Αποζημίωση ύψους 10.000 ευρώ κατέβαλε τράπεζα σε πελάτη

Από Γ. Τσαλίκης 5 Ιουνίου 2010

Τράπεζα υποχρεώθηκε να καταβάλει σε πελάτη της αποζημίωση ύψους 10.000 ευρώ για την ηθική βλάβη που τού προκάλεσαν υπάλληλοί της από διάφορες παραλείψεις, με απόφαση του Αρείου Πάγου (347/2010).

Ο αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας είχε τραπεζικό λογαριασμό καταθέσεων και υπολόγισε ότι η τράπεζα σε συγκεκριμένη ημερομηνία θα έβαζε στον λογαριασμό του, όπως όφειλε, τους νόμιμους τόκους.

Ο αξιωματικός προσθέτοντας τους τόκους που θα έβαζε η τράπεζα στο λογαριασμό του στα χρήματα που υπήρχαν ήδη μέσα στον λογαριασμό εξέδωσε επιταγή προς τρίτον. Όταν ο κάτοχος της επιταγής πήγε στην τράπεζα να την εισπράξει, στο λογαριασμό του αξιωματικού δεν υπήρχε όλο το ποσό που αναγραφόταν στην επιταγή, καθώς η τραπεζοϋπάλληλος από αμέλεια δεν πέρασε στο λογαριασμό του τους τόκους.

Αμέσως, η επιταγή σφραγίστηκε ως ακάλυπτη και η τράπεζα ενημέρωσε το τραπεζικό σύστημα πληροφοριών «Τειρεσίας» ότι η επιταγή σφραγίστηκε ως μερικώς ακάλυπτη και το όνομα του αξιωματικού γράφτηκε στους δυσμενείς καταλόγους αφερέγγυων οφειλετών. Παράλληλα, η τράπεζα διαβίβασε την υπόθεση και στον αρμόδιο εισαγγελέα, αναγράφοντας λανθασμένη διεύθυνση διαμονής του αξιωματικού.

Σύμφωνα με τη Δικαιοσύνη, η αντισυμβατική συμπεριφορά της τράπεζας είχε συνέπεια ο αξιωματικός να υποστεί υλική ζημιά, καθώς πλήρωσε δικηγόρο για να χειριστεί την υπόθεσή του, και ειδικά αυτήν με την ακάλυπτη επιταγή. Επίσης, υπέστη πλήγμα η προσωπικότητα, η τιμή και η υπόληψή του, ειδικά από την καταδίκη του για την ακάλυπτη επιταγή.

Πηγή

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ