Τα συμπεράσματα από τις Πανελλαδικές

Από neolaia.gr Team 20 Ιουνίου 2009

Σύμφωνα με τις βαθμολογίες των εξεταζόμενων σε πανελλαδικό επίπεδο μαθητών, που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Παιδείας, φέτος σημειώθηκαν καλύτερες επιδόσεις συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, με μεγαλύτερο ποσοστό εξεταζομένων να επιτυγχάνουν βαθμολογίες που υπερβαίνουν τη βάση εισαγωγής του «10». Η εξέλιξη αυτή, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Άρης Σπηλιωτόπουλος, σημαίνει ότι «περισσότερα παιδιά θα έχουν φέτος πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Από ό,τι φαίνεται οι μαθητές ήταν καλά προετοιμασμένοι».

Ενδεικτικά, στο μάθημα των Μαθηματικών Θετικής Κατεύθυνσης σημειώθηκε σε σχέση με το 2008 αύξηση στους μαθητές που ξεπέρασαν τη βάση του «10» σε ποσοστό 9,69%. Στο μάθημα των Μαθηματικών Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 η αντίστοιχη αύξηση άγγιξε το 9,35%, ενώ αύξηση 8,61% σημειώθηκε στο μάθημα των Μαθηματικών Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2. Στο μάθημα επιλογής Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, οι μαθητές που πέτυχαν βαθμολογίες πάνω από τη βάση του «10» αυξήθηκαν κατά 7,66%, ενώ για το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης η αύξηση έφτασε το 6,06%. Με την επιλογή θεμάτων που έκανε φέτος η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων κατόρθωσε μεν να περιορίσει τις κενές θέσεις και τους μαθητές που δεν ξεπερνούν τη βάση, ωστόσο προκάλεσε και αύξηση των βαθμολογιών στη μεσαία κλίμακα. Το γεγονός αυτό εκτιμάται ότι θα έχει επίπτωση κυρίως στις βάσεις των σχολών μεσαίας και χαμηλής ζήτησης, οι οποίες θα εμφανίσουν έστω μικρή άνοδο, παρά τη μείωση του αριθμού υποψηφίων.

Παράλληλα, οι σχολές υψηλής ζήτησης φαίνεται πως διατηρούν… το ύψος τους, με οριακές εξαιρέσεις. Τα μαθήματα με τη μεγαλύτερη αποτυχία ήταν φέτος τα Μαθηματικά και η Φυσική Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2, αλλά και η Ιστορία- τόσο Γενικής Παιδείας όσο και Θεωρητικής Κατεύθυνσης- στην οποία εμφανίζονται επιπλέον μεγάλα ποσοστά αναβαθμολόγησης.

[Πηγή:  tanea.gr]