλλο επιστημονικό πεδίο.

Το νέο σύστημα έχει ως στόχο να προτρέπει τους υποψηφίους να κατευθυνθούν στα τμήματα που πραγματικά θέλουν και όχι απλά να «πετύχουν κάπου».