Δημήτρης Γκέγκας: Ο αριστούχος που έβγαλε 19.520 μόρια μιλάει στο neolaia.gr!

Από neolaia.gr Team 27 Ιουνίου 2016

a8cefab4-b066-4167-82c1-4b78c33b4023

Ο Δημήτρης Γκέγκας, μαθητής στο 39ο Γενικό Λύκειο Αθηνών, αρίστευσε στις Πανελλήνιες 2016 συγκεντρώνοντας συνολικά 19.520 μόρια.

Μετά από το λούκι που έφαγες στις πανελλήνιες, τι πλάνα έχεις για το καλοκαίρι;

Το φετινό καλοκαίρι, πιστεύω ότι ήταν το μοναδικό στήριγμα όλων των παιδιών που δίναν πανελλήνιες. Εγώ, τουλάχιστον, όλη την χρονιά σκεφτόμουν τα πράγματα που θα κάνω και τα μέρη που θα επισκεφτώ όταν τελειώσω και έχω επιτέλους τον χρόνο. Όμως το καλοκαίρι και το τέλος των πανελληνίων εξετάσεων ήρθε και όλα αυτά τα που είχα σκοπό να κάνω συνοψίστηκαν σε ένα και μόνο πράγμα… στον ύπνο, κάτι που είχα στερηθεί κατά την διάρκεια όλης της χρονιάς. Το μόνο που θέλω από το φετινό καλοκαίρι είναι να ξεκουραστώ και, φυσικά, να διασκεδάσω αφήνοντας πίσω μου την κούραση και το άγχος της φετινής χρονιάς. Πιστεύω ότι το αποκορύφωμα του καλοκαιριού μου, θα είναι οι διακοπές που θα πάω, με την παρέα μου, στην Ίο. Βέβαια μπορεί να μην ξεκουραστώ αλλά σίγουρα θα διασκεδάσω.

Στο μηχανογραφικό τι θα δηλώσεις; Υπάρχει κάποια σχολή που είχες βάλει στόχο από παλιά ή ήσουν της λογικής “ας βγάλω μόρια και βλέπουμε”;

Έχω καταλήξει ότι η πρώτη σχολή που θα δηλώσω στο μηχανογραφικό μου, είναι η Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΗΜΜΥ) στο ΕΜΠ. Πολλοί θα ήταν λογικό να σκεφτούν ότι καθώς έβγαλα τα μόρια για μια υψηλόβαθμη σχολή της Ελληνικής πανεπιστημιακής «ελίτ» η συμπλήρωση του μηχανογραφικού θα ήταν μονόδρομος. Γεγονός όμως που δεν ισχύει στην περίπτωση μου, διότι η επιλογή της συγκεκριμένης σχολής είχε γίνει ήδη από το Γυμνάσιο. Είχα αρχίσει να σκέφτομαι από τότε, καθώς και τα δύο μου αδέλφια ήταν φοιτητές, «Τι μου αρέσει εμένα;» «Με τι θα μπορούσα να ασχοληθώ και να μην το βλέπω ως καταναγκαστικό έργο;». Η απάντησε, για εμένα, σε όλες αυτές τις ερωτήσεις που όλοι μας κάνουμε στον εαυτό μας ήταν η συγκεκριμένη σχολή, γιατί έχει ως βασικό αντικείμενο τις νέες τεχνολογίες και ενσαρκώνει την αγάπη μου για τα «gadgets» προσφέροντας μια σφαιρική γνώση πάνω στο αντικείμενο χωρίς όμως να στερεί την εξειδίκευση σε συγκεκριμένους τομείς της επιλογής του φοιτητή. Πιστεύω ότι μέσα από την σχολή ΗΜΜΥ θα αποκτήσω τα εφόδια που χρειάζομαι για να ασχοληθώ με τα συστήματα αυτοματισμού και την ρομποτική.

Και τι περιμένεις να αντιμετωπίσεις την πρώτη μέρα στη σχολή;

Δεν έχω σκεφτεί κάτι συγκεκριμένο για την πρώτη μέρα στη σχολή. Σίγουρα θα είναι κάτι τελείως διαφορετικό για όλους τους πρωτοετής, καθώς για 12 χρόνια είχαμε τον «τίτλο» του μαθητή και τώρα ξαφνικά θα ήμαστε φοιτητές, ένας ρόλος, βέβαια, για τον οποίο δεν θεωρώ ότι έχουμε προετοιμαστεί. Ακόμα, είμαι σίγουρος ότι πολλοί αγχώνονται για το πως θα γνωριστούν με τα υπόλοιπα άτομα στο καινούργιο τους «περιβάλλον». Προσωπικά θεωρώ ότι το κοινό συναίσθημα, που προέρχεται από το άγχος για αυτό το μεταβατικό στάδιο, θα παίξει καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη νέον γνωριμιών.

Ποιο πιστεύεις ότι είναι το μεγαλύτερο μειονέκτημα του τωρινού τρόπου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια;

Κατά την γνώμη μου, θεωρώ ότι το σημαντικότερο πρόβλημα του τωρινού τρόπου εισαγωγής στα Πανεπιστήμια είναι η ψευδαίσθηση της αξιοκρατίας. Στεκόμαστε στο γεγονός ότι τα γραπτά διορθώνονται με τρόπο που διασφαλίζει την αξιοκρατία και, λανθασμένα, γενικεύουμε το χαρακτηριστικό αυτό και το αποδίδουμε σε όλο το σύστημα. Είναι πραγματικά πιο «άξιος» αυτός που συγκεντρώνει τα περισσότερα μόρια στις πανελλήνιες; Παραγκωνίζουμε την προσωπικότητα, τις ασχολίες και τις δράσεις, εκτός του σχολικού προγράμματος, στις οποίες λαμβάνει μέρος ένα παιδί και πιστεύουμε ότι για να πάρει κάποιος μια θέση σε οποιαδήποτε σχολή μετράει μόνο αν έγραψε καλά σε 4 μαθήματα. Συμφωνώ ότι ο βαθμός του στα συγκεκριμένα μαθήματα είναι ενδεικτικός της προσπάθειας και των γνώσεων του, όμως, δεν δίνει μια πλήρη εικόνα για το άτομο ως σύνολο. Περαιτέρω, το ίδιο το ωρολόγιο πρόγραμμα δεν δίνει το δικαίωμα στην δημόσια παιδεία να παρέχει στους μαθητές τα κατάλληλα εφόδια για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των πανελλαδικών εξετάσεων. Αναγκάζοντας, τους διαγωνιζόμενους να στρέψουν το βλέμματα τους στην ιδιωτική εκπαίδευση, καθιστώντας την οικονομική δυνατότητα του ατόμου ως ένα ακόμα παράγοντα που θα καθορίσει την «αξία» κάποιου να μπει στην σχολή που επιθυμεί. Είναι σαν να ζητάμε από κάποιους δρομείς να τρέξουν μέχρι ένα σημείο τερματισμού, από διαφορετικά σημεία έναρξης και να αποκαλούμε την όλη διαδικασία αξιοκρατική επειδή όλοι οι διαγωνιζόμενοι οφείλουν να τερματίσουν στο ίδιο σημείο, ξεχνώντας όμως ότι ο καθ’ ένας έχει να τρέξει διαφορετική απόσταση.

Πόσο επηρεάζει τους στόχους/φιλοδοξίες ενός 18χρονου η υπάρχουσα κατάσταση της κοινωνίας; Υπάρχει δηλαδή μία επικρατούσα απαισιοδοξία ή εξαρτάται από κάθε μαθητή ξεχωριστά;
Ως 18χρονος αντιλαμβάνομαι το άγχος όλων των συνομηλίκων μου όσων αφορά την αβεβαιότητα της επαγγελματικής τους κατάρτισης. Είναι πολύ άσχημο να αγωνίζεσαι για ένα πτυχίο, για μια καλύτερη μόρφωση και να μην γνωρίζεις αν οι κόποι σου θα ανταμειφθούν. Θεωρώ ότι οι περισσότεροι από εμάς ακόμα και οι πιο αισιόδοξοι έχουν προσαρμόσει τους στόχους τους στην νέα πραγματικότητα, καθώς είμαστε παιδιά της εποχής μας, και είναι λίγο δύσκολο να σκεφτόμαστε έξω από αυτήν. Είναι, βέβαια, λυπηρό αλλά οι περισσότεροι, συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου, δεν στοχεύουμε σε μια επαγγελματική αποκατάσταση στην Ελλάδα αλλά στο εξωτερικό. Προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο, να φτάσουμε ένα βήμα πιο κοντά στο πραγματικό όνειρο μας και όχι, απλώς, να το σμιλεύουμε στα μέτρα της σύγχρονής ελληνικής πραγματικότητας.

ΕΙΣΑΙ ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΚΟΝΤΟΠΑΚ VIBER ΣΤΙΚΕΡΣ; ΝΤΑΟΥΝΛΟΟΥΝΤ ΛΕΜΕ ΕΔΩ --> https://vb.me/fac486