Νέο σύστημα πληρωμής διοδίων ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση για όσους διανύουν το τμήμα από Αθήνα μέχρι Λαμία θα ισχύσει από την Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου, όπως αποφάσισε η εταιρεία που κατασκευάζει την Ιονία Οδό. Προβλέπονται αυξήσεις για τις μεγάλες διαδρομές και μειώσεις για τις κοντινότερες, αλλά και παγίδες για όσους διαφεύγουν μέσω ενδιάμεσων κόμβων.
Με βάση το νέο σύστημα, τα διόδια αυξάνονται ακόμα και μέχρι 50% για όσους διανύουν μεγάλες αποστάσεις όπως Λαμία – Αθήνα. Μειώνονται σημαντικά για όσους διανύουν μικρές όπως Αθήνα -Χαλκίδα, οι οποίοι είναι κερδισμένοι και από την κατάργηση των διοδίων Σχηματαρίου.
Για παράδειγμα, η διαδρομή Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας για ένα Ι.Χ. κοστίζει σήμερα 8,25 ευρώ και με το νέο σύστημα θα φτάσει τα 11,50 ευρώ. Στη διαδρομή Αθήνα-Χαλκίδα από 5,50 ευρώ θα μειωθεί στα 3,70 ευρώ.
Το νέο σύστημα έρχεται και με αλλαγές στους σταθμούς είσπραξης. Συγκεκριμένα:
Διατηρούνται οι τρεις μετωπικοί σταθμοί σε όλο το πλάτος της εθνικής οδού, αλλά καταργείται αυτός του Σχηματαρίου και στη θέση του λειτουργεί νέος κοντά στη Θήβα. Δηλαδή οι μετωπικοί σταθμοί πλέον θα βρίσκονται στις Αφίδνες, τη Θήβα και την Τραγάνα και θα «πιάνουν» τους οδηγούς που κάνουν ολόκληρη τη διαδρομή Μεταμόρφωση – Σκάρφεια.
Δημιουργούνται πέντε πλευρικοί σταθμοί στις εισόδους ανισόπεδων κόμβων σε Καπανδρίτι, Μαλακάσα, Οινόφυτα, Θήβα και Τραγάνα, όπου θα πληρώνουν οι οδηγοί που μπαίνουν από ενδιάμεσους κόμβους.
Παραμένουν ελεύθεροι αρκετοί ανισόπεδοι κόμβοι (Μεταμόρφωσης, Τατοΐου, Πύρνας, Βαρυμπόμπης κ.λπ.), αλλά η «τσιμπίδα» θα τους πιάνει στους μετωπικούς σταθμούς.
Αρμόδιοι της κοινοπραξίας που κατασκευάζει τα έργα στην εθνική οδό δήλωσαν στην Ελευθεροτυπία ότι το νέο τιμολόγιο είναι πιο ορθολογικό και ευνοεί την πλειονότητα των οδηγών που διανύουν μικρές διαδρομές, καθιερώνοντας τιμή 0,031 ευρώ ανά διανυόμενο χιλιόμετρο, το οποίο αυξάνεται κατά 19% με την επιβολή ΦΠΑ. Παραδέχτηκαν πάντως ότι τα έσοδα θα αυξηθούν κατά 10%, σύμφωνα με τους υπολογισμούς τους.
Επεσήμαναν ότι οι τιμές καθορίζονται από τη σύμβαση, ενώ σημείωσαν ότι υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις σε έργα. Για παράδειγμα, στο τμήμα Σχηματάρι – Χαλκίδα, έχουν κατασκευαστεί από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ περίπου 8 χλμ. και απομένει άλλο 1,5, παρ’ όλο που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2008. Επίσης, στις στροφές της Υλίκης τα έργα θα ήταν έτοιμα ως το τέλος του χρόνου, αλλά το δημόσιο καθυστερεί τις απαλλοτριώσεις σε ένα τμήμα.
Αναδημοσιευση από το tvxs.gr
JOBS
Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα
Υπηρεσίες ένδυσης και υπόδησης
Όλοι οι τύποι εργασίας
23-01-2024
Αθήνα
1
Πωλήσεις
Εποχιακή Εργασία
15-02-2024
Ναουσα
1.500