ΚτΠ: Το «ψηφιακό προφίλ» των Ελλήνων

Από Γιώργος Γκριτζάλας 16 Μαρτίου 2010

  • Τα πρωτεία στη χρήση του διαδικτύου κατέχουν οι άνδρες, οι νέοι ηλικίας 16-24 ετών, τα άτομα υψηλού μορφωτικού επιπέδου και οι κάτοικοι των μεγάλων αστικών κέντρων.
  • Σε περιφερειακό επίπεδο, σημαντικές αποκλίσεις παρουσιάζονται μεταξύ των μεγάλων αστικών και των αγροτικών περιοχών.
  • Οι γυναίκες υπολείπονται των ανδρών στη χρήση του διαδικτύου, ενώ μένουν σταθερά πίσω και από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
  • Υπάρχει σύγκλιση μεταξύ των νέων της χώρας μας ηλικίας 16-24 και των συνομήλικών τους στην ΕΕ27, η οποία επιτεύχθηκε με εντυπωσιακή άνοδο στη χρήση Η/Υ και διαδικτύου μεταξύ 2007 και 2008.

Το Παρατηρητήριο για την ΚτΠ, βάσει της μέτρησης των δεικτών του σχεδίου δράσης i2010 για το 2008, ανέλυσε και αξιολόγησε τη χρήση των νέων τεχνολογιών ανά φύλο, ηλικία, και περιφέρεια, διαμορφώνοντας το προφίλ των Ελλήνων χρηστών.

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και το διαδίκτυο έχουν ενταχθεί δυναμικά στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων. Συγκεκριμένα, ο μισός πληθυσμός της χώρας (51%) χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή, ενώ το 44% των Ελλήνων έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, ανεξαρτήτως αν διαθέτουν προσωπική σύνδεση ή όχι.

Το 2008 σημειώνεται η μεγαλύτερη άνοδος στη χρήση του διαδικτύου σε σχέση με τα προηγούμενα έτη ενώ, εκτός από την αυξητική τάση, σημειώνεται και εντατικοποίηση ως προς τη συχνότητα χρήσης. Συγκεκριμένα, το 39% των Ελλήνων συνδέονται στο διαδίκτυο τουλάχιστον μια φορά το τρίμηνο, ενώ το 34% συνδέεται σε εβδομαδιαία βάση.

Σε 4 από τα 10 ελληνικά νοικοκυριά συναντάται σύνδεση στο διαδίκτυο. Κύριο λόγο μη κατοχής σύνδεσης στο σπίτι αποτελεί η αντίληψη ότι το περιεχόμενο του διαδικτύου θεωρείται επιζήμιο, και ακολουθεί η έλλειψη δεξιοτήτων για τη χρήση του, η οποία μάλιστα γίνεται εντονότερη όσο αυξάνεται και η ηλικία των ατόμων.

Δημοφιλέστερος τόπος πρόσβασης στο διαδίκτυο παραμένει το σπίτι (77%), ενώ ακολουθεί ο χώρος εργασίας (37%) και τα Internet café (14%). Παράλληλα με τις «παραδοσιακές» δραστηριότητες στο διαδίκτυο, οι Έλληνες φαίνεται να στρέφονται πλέον και να αξιοποιούν τις νέες δυνατότητες επικοινωνίας και ψυχαγωγίας που προσφέρονται ηλεκτρονικά. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι το 45% περίπου των τακτικών χρηστών διαβάζουν ηλεκτρονικές εφημερίδες και περιοδικά, ακούνε ραδιόφωνο και παρακολουθούν τηλεόραση μέσω του διαδικτύου. Ωστόσο, δραστηριότητες όπως η ηλεκτρονική τραπεζική συγκεντρώνουν πολύ χαμηλά ποσοστά (12%), έναντι πολύ υψηλότερων σε ευρωπαϊκό επίπεδο (47%), ενδεικτικά της έλλειψης εμπιστοσύνης των Ελλήνων χρηστών στο διαδίκτυο σχετικά με την ασφάλεια των συναλλαγών.

Περισσότεροι από 8 στους 10 Έλληνες είναι κάτοχοι κινητού τηλεφώνου (84%), ωστόσο, πέρα από την επικοινωνία, η χρήση των επιπλέον δυνατοτήτων που παρέχονται είναι περιορισμένη.

Δελτίο Τύπου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ