Τμήμα Εργοθεραπείας | ΤΕΙ Αθήνας

Από Γ. Τσαλίκης 2 Ιανουαρίου 2011

Το Πρόγραμμα Σπουδών έχει ως στόχο να προάγει την ανάπτυξη και την μετάδοση των γνώσεων της επιστήμης της Εργοθεραπείας μέσα από την διδασκαλία και την εφαρμοσμένη έρευνα, και να παρέχει στους σπουδαστές τα απαραίτητα εφόδια που διασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξηΣτα πλαίσια της αποστολής του το Τμήμα:

– Παρακολουθεί τις διεθνείς εξελίξεις στον επιστημονικό και εκπαιδευτικό τομέα.- Αναπτύσσει διεθνείς συνεργασίες με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού και προσελκύει ξένους σπουδαστές με μαθήματα επιλογής σε ξένη γλώσσα.
– Συνεργάζεται με τις υπηρεσίες και τους φορείς που σχετίζονται με το γνωστικό του αντικείμενο.- Διεξάγει τεχνολογική έρευνα.
– Αναπτύσσει στους σπουδαστές τις ικανότητες και δεξιότητες που θα τους καταστήσουν ικανούς να είναι ανταγωνιστικοί σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
– Προετοιμάζεται για να είναι δεκτικό σε αλλαγές, σύμφωνα με τις μεταβαλλόμενες εκπαιδευτικές, οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες σε περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.
– Προετοιμάζεται για τη διασφάλιση και βελτίωση της ποιότητας στο Τμήμα

Προπτυχιακές Σπουδές

Εξάμηνο1ο
Εργοθεραπεία Ι, Η δραστηριότητα στην ε/θ, Βασικά στοιχεία φυσιολογίας & νευροφυσιολογίας, Ανατομία, Εισαγωγή στην ψυχολογία, Πρώτες βοήθειες

Εξάμηνο 2ο
Νευρολογία, Ανάπτυξη & ε/θ, Εργοθεραπεία ΙΙ, Θεραπευτικά μέσα στην ε/θ I, Νοσολογία, Μεθοδολογία έρευνας στην ε/θ, Ξένη γλώσσα ορολογία Ι

Εξάμηνο 3ο
Κινησιολογία εφαρμοσμένη στην ε/θ Ι, Μεθοδολογία έρευνας στην ε/θ ΙΙ, Εργοθεραπεία ΙΙΙ, Θεραπευτικά μέσα ε/θ ΙΙ, Στατιστική, Ψυχοπαθολογία παιδιών & ενηλiκων, Ορθοπεδική

Εξάμηνο 4ο
Εργοθεραπεία σε ενήλικες με ψυχικές διαταραχές, Ε/θ σε ενήλικες με νευρομυικές διαταραχές, Ε/θ σε παιδιά και εφήβους I, Κινησιολογία εφαρμοσμένη στην ε/θ ΙΙ, Παιδιατρική, Θεραπευτικά μέσα ε/θ III

Εξάμηνο 5ο
Κλινική άσκηση Ι, Νάρθηκες & βοηθητικά μηχανήματα, Ε/θ σε παιδιά και εφήβους ΙΙ, Ε/θ σε ηλικιωμένους

Εξάμηνο 6ο
Κλινική άσκηση ΙΙ, Κοινωνιολογία, Θεραπευτικά μέσα ε/θ IV

Εξάμηνο 7ο
Οργάνωση & διοίκηση υπηρεσιών ε/θ , Δ.Κ.Ζ.-βοηθήματα-εργονομία, Ομάδες στην ε/θ, Τεχνολογία στην εργοθεραπεία, Δομές & συστήματα υγείας, Δημόσια υγιεινή, Πολυπολιτισμικοτητα και εργοθεραπεία, Δεοντολογία στην ε/θ

Εξάμηνο 8ο
Πρακτική άσκηση, Πτυχιακή εργασία

Επαγγελματικά Δικαιώματα – Προοπτικές Απασχόλησης

1. Οι πτυχιούχοι του Τμήματος Εργοθεραπείας της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Π.) των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, με βάση τις εξειδικευμένες επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις τους, ασχολούνται στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα όπως αυτός ορίζεται από τις διατάξεις που κάθε φορά ισχύουν, είτε ως μέλη της ομάδας αποκατάστασης είτε ως αυτοαπασχολούμενοι και προσφέρουν υπηρεσίες σε συνεργασία με τον αντίστοιχο γιατρό σε άτομα των οποίων η ζωή έχει διαταραχθεί από σωματικό τραυματισμό, προβλήματα ανάπτυξης, γηρατειά, κοινωνικά και συναισθηματικά προβλήματα.

2. Ειδικότερα οι παρακάτω πτυχιούχοι έχουν δικαίωμα απασχόλησης είτε ως στελέχη των νοσοκομείων ή κέντρων αποκατάστασης ή ιδρυμάτων χρονίων πασχόντων είτε ως αυτοαπασχολούμενοι στα εξής αντικείμενα και δραστηριότητες:

α) Στα νοσοκομεία:

Γενικά: Ελαφρές χειροτεχνίες, επιτραπέζια παιχνίδια, προγραμματισμένη μελέτη και διάβασμα, ασχολίες για τους ώμους – βραχίονες- άκρα χέρια, για ανθρώπους που περπατούν με δεκανίκια, εξάσκηση σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής, προσαρμογές επίπλων για το σπίτι, κατάρτιση ημερήσιου προγράμματος για το σπίτι, πιθανή προεπαγγελματική αξιολόγηση.

Ορθοπεδικά: Ασχολίες καθημερινής ζωής (ντύσιμο- φαγητό-υγιεινή). Ακόμη διάβασμα-γράψιμο, δουλειές σπιτιού, μετακίνηση, πιθανή χρησιμοποίηση τεχνικών βοηθημάτων, εκφραστικές και δημιουργικές ασχολίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για επαγγελματική ανίχνευση, εργασία τηλεφώνου, πακετάρισμα, δουλειά σε πρέσα -τόρνο κλπ.

Παιδιατρικά: Οργάνωση παιχνιδιών με κανόνες – αρχές, διδαχή χειροτεχνιών και ποικίλων υλικών και εργαλείων, αυτοϋπηρέτηση, κοινωνικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, κοινωνικοποίηση, εκμάθηση λεπτών κινητικών δεξιοτήτων, αξιολόγηση γραφής κλπ.

Ψυχιατρικά: Δραστηριότητες που προσφέρουν ευκαιρίες για άμεση ή συμβολική ικανοποίηση σωματικών και πρακτικών αναγκών, ευκαιρίες για ανάπτυξη αισθητηριακής αντιληπτικότητας και συντονισμό των κινήσεων, ευκαιρίες για εξάρτηση και ανάπτυξη της έννοιας του ΕΓΩ, αίσθημα προσωπικής αξίας. Ακόμη επαγγελματικές και βιομηχανικές ασχολίες, κοινωνικές – ψυχαγωγικές και ομαδικές ασχολίες που θα βοηθήσουν τη γενική σωματική κινητοποίηση.

β) Στα Γηροκομεία – ΚΑΠΗ:

Κινητοποίηση των ηλικιωμένων με δραστηριότητες ψυχαγωγικές – χειροτεχνικές – ομαδικές, αυτοϋπηρέτηση – ανεξαρτητοποίηση λειτουργικές με καθοδηγούμενη εργασία.

γ) Στα Κέντρα (Αποκατάστασης -Κοινοτικής ψυχικής υγιεινής -Αποτοξίνωσης – Σωφρονιστικά καταστήματα – Φυλακές):

Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής, εκφραστικές και δημιουργικές ασχολίες, κινητικές δραστηριότητες, βιομηχανικές ασχολίες, διδαχή συνηθειών εργασίας, χειρισμός ποικίλων μηχανημάτων, κηπουρική, χειροτεχνίες για λεπτές κινητικές δεξιότητες. Συμμετοχή στην πρόληψη και θεραπεία σε υπηρεσίες αποκατάστασης. Κινητοποίηση επαγγελματική και κοινωνική επανένταξη μέσα στην κοινότητα.

Χρησιμοποίηση υλικών και απλών ασχολιών με πηλό, χαλκό, χρώματα, πλαστικά υλικά, γραφική μεταλλοτεχνία, ξυλουργική, πυροτεχνία, εργασία με δέρμα.

Πρόγραμμα υγιεινής, κουζίνας, κοινωνικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες, πρόγραμμα επαγγελματικής αξιολόγησης και εκπαίδευσης

Κινητοποίηση των ανθρώπων με δραστηριότητες που υποστηρίζουν ψυχολογικά και ενισχύουν τη λειτουργικότητα του σώματος και την αντοχή με στόχο την επαναφορά στην κοινωνική ζωή.

Προγραμματισμός δραστηριοτήτων σε εργαστήρια, διδασκαλία συνηθειών εργασίας.

Κοινωνικοποίηση με ομαδικές εκδηλώσεις, παιχνίδια και προώθηση στην επαγγελματική αξιολόγηση.

δ) Συμμετοχή και προώθηση στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας βοηθώντας στην πρόληψη και την οργάνωση κοινοτικής υπηρεσίας αποκατάστασης., στην προεπαγγελματική εκπαίδευση και στα προστατευόμενα εργαστήρια, με τη χρησιμοποίηση της καθοδηγούμενης εργασίας και την εκπόνηση των κατάλληλων προσαρμογών και στα σχολεία, νηπιαγωγεία – παιδικούς σταθμούς όπου ο βασικός στόχος είναι η πρόληψη και έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων της παιδικής ηλικίας μέσα στο περιβάλλον που ζει και αναπτύσσεται.

3. Οι πτυχιούχοι του παραπάνω τμήματος μπορούν να απασχολούνται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και κατάρτισης σύμφωνα με την κάθε φορά ισχύουσα νομοθεσία. Επίσης μπορούν να απασχοληθούν και ως μέλη ερευνητικών ομάδων σε θέματα της ειδικότητάς τους.

4. Οι πτυχιούχοι του παραπάνω τμήματος ασκούν το επάγγελμα στο πλαίσιο των παραπάνω επαγγελματικών τους δικαιωμάτων μετά την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος, που χορηγείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε το επίσημο site του τμήματος.