56o Ράλι Ακρόπολις: Survivor

Από nmpardakis 14 Ιουνίου 2009

acranas1

Ένα ακόμα Ράλι Ακρόπολις πέρασε στην ιστορία. Η κάλυψη δεν ήταν από τα μέσα σαν τα προηγούμενα χρόνια. Το msfree.gr ήταν όμως εκεί και μας ενημέρωνε ανα πάσα στιγμή για όλα τα νέα.

Ένα ακόμα Ράλι Ακρόπολις, το 56ο, πέρασε λοιπόν στην ιστορία. Στις τρεις ημέρες που κράτησε και στις 15 σκληρές και απαιτητικές Ειδικές Διαδρομές άνθρωποι και μηχανές πέρασαν όλων των ειδών τις δοκιμασίες και δεν κατάφεραν όλοι να ανταποκριθούν. Είτε από οδηγικά λάθη είτε από μηχανικά προβλήματα είτε από κλαταρίσματα δεν έμειναν αρκετά αυτοκίνητα WRC για να συμπληρώσουν τη βαθμολογούμενη 8άδα και τον 1 βαθμό της 8ης θέσης πήρε ο (βάλτε όποιο επίθετο θέλετε στον υπερθετικό βαθμό) Λάμπρος Αθανασούλας.

Αυτοί που τα κατάφεραν

Στον ιδιαίτερα σκληρό φετινό αγώνα, που οδήγησε σε πολλές εγκαταλείψεις κορυφαίων πληρωμάτων, επικράτησε στο τέλος ο Mikko Hirvonen, ο οποίος ήταν ίσως ο μοναδικός οδηγός σε όλη τη διάρκεια του αγώνα που δεν αντιμετώπισε προβλήματα είτε μηχανικά είτε οδηγικά. Για τη σταθερότητά του αυτήν επιβραβεύθηκε με την πρώτη του φετινή νίκη και μια μεγάλη ανάσα στη βαθμολογία του πρωταθλήματος μια και ο Sebastien Loeb δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί.

Στη 2η θέση τερμάτισε η έκπληξη του αγώνα, ο Sebastien Ogier με το C4 της Citroen Junior Team. Ο νεαρός Γάλλος ήταν ο μοναδικός οδηγός της Citroen που διασώθηκε βαθμολογικά αν και όχι απαραίτητα ο ταχύτερος. Ωστόσο, του αξίζουν τα εύσημα και για έναν ακόμα λόγο. Στη 14η ΕΔ του αγώνα στο 1ο πέρασμα από τους Αγ. Θεόδωρους, είχε σύγκρουση με μία αγελάδα που βρέθηκε ξαφνικά στο δρόμο του. Ευτυχώς κατάφερε να συνεχίσει παρά τη ζημιά που έπαθε το αυτοκίνητό του και να τερματίσει, χωρίς να πάθει συγκοπή…

Το βάθρο του αγώνα συμπλήρωσε ο Jari-Matti Latvala με το 2ο εργοστασιακό Ford Focus, ο οποίος με αυτόν τον τρόπο «εξιλεώθηκε» για το λάθος που έκανε την Παρασκευή και έπεσε στην 11η θέση. Ωστόσο, οι εγκαταλείψεις και η σταθερή και σχετικά γρήγορη οδήγησή του τις δύο τελευταίες ημέρες τον έφεραν στο βάθρο. Με δεδομένο μάλιστα ότι ο Ogier δεν ήταν δηλωμένος από την ομάδα του για το πρωτάθλημα κατασκευαστών, η 3η θέση του Latvala μεταφράζεται σε 1-2 για τη Ford, που παίρνει συνολικά 18 βαθμούς, τη στιγμή που η Citroen θα αρκεστεί σε μόλις 4 από τον Dani Sordo.

Στην τελευταία ημέρα του αγώνα έγινε και η μοναδική μάχη για τη βαθμολογούμενη 8άδα. Για την 4η θέση μονομάχησαν μέχρι το τέλος οι Federico Villagra και Condrad Rautenbach. Τελικά επικράτησε ο Αργεντινός της Munchi’s Ford, ο οποίος επανέλαβε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του μετά τον αγώνα της πατρίδας του. Έτσι, ο οδηγός από τη Ζιμπάμπουε που φέτος έχει πλήρες πρόγραμμα με τη Citroen Junior Team αρκέστηκε στην 5η.

Στην 6η θέση της γενικής κατάταξης τερμάτισε τον αγώνα ο Khalid Al Qassimi. Ο Άραβας οδηγός εκμεταλλεύτηκε το εργοστασιακό Focus και την εμπειρία του από δύσκολες συνθήκες και βρέθηκε σε μια πολύ καλή θέση. Επίσης πολύ καλός είναι και ο τερματισμός του Mads Ostberg στην 7η θέση. Ο ταλαντούχος Νορβηγός με το Subaru Impreza της Adapta αντιμετώπισε πολλά προβλήματα και βρισκόταν κάποια στιγμή πολύ χαμηλά αλλά σήμερα αντεπιτέθηκε, κέρδισε μάλιστα μια ΕΔ και στο τέλος ανέβηκε 7ος.
Η 8η θέση της γενικής κατάταξης ανήκει στο ελληνικό πλήρωμα που αποτελούν οι Λάμπρος Αθανασούλας και Νίκος Ζακχαίος. Οδηγώντας με μοναδικό τρόπο το Skoda Fabia S2000, ο Λάμπρος κατάφερε να κερδίσει στην κατηγορία P-WRC και μάλιστα με εμφατικό τρόπο αφού κάλυψε όλη την απώλεια χρόνου που είχε στην τελευταία ΕΔ του Σαββάτου. Κερασάκι στην τούρτα αυτής της τεράστιας επιτυχίας ήταν η 8η θέση και ο 1 βαθμός στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Περισσότερα για το έπος των Αθανασούλα και Ζακχαίου θα μπορέσετε σε ειδικό θέμα του ms|free.

Αυτοί που έλαμψαν

Υπάρχουν όμως και αυτοί που δεν φαίνονται στην τελική κατάταξη ή τουλάχιστον στις υψηλές θέσεις αλλά πρόσφεραν πολύ θέαμα και συγκινήσεις με τον τρόπο που αγωνίστηκαν. Θα ξεκινήσουμε από τον Evgeny Novikov. Ο 19χρονος Ρώσος είναι ένα από τα ονόματα που θα ακούσουμε πολλές φορές στο μέλλον. Η Citroen άλλωστε έχει διακρίνει το ταλέντο του και του έχει εμπιστευθεί ένα από τα C4 της Junior Team.
Στο φετινό Ράλι Ακρόπολις ο Novikov πήρε έδωσε τα διαπιστευτήριά του στον κόσμο και πήρε ένα καλό μάθημα. Κερδίζοντας 4 από τις ΕΔ του αγώνα κέρδισε επάξια την είσοδό του στο κλαμπ των κορυφαίων. Όμως, τα ελληνικά βουνά τον δίδαξαν ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να φτάσεις στην κορυφή. Ο Novikov ενθουσίασε τον κόσμο από όπου κι αν πέρασε με την οδήγησή του αλλά τελικά τερμάτισε μόλις 16ος, ύστερα από πολλά και διαφορετικά προβλήματα. Δεν πειράζει, θα τον ξανασυναντήσουμε μπροστά μας αρκετές φορές στο μέλλον.

Εντυπωσιακός ήταν και ο Petter Solberg. Όπως σε κάθε αγώνα που τρέχει φέτος, «στύβει» το παρωχημένο Citroen Xsara της ιδιωτικής του ομάδας και σημειώνει επιδόσεις που κανείς δεν περιμένει από αυτόν. Μέχρι το σημείο της άδοξης εγκατάλειψής του το απόγευμα του Σαββάτο βρισκόταν μέσα στην κορυφαία 3άδα και με το ρυθμό που ακολουθούσε ακόμα και η διεκδίκηση της νίκης δεν ήταν εκτός πραγματικότητας. Δυστυχώς, γνώρισε και αυτός από πρώτο χέρι τη σκληρότητα του φετινού αγώνα και εγκατάλειψε.

Αυτοί που δεν μπόρεσαν

Το Ράλι Ακρόπολις ήταν σίγουρα ο χειρότερος φετινός αγώνας για την ομάδα της Citroen. Το πρωί του Σαββάτου, μέσα σε λίγες ώρες, οι Sebastien Loeb και Dani Sordo εγκατάλειψαν από δικά τους λάθη. Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής είχε μια τρομακτική έξοδο στην 7η ΕΔ και είναι τυχερός που βγήκε ανέπαφος από το κατεστραμμένο C4. Ο Sordo στην 9η ΕΔ χτύπησε σε ένα βράχο και έσπασε έναν τροχό. Τελικά η γαλλική ομάδα έφυγε με τους 4 βαθμούς που της έδωσε ο τερματισμός του Sordo στη 12η θέση.

Απαρατήρητος πέρασε ο Henning Solberg. Ο Νορβηγός από την αρχή του αγώνα δεν είχε ανταγωνιστικό ρυθμό αλλά έτσι κι αλλιώς αυτό δεν έχει μεγάλη σημασία γιατί στην ίδια ΕΔ και στον ίδιο βράχο με τον Sordo χτύπησε το Focus και εγκατέλειψε. Βέβαια ξαναξεκίνησε την Κυριακή με superally και μάλιστα ήταν αρκετά γρήγορος αλλά στην πραγματικότητα δεν ανταγωνιζόταν κανέναν. Όσο για τον Wilson, το έχασε πάρα πολύ χρόνο την Παρασκευή από πρόβλημα στον κινητήρα. Κατάφερε ωστόσο να κερδίσει μία ΕΔ την τελευταία ημέρα, όταν όμως σχεδόν όλα είχαν κριθεί και οι άλλοι πήγαιναν βόλτα.

Μάχες στο P-WRC

Στο πρωτάθλημα παραγωγής όλα τα φώτα είναι στραμμένα πάνω στην τεράστια νίκη του Λάμπρου Αθανασούλα. Πίσω από τον Έλληνα οδηγό όμως δινόταν μάχη για το πολύ κλειστό πρωτάθλημα της κατηγορίας. Πριν ξεκινήσει ο αγώνας τρεις οδηγοί απείχαν μόνο 3 βαθμούς μεταξύ τους αλλά μετά το Ράλι Ακρόπολις οι διαφορές αυτές άλλαξαν ελαφρώς.

Ο Nasser Al-Attiyah με το Subaru Impreza συνέχισε να προηγείται. Μπορεί ο οδηγός από το Κατάρ να ήθελε τους 10 βαθμούς της νίκης αλλά λογάριαζε χωρίς τον Αθανασούλα. Έτσι, αρκέστηκε στους 8 της 2ηθς θέσης. Αυτό του επέτρεψε να δει τη διαφορά του από τον Armindo Araujo (Mitsubishi Lancer) να φτάνει στους 4 βαθμούς. Ο Patrik Sandell με το Skoda Fabia αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με το αυτοκίνητό του και δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί, μένοντας έτσι στην 3η θέση και 11 βαθμούς πίσω από τον Al-Attiyah.

Και του χρόνου (μακάρι, αλλά δεν…)

Η διοργάνωση του φετινού αγώνα στο Λουτράκι κρίνεται αρκετά επιτυχημένη. Υπήρχαν φυσικά μερικά προβλήματα «νεότητας» αλλά είναι επόμενο για την πρώτη φορά. Δυστυχώς, όμως, η πόλη του Λουτρακίου δεν θα έχει τη δυνατότητα να δώσει εξετάσεις σύντομα για το αν και πόσο βελτιώθηκε. Σύμφωνα με τις αποφάσεις της FIA, το 2010 το Ράλι Ακρόπολις δεν θα προσμετρά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Άρα, για να ξαναδούμε αυτοκίνητα, οδηγούς και ομάδες τέτοιου επιπέδου θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τουλάχιστον το 2011. Εκτός αν γίνει κάποιο θαύμα…

Από το φετινό αγώνα κρατάμε την παρουσία του κόσμου. Σε αντίθεση με ότι γινόταν τα τελευταία δύο χρόνια που το κέντρο του αγώνα ήταν στην Αθήνα, ο κόσμος που ανέβηκε στα βουνά ήταν πάρα πολύς. Δυστυχώς δεν έλειψαν τα προβλήματα, με την ακύρωση της 16ης ΕΔ, αλλά το συμπέρασμα είναι μονοσήμαντο: καλός αγώνας, φέρνει τον κόσμο κοντά του. Ας ελπίσουμε ότι από το Ράλι Ακρόπολις θα έχει μακρύ μέλλον στο WRC και ότι θα συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε την αίγλη ενός παγκοσμίου εμβέλειας αγωνιστικού γεγονότος.

Περισσότερα εδώ…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ