Bad Company Awards 2009: Οι 4 εταιρίες με την μικρότερη οικολογική συνείδηση

Από Γ. Τσαλίκης 25 Ιανουαρίου 2010

Πριν μερικές μέρες αποχαιρετήσαμε το 2009 κάνοντας ευχές για ένα έτος δημιουργικό και κυρίως πιο… πράσινο! Μετά τη σύνοδο της Κοπεγχάγης και την αδυναμία των ηγετών να δώσουν δυναμικά το παρόν για την προστασία του περιβάλλοντος, οι καταναλωτές φρόντισαν να δράσουν μόνοι τους ΄βραβεύοντας’ τις εταιρείες με τη μικρότερη ευαισθητοποίηση στην κλιματική ανταλλαγή μέσω της Consumers International, διεθνούς εταιρείας καταναλωτών.

Οι τέσσερις εταιρείες που «βραβεύτηκαν» ήταν οι εταιρείες- κολοσσοί Audi, BP, easyJet και η Microsoft.

Κριτήριο για την απονομή των φετινών βραβείων αποτελεί το αναφαίρετο δικαίωμα των καταναλωτών στη σωστή ενημέρωση σχετικά με τις περιβαλλοντικές προδιαγραφές των προϊόντων των παραπάνω εταιρειών καθώς και των πρακτικών που χρησιμοποιούν προκειμένου να μειώσουν τις αρνητικές για τον πλανήτη συνέπειες που προκύπτουν από τις δραστηριότητες τους. Η λανθασμένη εικόνα περιβαλλοντικής ευσυνειδησίας που δημιουργούν οι συγκεκριμένες εταιρείες μέσω του μείγματος μάρκετινγκ που χρησιμοποιούν έχει ως αποτέλεσμα την μη έγκυρη πληροφόρηση και την εξαπάτηση των καταναλωτών.

Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές επέλεξαν να βραβεύσουν την Audi για την διαφημιστική καμπάνια του ντιζελοκίνητου Α3, «το οποίο δεν επιβαρύνει με ρύπους το περιβάλλον και είναι τόσο φιλικό προς αυτό, όσο ένα ποδήλατο», την BP για την επίπλαστη πολιτική της ότι στην διαμόρφωση της πολιτικής της ασχολείται με τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας, ενώ στην πραγματικότητα έχει εγκαταλείψει όλες τις επενδύσεις που είχε ανακοινώσει για προγράμματα που αφορούν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με το πρόσχημα της οικονομικής κρίσης.

Η easyJet ‘βραβεύτηκε’ για την ψευδή διαφημιστική της καμπάνια που παρομοίαζε το ταξίδι με αεροπλάνο της εταιρείας να είναι τόσο επιβλαβές για το περιβάλλον όσο το να ταξιδεύει κάποιος με υβριδικό αυτοκίνητο και, τέλος, η Microsoft για την προπαγανδιστική διαφήμιση των Windows 7, ως περιβαλλοντικά φιλικό λογισμικό και την ταυτόχρονη προτροπή προς τους καταναλωτές να αγοράσουν νέο ηλεκτρονικό υπολογιστή ώστε να το εγκαταστήσουν.

Η φετινή βράβευση φρόντισε να καταδείξει την λανθασμένη πολιτική μεγάλων εταιρειών να χρησιμοποιούν παρελκυστικές μεθόδους ώστε να προβάλλουν τα προϊόντα τους. Η προστασία του περιβάλλοντος μας αφορά όλους τόσο τον καθένα μας μεμονωμένα όσο και τις εταιρείες σε συλλογικό πλαίσιο.

Συντάκτρια: FotiniZer

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ