Formula 1 | Θέαμα όπως παλιά στο GP Αυστραλίας

Από neolaia.gr Team 28 Μαρτίου 2010

Απο το συνεργαζόμενο msfree.gr

Σε έναν αγώνα βγαλμένο μέσα από τις πιο χρυσές σελίδες της ιστορίας της Formula 1, ο Jenson Button ήταν ο μεγάλος νικητής του Grand Prix Αυστραλίας. Το απόγευμα της Κυριακής 28/3 στο Albert Park ήταν η καλύτερη απάντηση στην ανησυχία για ένα βαρετό πρωτάθλημα που υπήρχε διάχυτη μετά τον πρώτο αγώνα του Μπαχρέιν. Δεκάδες μάχες τροχό με τροχό, απρόσμενοι πρωταγωνιστές και απρόοπτα όλων των ειδών ήταν αυτό που είδαν όσοι παρακολούθησαν το σημερινό αγώνα και σίγουρα αποζημιώθηκαν. Τεράστια επιτυχία ήταν η 2η θέση του Robert Kubica, ο οποίος πήρε τη 2η θέση με τη Renault, ενώ ο Felipe Massa με τη Ferrari συμπλήρωσε το βάθρο. Ακολούθησαν οι Fernando Alonso, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Tonio Liuzzi, Rubens Barrichello, Mark Webber και Michael Schumacher. Πρόσωπο του αγώνα ήταν αναμφίβολα ο Lewis Hamilton, ο έκανε απίστευτα πράγματα μέσα στην πίστα.

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια στήθηκαν στο grid με slick ελαστικά αλλά λίγα λεπτά πριν από την εκκίνηση ξεκίνησε να βρέχει, με αποτέλεσμα οι μηχανικοί να τρέξουν να αλλάξουν σε ενδιάμεσα. Από τα 24 μονοθέσια όμως μόνο τα 23 ξεκίνησαν, αφού η Lotus του Jarno Trulli έμεινε καθηλωμένη στο γκαράζ της ομάδας με πρόβλημα στα υδραυλικά. Έτσι, η εκκίνηση δόθηκε σε βρεγμένη πίστα, και όπως ήταν φυσιολογικό δεν έλειψαν τα συμβάντα.

Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Sebastian Vettel κατάφερε να ξεκινήσει καλά αλλά πίσω του έγινε χαμός. Ο Fernando Alonso δεν μπόρεσε να ελέγξει το σπινάρισμα και έχασε πολύ χρόνο, με αποτέλεσμα να τον περάσει εύκολα ο Felipe Massa. Το ίδιο προσπάθησε να κάνει και ο Jenson Button, αλλά όταν ο Βρετανός «χώθηκε» στην εσωτερική του οδηγού της Ferrari και είχαν επαφή. Ο Alonso έκανε τετακέ και έπεσε στην τελευταία θέση ενώ και ο Button έχασε μερικές θέσεις. Στη σύγκρουση ενεπλάκη και ο Michael Schumacher που ακολουθούσε, με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός πτέρυγά του και να μπει στα pit για αλλαγή.

Εξαιρετική εκκίνηση έκανε ο Felipe Massa, ο οποίος κατάφερε να περάσει και τον Webber και να βρεθεί 2ος. Επίσης εντυπωσιακή ήταν η εκκίνηση από τον Robert Kubica, που ανέβηκε 4ος, και από τον Lewis Hamilton που κέρδισε 3 θέσεις. Πιο πίσω, όμως τα γεγονότα ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακά. Η εμπρός πτέρυγα στη Sauber του Kamui Kobayashi έσπασε, με αποτέλεσμα ο Ιάπωνας να την πατήσει, να απογειωθεί και να πέσει πάνω στον ανύποπτο Hulkenberg. Μαζί τους πήραν και τον Sebastien Buemi και ο αγώνας και των τριών ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα σωρό σπασμένων μονοθεσίων.

Όπως ήταν φυσικό, βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας για να καθαριστεί η πίστα. Στους 5 γύρους που έμεινε μέσα, όλοι πήραν μια ανάσα για να ετοιμαστούν για τη συνέχεια που όπως πολύ φυσιολογικά περίμεναν θα τους την έκοβε. Όταν ο αγώνας ξαναξεκίνησε, η πίστα άρχισε να στεγνώνει και ο Jenson Button ήταν ο πρώτος που πήρε το ρίσκο να βάλει slick ελαστικά. Αρχικά ο Βρετανός έκανε κάτι σαν… παγοδρομίες, αλλά όταν δύο γύρους αργότερα όλοι άρχισαν να μπαίνουν για να αλλάξουν, ο Button ήταν έτοιμος και στο τέλος των pit stop βρέθηκε 2ος πίσω από τον Vettel. Χαμένος από τα pit stop ήταν ο Massa, ο οποίος έπεσε στην 5η θέση. Ενώ κερδισμένοι ήταν οι Kubica και Rosberg που ήταν 3ος και 4ος αντίστοιχα.

Formula 1 από παλιά

Με το grid να έχει ανακατευθεί τόσο πολύ, οι επόμενοι γύροι ήταν μια φρενίτιδα συνεχών μαχών και προσπερασμάτων. Ο Fernando Alonso από το τέλος του grid προσπερνούσε όποιον έβρισκε μπροστά του για να φτάσει πιο μπροστά, όπου βέβαια γινόταν χαμός. Ο Lewis Hamilton έκανε εκπληκτικό αγώνα και έδωσε στην πίστα μάχες βγαλμένες από την παλιά εποχή της F1. Ο Βρετανός έκανε επίδειξη οδηγικού ταλέντου, επιθετικότητας και αποφασιστικότητας και πέρασε σταδιακά τους Webber, Massa και Rosberg για να ανέβει στην 4η θέση.

Σε αυτό το κομμάτι του αγώνα είδαμε τόσες μάχες τροχό με τροχό και τόσα προσπεράσματα όσα δεν είδαμε τα τελευταία χρόνια. Στο μεταξύ, ωστόσο, εγκατέλειψαν οι Senna, Petrov, Sutil και Di Grassi για διάφορους λόγους. Το θέαμα μέσα στην πίστα όμως δεν σταμάτησε. Οι Massa, Hamilton Alonso και Webber για μερικούς γύρους άλλαζαν συνεχώς θέσεις, μέχρι να επικρατήσει η ανωτερότητα του Hamilton και να τους αφήσει πίσω του.

Καταστροφή για Vettel

Για όλα αυτά που συνέβαιναν πίσω του, αυτός που ανησυχούσε λιγότερο ήταν ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός απολάμβανε μέχρι τον 26ο γύρο έναν άνετο αγώνα στην κορυφή, μέχρι που ξαφνικά βρέθηκε στην αμμοπαγίδα. Ο αγώνας τελείωσε εκεί για τον Vettel, ο οποίος ανάφερε βλάβη στα φρένα ως αιτία της εξόδου του. Το θέμα είναι ότι άλλη μία νίκη έφυγε μέσα από τα χέρια του, σε έναν αγώνα που σίγουρα είχε την υπεροχή.

Η εγκατάλειψη του Vettel έφερε στην πρώτη θέση τον Jenson Button, του οποίου η επιλογή να αλλάξει πρώτος από όλους σε slick αποδείχτηκε σωστή. Ο Kubica βρέθηκε στη 2η θέση, κάνοντας ονειρικό αγώνα για τη Renault αλλά με τον Lewis Hamilton -χωρίς αμφιβολία τον άνθρωπο του αγώνα- κολλημένο πίσω του. Ο Hamilton ωστόσο δεν κατάφερνε να περάσει, καθώς τα ελαστικά του έδειχναν να βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση, κάτι φυσιολογικό ύστερα από τόσες μάχες που έδωσε στους προηγούμενους γύρους

Καθώς συμπληρώνονταν τα 2/3 του αγώνα, τα προβλήματα με τη φθορά των ελαστικών φάνηκαν εντονότερα σε κάποιους οδηγούς και τους είδαμε να μπαίνουν στα pit για αλλαγή. Μέχρι τον 36ο γύρο έκαναν 2ο pit stop οι Hamilton, Webber, Rosberg και Schumacher (3o για τον Γερμανό). Αντίθετα, οι Button, Kubica και oι δύο Ferrari έμειναν στην πίστα με το πρώτο τους σετ στεγνών, παρότι οι χρόνοι τους ήταν μέχρι και 1,5 δευτερόλεπτο πιο αργοί από αυτών που είχαν αλλάξει και τους έφταναν γοργά, κάτι που σήμαινε ότι και το τέλος του αγώνα δεν θα ήταν βαρετό.

Μέχρι να γίνει αυτό όμως ο Jenson Button έκανε έναν άνετο αγώνα στην κορυφή ενώ ο Kubica κρατούσε τη 2η, αλλά με τις δύο Ferrari αυτήν τη φορά κολλημένες πίσω του. Και οι τρεις ωστόσο είχαν πολύ φθαρμένα ελαστικά και κάθε γύρος ήταν περισσότερο μια αγωνιώδης προσπάθεια να κρατηθούν στην πίστα. Και όλα αυτά με τους Hamilton και Webber να έρχονται από πίσω με άγριες διαθέσεις. Στο μεταξύ εγκατέλειψαν και οι δύο Virgin των Glock και Di Grassi, αφήνοντας τους Kovalainen και Chandhok τα μοναδικά μονοθέσια των νέων ομάδων που συνέχιζαν τον αγώνα.

Το μεγάλο φινάλε

Όπως ήταν αναμενόμενο, λίγους γύρους πριν από το τέλος ο Lewis Hamilton έφτασε και κόλλησε πίσω από τον Fernando Alonso, με τον Mark Webber να βρίσκεται ακριβώς πίσω από τη McLaren. Η προσπέραση όμως δεν θα ήταν εύκολη, καθώς και τα ελαστικά του Hamilton είχαν καταστραφεί από την προσπάθεια των προηγούμενων γύρων. Λίγο πιο μπροστά ο Massa δεν κατάφερνε να απειλήσει τον Kubica ενώ τίποτα από αυτά δεν απασχολούσε τον Button που ήδη είχε φτιάξει μια διαφορά της τάξης των 20 δευτερολέπτων. Λίγο πιο πίσω ο Michael Schumacher παρέμενε κολλημένος πίσω από τον Alguersuari και ο Γερμανός χρειάστηκε να βάλει όλη του την τέχνη για να καταφέρει με μιαν αποφασιστική κίνηση να περάσει τον Ισπανό.

Δύο γύρους πριν από το τέλος έγινε η φάση του αγώνα. Ο Lewis Hamilton αποφάσισε να «βουτήξει» στην εσωτερική του Alonso. Ο Ισπανός υπερασπίστηκε τη θέση του μέχρις εσχάτων, καθυστερώντας το φρενάρισμα μέχρι… λίγο μετά την τελευταία στιγμή. Ο Hamilton δεν κατάφερε να περάσει και αναγκάστηκε να αφήσει, αλλά ο Mark Webber που ακολουθούσε δεν κατάφερε να επιβραδύνει και εμβόλισε τον Βρετανό. Και οι δύο βρέθηκαν εκτός πίστας, με τον Webber να έχει σπασμένο ρύγχος και τον Hamilton να προσπαθεί απεγνωσμένα να βγει από την αμμοπαγίδα.

Το προηγούμενο ατύχημα έδωσε στον Nico Rosberg την ευκαιρία να επιτεθεί στον Alonso, αλλά ο Ισπανός της Ferrari κατάφερε να κρατήσει την 4η θέση. Έτσι, λίγο αργότερα ο John Travolta κούνησε την καρό σημαία μπροστά από τον Jenson Button, με τους Kubica και Massa να συμπληρώνουν το βάθρο. Ακολούθησαν οι Fernando Alonso, Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Tonio Liuzzi, Rubens Barrichello, Mark Webber και Michael Schumacher.

Αν το φετινό πρωτάθλημα συνεχίσει όπως ο σημερινός αγώνας, θα επαληθευτούν και με το παραπάνω οι προσδοκίες μας για την πιο συναρπαστική σεζόν που έχουμε δει ποτέ. Πάμε προς ολοταχώς για Μαλαισία…

Ποιος βαρέθηκε;

Πριν από την εκκίνηση του αγώνα της Αυστραλίας όλοι ετοίμαζαν δυνατούς καφέδες για να κρατηθούν ξύπνιοι. Όπως αποδείχτηκε, όμως, δεν χρειάστηκαν ούτε μία γουλιά. Το GP Αυστραλίας πρόσφερε πολλές συγκινήσεις σε όσους το παρακολούθησαν. H συνταγή ήταν απλή: με τον Hamiton να ξεκινά 11ος και τον Alonso να πέφτει τελευταίος στην πρώτη στροφή, δύο από τους καλύτερους οδηγούς που έχει δει η F1 έκαναν στην πίστα πράγματα και θαύματα. Και είναι σαν κάποια θεϊκή παρέμβαση να έφερε το κρεσέντο του προτελευταίου γύρου να είναι μάχη μεταξύ τους: μια μάχη πρωταθλητών, που ανέδειξε νικητή τον Ισπανό της Ferrari, ο οποίος κράτησε με ατσάλινη αποφασιστικότητα τη θέση του από τον Hamilton, που σε όλο τον αγώνα οδήγησε σαν το αδικοχαμένο ίνδαλμά του.

Πανάξια πάντως ήταν η νίκη του Jenson Button, ο οποίος ρίσκαρε και κέρδισε. Ο Βρετανός έβαλε πρώτος από όλους τα slick ελαστικά, όταν όλοι είχαν ενδιάμεσα, και στους υπόλοιπους 50 γύρους δεν έκανε ούτε ένα λάθος που θα έθετε σε κίνδυνο τον αγώνα του. Με δύο λέξεις: ως πρωταθλητής. Ιδιάιτερη μνεία όμως αξίζει η 2η θέση του Robert Kubica. Με ένα μονοθέσιο ξεκάθαρα πίσω από τον ανταγωνισμό, ο Πολωνός έδωσε δείγματα του σπάνιου ταλέντου του και κράτησε την επίθεση αντιπάλων που οδηγούσαν Ferrari και McLaren. Άλλος ένας που δικαιούται να πανηγυρίζει σήμερα.

Μετά τον αγώνα της Αυστραλίας, ο Alonso διατήρησε την 1η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών με 37 βαθμούς και ακολουθούν οι Massa με 33 και Button με 31. Στους κατασκευαστές η Ferrari έχει 70 βαθμούς και ακολουθούν η McLaren με 54 και η Mercedes με 29. Επόμενος αγώνας είναι το Grand Prix Μαλαισίας το 3ήμερο 2-4 Απριλίου.