«Αντηλιακές… τροφές»

Από neolaia.gr Team 22 Ιουλίου 2010

Η έντονη έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία κατά τους θερινούς μήνες αυξάνει τις ανάγκες των κυττάρων του δέρματος για φυσική προστασία. Τα θρεπτικά συστατικά στα οποία επικεντρώνονται οι περισσότερες μελέτες, που εξετάζουν τη διατροφική προστασία του δέρματος από τις δυσμενείς επιδράσεις των ακτινών UV-A και UV-B, είναι χωρίς αμφιβολία τα καροτενοειδή.

Τα συστατικά αυτά εμφανίζουν «φωτοπροστατευτική» δράση και δρουν ουσιαστικά σε περιπτώσεις διαταραχών της φυσιολογικής κατάστασης του δέρματος.

Μελέτη που δημοσιεύτηκε το 2003 επισφραγίζει την προστασία έναντι του ερυθήματος που προκαλούν οι UV-A και UV-B, που προσφέρουν τα καροτενοειδή όπως η λουτείνη, το λυκοπένιο και φυσικά το β-καροτένιο.

Λυκοπένιο: Ντομάτα, καρπούζι, κόκκινο γκρέιπ φρούτ (το κόκκινο χρώμα αυτών των τροφών οφείλεται στο καροτενοειδές λυκοπένιο).

Β-καροτένιο: Καρότο, κολοκύθα, μάνγκο, βερίκοκο.

Λουτεΐνη: Πολύτιμο αντιοξειδωτικό συστατικό που φιλτράρει το βλαβερό για τα μάτια μπλε φως και διατηρεί την υγεία των ματιών. Πλούσιο στα: καλαμπόκι, σπανάκι, κόλιανδρο, λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο, φιστίκια.

Τέλος αξίζει να αναφερθεί πως από τις πιο σημαντικές συστάσεις για τους λάτρεις της ηλιοθεραπείας είναι η επαρκής ενυδάτωση, με βασικό μέσο ενυδάτωσης το νερό και τους φυσικούς χυμούς.

Από την chrissa!


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ