Συμβουλές για τον καύσωνα

Από Γ. Τσαλίκης 15 Ιουλίου 2010

Κάθε χρόνο οι υψηλές θερμοκρασίες θέτουν την υγεία πολλών σε κίνδυνο. Ο οργανισμός διαθέτει ένα σύστημα ελέγχου της θερμοκρασίας του που στηρίζεται στην απώλεια της θερμότητας μέσω του ιδρώτα. Κάτω από ορισμένες όμως ακραίες συνθήκες, το σύστημα αυτό « υπερφορτώνεται » και η εφίδρωση απλώς δεν αρκεί. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η θερμοκρασία του σώματος αυξάνεται απότομα, με κίνδυνο να υποστούν βλάβη ο εγκέφαλος η άλλα ζωτικά όργανα.

Προκειμένου να προστατεύσετε την υγεία σας όταν οι θερμοκρασίες είναι υπερβολικές, σας προτρέπει να ακολουθήστε τις εξής (δέκα) 10 συμβουλές.

* Αποφύγετε την βαριά σωματική κόπωση και το βάδισμα για πολύ ώρα κάτω από τον ήλιο.
* Αποφύγετε την ηλιοθεραπεία, κυρίως κατά τις μεσημεριανές ώρες.
* Παραμείνετε σε σκιερά και δροσερά μέρη, κάνοντας χλιαρά ντους.
* Προτιμήστε τα ελαφρά, άνετα και ανοιχτόχρωμα ρούχα.
* Φορέστε καπέλο και γυαλιά ηλίου.
* Προτιμήστε μικρά και ελαφριά γεύματα, περιορίστε τα λιπαρά, τρώτε άφθονα φρούτα και λαχανικά.
* Αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ.
* Πίνετε άφθονα υγρά (νερό και χυμούς φρούτων).
* Οι ηλικιωμένοι και τα βρέφη είναι πιο ευάλωτοι στις υψηλές θερμοκρασίες και γι αυτό απαιτείτε ιδιαίτερη προσοχή.
* Τα άτομα που πάσχουν από χρόνια νοσήματα, θα πρέπει να συμβουλεύονται το θεράποντα ιατρό τους για την εφαρμογή ειδικών οδηγιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ