Mark Zuckerberg: «Η προστασία της ιδιωτικής ζωής δεν είναι πλέον κοινωνικό πρότυπο»

Από nmpardakis 13 Ιανουαρίου 2010

«Η προστασία της ιδιωτικής ζωής δεν είναι πλέον κοινωνικό πρότυπο» υποστήριξε σε συνέντευξή του στο TechCrunch, ο ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg. Η στάση του Zuckerberg απέναντι στην προστασία της ιδιωτικής ζωής συνάδει με τις πρόσφατες και αμφιλεγόμενες αλλαγές που έγιναν στις ρυθμίσεις προστασίας του Facebook που όχι μόνο μείωσε των έλεγχο των χρηστών επί των προσωπικών τους δεδομένων, εκθέτοντας περισσότερα προσωπικά δεδομένα δημόσια, αλλά πυροδότησε και μία ομοσπονδιακή καταγγελία.

Σύμφωνα με το ReadWriteWeb, ο Zuckerberg, υποστήριξε ότι οι online χρήστες είναι πλέον πιο εξοικειωμένοι με την ανταλλαγή πληροφοριών στο διαδίκτυο, μέσω των blogs και άλλων κοινωνικών υπηρεσιών και σημείωσε πως αν είχε δημιουργήσει το Facebook σήμερα, σε αντίθεση με μερικά χρόνια πριν, οι πληροφορίες του χρήστη δεν θα ήταν εξ αρχής και από προεπιλογή «ανοικτές» στο ευρύ κοινό.

Πιο συγκεκριμένα στο ερώτημα που του τέθηκε για την κατεύθυνση που έχει πάρει η προστασία των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο, ο Zuckerberg απάντησε:

Όταν ξεκίνησα στο δωμάτιο μου στο Χάρβαρντ, το ζήτημα που τέθηκε από πολλούς ανθρώπους ήταν «γιατί να θέλω να ανεβάσω οποιαδήποτε πληροφορία στο διαδίκτυο; Γιατί να θέλω να θέλω να έχω ιστοσελίδα;».

Και μετά, τα τελευταία 5 ή 6 χρόνια, το blogging έχει απογειωθεί και υπάρχουν όλες αυτές οι διαφορετικές υπηρεσίες όπου τα άτομα μοιράζονται όλες αυτές τις πληροφορίες. Οι άνθρωποι πλέον νιώθουν πραγματικά άνετα να ανταλλάσσουν πληροφορίες, περισσότερες και διαφορετικών ειδών, πιο ανοικτά και με περισσότερα άτομα. Αυτή η κοινωνική νόρμα είναι απλώς κάτι που έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου.

Το βλέπουμε σαν το δικό μας ρόλο στο σύστημα, να προχωρούμε συνεχώς σε καινοτομίες και να ανανεώνομε το σύστημα μας, αντανακλώντας την τρέχουσα κατάσταση των κοινωνικών προτύπων.

Πολλές εταιρείες θα παγιδευτούν από τις συμβάσεις και τις κληρονομιές τους κάνοντας αλλαγές στις ρυθμίσεις της προστασίας προσωπικών δεδομένων – το να κάνεις τέτοιες ρυθμίσεις για 350 εκατομμύρια χρήστες δεν είναι κάτι που θα κάνουν πολλές εταιρείες. Ωστόσο, το θεωρούμε πολύ σημαντικό να σκεφτόμαστε πάντα με το μυαλό ενός αρχάριου υπολογίζοντας τι θα κάναμε αν ξεκινούσαμε την εταιρεία τώρα. Αποφασίσαμε ότι αυτά είναι τώρα τα κοινωνικά πρότυπα και το προωθήσαμε.

Πηγή: ReadWriteWeb, TV Χωρίς Σύνορα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ