GP Κίνας: Βρήκε το κουμπί ο Button

Από nmpardakis 18 Απριλίου 2010

από το msfree.gr

Η βροχή έκανε αυτό που όλοι περίμεναν και μετάτρεψε το Grand Prix Κίνας σε έναν από τους πιο επεισοδιακούς και θεαματικούς αγώνες των τελευταίων ετών. Μέσα στο χάος που δημιουργήθηκε από τη βροχόπτωση, τα δύο Αυτοκίνητα Ασφαλείας και τα αμέτρητα pit stop θριάμβευσαν για άλλη μία φορά το καθαρό μυαλό, οι σωστές αποφάσεις και η αλάνθαστη οδήγηση του Jenson Button, ο οποίος πανηγύρισε τη 2η φετινή του νίκη με τη McLaren. Η ημέρα ήταν ονειρική για τη βρετανική ομάδα αφού ο Lewis Hamilton με άλλη μία καταπληκτική εμφάνιση πήρε τη 2η θέση. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Nico Rosberg με τη Mercedes και ο Fernando Alonso με τη Ferrari πήρε την 4η θέση, κάνοντας όμως ένα pit stop παραπάνω καθώς έλαβε ποινή διέλευσης για άκυρη εκκίνηση. Ακολούθησαν οι Robert Kubica, Sebastian Vettel, Vitaly Petrov, Mark Webber, Felipe Massa και Michael Schumacher.

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια στήθηκαν στην εκκίνηση, με τη βροχή μόλις να έχει ξεκινήσει αλλά φορώντας ακόμα τα slick ελαστικά. Όχι βέβαια όλα, καθώς ο Chandhok εκκίνησε από το pit lane αλλά οι Glock και Di Grassi δεν ξεκίνησαν καθόλου. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Fernando Alonso πετάχτηκε από την 3η θέση και πέρασε και τις δύο Red Bull για να φτάσει πρώτος στην πρώτη στροφή. Όπως αποδείχτηκε όμως, ο Ισπανός ξεκίνησε λίγο νωρίτερα από ό,τι έπρεπε, και λίγους γύρους αργότερα πήρε ποινή διέλευσης.

Ο Mark Webber έκανε καλύτερη εκκίνηση από τον Vettel και πέρασε μπροστά του. Πιο πίσω όμως άρχισαν οι συγκρούσεις. Ο Liuzzi έχασε τον έλεγχο της Force India και στην ανεξέλεγκτη πορεία του παρέσυρε τους Kobayashi και Buemi και οι τρεις βγήκαν εκτός αγώνα. Η πίστα όμως γέμισε θραύσματα και οι αγωνοδίκες έβγαλαν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Σε αυτό το σημείο του αγώνα η βροχή έδειξε να δυναμώνει και οι περισσότεροι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν την παρουσία του SC για να μπουν και να αλλάξουν από τα slick στα ενδιάμεσα ελαστικά. Κάποιοι όμως προτίμησαν να μείνουν με τα slick, επιλογή που θα αποδεικνυόταν σωστή αργότερα.

Πολυκοσμία στα pit

Όταν έφυγε το SC από την πίστα και ο αγώνας ξαναξεκίνησε, για μερικούς γύρους υπήρχε μια «υβριδική» κατάσταση στην πίστα, με τους Rosberg, Button, Kubica, Petrov και Kovalainen να φορούν slick και τους υπόλοιπους να έχουν τα ενδιάμεσα. Στο μεταξύ, ο Fernando Alonso εξέτισε την ποινή διέλευσης, πέφτοντας πολύ πίσω. Γρήγορα αποδείχτηκε ότι τα slick έδιναν καλύτερους χρόνους, καθώς η βροχή είχε σταματήσει, και άρχισε ξανά ο συνωστισμός στα pit, με τα μονοθέσια να ξαναμπαίνουν για να βγάλουν τα ενδιάμεσα. Εκεί συνέβη και το πιο αμφιλεγόμενο συμβάν του αγώνα, όταν οι Hamilton και Vettel βγήκαν από τα box δίπλα-δίπλα. Κανείς από τους δύο φυσικά δεν ήθελε να υποχωρήσει και έφτασαν στην έξοδο «στριμωγμένοι», με τον Vettel τελικά να καταφέρνει να βγει στην πίστα μπροστά από τον Hamilton.

Οι κερδισμένοι της υπόθεσης ήταν οι Rosberg, Button, Kubica και Petrov, οι οποίοι δεν πέρασαν καθόλου από τα pit μέσα στο χαμό και βρέθηκαν να σχηματίζουν την 4άδα της κορυφής, με αρκετή διαφορά από τους υπόλοιπους. Σε αυτό το σημείο όμως, και με την πίστα να είναι ακόμα νοτισμένη, το θέαμα στον αγώνα απογειώθηκε. Με πρωταγωνιστή τον Lewis Hamilton, ο οποίος με το γνωστό του επιθετικό τρόπο περνούσε όποιον έβλεπε μπροστά του, είδαμε με μερικές εξαιρετικές κινήσεις, εκτελεσμένες από τους καλύτερους του είδους. Ιδιαίτερα όμορφη ήταν η μάχη του Schumacher με τον Hamilton, με τον πολύπειρο Γερμανό να υπερασπίζεται με όμορφο τρόπο τη θέση του από τον σαφώς ταχύτερο σε εκείνο το σημείο Βρετανό αλλά να υποκύπτει τελικά.

Ξανά βροχή

Στο 18ο γύρο του αγώνα ο Button πέρασε στην πρωτοπορία, εκμεταλλευόμενος μια μικρή έξοδο του Rosberg και για άλλη μία φορά βρέθηκε σε θέση ισχύος με τη βοήθεια μιας πολύ σωστής στρατηγικής απόφασης. Ωστόσο, οι συνθήκες άλλαξαν πάλι άρδην. Η βροχή άρχισε να πέφτει ξανά στην κινεζική πίστα, πιο δυνατή και επίμονη από ό,τι στο ξεκίνημα και αυτό ανάγκασε όλους ανεξαιρέτως τους οδηγούς να μπουν στα pit για να βάλουν τα ενδιάμεσα ελαστικά. Σε αυτό το σημείο ο Fernando Alonso έκανε μια αποφασιστική κίνηση και στην είσοδο του pit lane πέρασε τον Felipe Massa.

Οι διοργανωτές έβγαλαν στην πίστα ξανά το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, για να καθαριστεί από τα θραύσματα έπειτα από μια σύγκρουση που κόστισε στον Alguersuari την εμπρός πτέρυγα. Σε αυτήν την αναταραχή, ο Hamilton βρέθηκε πίσω από τον Schumacher και ο Fernando Alonso μπροστά από τις δύο Red Bull των Vettel και Webber. Όταν ξαναξεκίνησε ο αγώνας ο Hamilton βρέθηκε δίπλα στον Webber, σε άλλη μία αμφιλεγόμενη κίνηση, αλλά ο Βρετανός πέρασε άνετα μπροστά.

Για άλλη μία φορά η κατάταξη ανακατεύτηκε, όχι στις πρώτες θέσεις που οι Button, Rosberg και Kubica τις διατήρησαν, αλλά πιο πίσω, που και πάλι οι θέσεις άλλαζαν σε κάθε πέρασμα. Για άλλη μία φορά ο Hamilton βρέθηκε πίσω από τον Schumacher, τον οποίο ξανά προσπέρασε με μια όμορφη κίνηση και άρχισε να «καταπίνει» όποιον έβρισκε μπροστά του, για να φτάσει μέχρι την 3η θέση, πίσω από τους Button και Rosberg. Αντίστοιχη πορεία προσπάθησε να κάνει και ο Fernando Alonso, ο οποίος όμως δεν κατάφερνε να προσπερνά με το ρυθμό του Hamilton, ωστόσο σταδιακά κέρδιζε θέσεις.

Μετά τον 35ο γύρο τα ενδιάμεσα άρχισαν να φθείρονται και παρουσιάστηκε η ανάγκη να μπουν φρέσκα. Για άλλη μία φορά οι οδηγοί πέρασαν από τα pit για αλλαγή, σε έναν αγώνα που για τους μηχανικούς ήταν ιδιαίτερα απαιτητικός. Κερδισμένοι από τα pit stop αυτήν τη φορά ήταν οι Hamiton και Alonso, με τον Βρετανό να κρατά τη 2η θέση που είχε κατακτήσει προσπερνώντας τον Rosberg νωρίτερα ενώ ο Alonso βγήκε στην 4η θέση, μπροστά από τον Robert Kubica.

A McLaren race

Στους επόμενους γύρους η κατάσταση κάπως ηρέμησε, όσο μπορεί κανείς να το πει αυτό σε έναν τέτοιο αγώνα, με τις δύο McLaren να απομακρύνονται σε παράταξη και τις μάχες να μεταφέρονται πιο πίσω, στις θέσεις 9-10-11 με τους Petrov, Massa και Alguersuari να διεκδικούν τους βαθμούς. Υπήρχε όμως και η προσπάθεια του Alonso να φτάσει τον Rosberg και να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Ο Ισπανός «ροκάνισε» τη διαφορά και έφτασε 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον Γερμανό αλλά έμεινε εκεί.

Οι τελευταίοι γύροι πάντως μόνο εύκολοι δεν ήταν καθώς είχε αρχίσει να σχηματίζεται μια στεγνή γραμμή στην πίστα και τα ενδιάμεσα ελαστικά είχαν φθαρεί πολύ και δεν πρόσφεραν πρόσφυση. Φυσικά, κανείς δεν μπορούσε να μπει στα pit για να τα αλλάξει και να χάσει τη θέση του, έτσι όλοι προσπαθούσαν να φτάσουν στον τερματισμό χωρίς προβλήματα. Σε εκείνο το σημείο εντυπωσίαζε ο Vitaly Petrov. Ο Ρώσος οδηγός της Renault προφανώς είχε τα ελαστικά του σε καλύτερη κατάσταση και άρχισε να προσπερνά πολύ «βαρύτερα» ονόματα, όπως τους Schumacher και Webber.

Η καρό σημαία έπεσε μπροστά στον Jenson Button, ο οποίος με έναν αλάνθαστο αγώνα έγινε ο πρώτος που καταφέρνει φέτος να «ζευγαρώσει» τις νίκες του. Ο Lewis Hamilton, ασφαλώς ο πρωταγωνιστής του αγώνα, τερμάτισε στη 2η θέση και συμπλήρωσε το θρίαμβο της McLaren. Ο Nico Rosberg πήρε άλλο ένα βάθρο με τη Mercedes GP, αντέχοντας στην πίεση του Fernando Alonso, ο οποίος παρότι εξέτισε ποινή διέλευσης, κατάφερε να πάρει την 4η θέση. Ακολούθησαν οι Robert Kubica, Sebastian Vettel, Vitaly Petrov, Mark Webber, Felipe Massa και Michael Schumacher.

Εκκρεμότητα

Αυτά τα αποτελέσματα ωστόσο μπορεί να ανατραπούν, καθώς το συμβάν ανάμεσα σε Hamilton και Vettel στο 2ο pit stop βρίσκεται υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες. Αν ο Hamilton τιμωρηθεί, υπάρχει περίπτωση η ποινή του να είναι ποινή 10 θέσεων στον επόμενο αγώνα ή πρόσθεση κάποιων δευτερολέπτων στο συνολικό σημερινό του χρόνο. Αυτό μπορεί να ρίξει πιο πίσω στην κατάταξη τον Βρετανό. Μείνετε συνδεμένοι στο ms|free για να μάθετε όλες τις εξελίξεις.

Μετά το τέλος του GP Κίνας έχουμε πολλές αλλαγές στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Ο Jenson Button πέρασε στην κορυφή με 60 βαθμούς ενώ στη 2η θέση ανέβηκε ο Nico Rosberg με 50 βαθμούς. Στην 3η θέση ισοβαθμούν οι Alonso και Hamilton με 49 βαθμούς και ο Vettel είναι 5ος με 45. Ο μέχρι τώρα πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Felipe Massa έπεσε στην 6η θέση με 41 βαθμούς. Στους κατασκευαστές η McLaren πέρασε μπροστά με 109 βαθμούς ενώ η Ferrari έμεινε στη 2η θέση με 90 βαθμούς. Επόμενος αγώνας είναι το GP Ισπανίας το 3ήμερο 7-9 Μαΐου.