56o Ράλι Ακρόπολις: Ανανεωμένο και νοσταλγικό

Από nmpardakis 10 Ιουνίου 2009

[αφιέρωμα από το msfree.gr]

acro09pre3

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι μπαίνει στο 2ο μισό του, με το σκληρότερο αγώνα της σεζόν να περιμένει τα πληρώματα. To 56o Ράλι Ακρόπολις ξεκινά την Παρασκευή 12 Ιουνίου και οι απαιτητικές και συχνά αφιλόξενες ελληνικές διαδρομές είναι και πάλι έτοιμες να υποδεχτούν τους «θεούς» του WRC αλλά και τους υπόλοιπους θαρραλέους συμμετέχοντες που θα επιδιώξουν τη διάκριση.

Κάποτε ήταν μια μεγάλη εκδρομή, ένα ταξίδι ολόκληρο που χρειαζόταν εβδομάδες προγραμματισμού, παρακαλετά για άδεια από τη δουλειά, ψιλοκαυγάδες με τις γυναίκες, τώρα όμως είναι μια μεγάλη βόλτα με επιστροφή στο σπίτι μας για τους Αθηναίους και με επίσκεψη στη μεγαλούπολη -ή κοντά σε αυτήν- για όσους από την περιφέρεια παίρνουν την απόφαση να τιμήσουν τον εθνικό μας αγώνα.

Οι συνθήκες έχουν αλλάξει και δεν μπορεί κανείς να μην το παρατηρήσει αυτό, όπως έχουν αλλάξει και οι εικόνες και οι πρωταγωνιστές και οι τόποι. Τα Μετέωρα είναι πολύ μακριά και είναι ένα άσκοπο έξοδο για τους μεγάλους κατασκευαστές που βγάζουν από τη μύγα ξύγκι για να μεγαλώσουν μια τουρμπίνα ή να βάλουν την τελευταία λέξη στην τεχνολογία των αναρτήσεων στα αυτοκίνητά τους.

Το κέντρο του αγώνα έχει μεταφερθεί για μία ακόμα φορά. Ύστερα από τρεις χρονιές στην Αθήνα, όπου πέρασε από πολλές περιοχές αλλά δεν στέριωσε σε καμία, φέτος βρίσκεται στο Λουτράκι. Έτσι, μετά το ΟΑΚΑ, τον Ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο και το Τατόι, οι άνθρωποι του WRC, οι ομάδες και οι δημοσιογράφοι για τρεις ημέρες θα συνυπάρξουν στο Club Hotel Casino στο Λουτράκι.
Τόσο κοντά κι όμως τόσο μακριά

Δύο εβδομάδες μετά το Ράλι Σαρδηνίας, οι ομάδες θα βρεθούν και πάλι στη Μεσόγειο, λίγο πιο ανατολικά, αλλά σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο. Οι σκληρές διαδρομές και η εξαντλητική ζέστη κάνουν το Ράλι Ακρόπολις μια σοβαρή δοκιμασία τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τους οδηγούς. Τα αυτοκίνητα πρέπει να αντέξουν στο «κοπάνημα» πάνω στους βράχους που θα έρθουν στην επιφάνεια όταν φύγει το χαλαρό χώμα που τους καλύπτει. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να προστατευτούν από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες καθώς η χαμηλή μ.ω.τ στους γεμάτους φουρκέτες δρόμους δεν βοηθάει στην ψύξη του κινητήρα.

Ο ολικός ανασχεδιασμός του αγώνα έχει σκοπό να επαναφέρει στο Ράλι Ακρόπολις παλιές και κλασικές κατά μία έννοια διαδρομές, σε μια προσπάθεια να το κάνει πιο ελκυστικό στον κόσμο, που ομολογουμένως τα τελευταία χρόνια δεν είχε δείξει μεγάλο ενδιαφέρον. Έτσι, ο φετινός σχεδιασμός περιλαμβάνει μόνο μία από τις περσινές ΕΔ, τη «Θήβα», που θα διεξαχθεί την Παρασκευή. Σημειωτέον, φέτος δεν θα υπάρχει υπερειδική, κάτι που προϋποθέτει εκδρομή στα βουνά για την παρακολούθηση του αγώνα.
ο φετινό Ράλι Ακρόπολις περιλαμβάνει 3 «κεφάλαια», με σαφή πρόθεση να αναβιώσει μέρος από το ένδοξο παρελθόν του αγώνα. Η πρώτη ημέρα ξεκινά από το Λουτράκι και κατευθύνεται βορειοδυτικά για να καταλήξει στις πολύ όμορφες διαδρομές γύρω από την Ιτέα και την Άμφισσα, όπως πριν από μερικά χρόνια που ο αγώνας είχε κέντρο τη Λαμία. Σε αυτήν την πρώτη ημέρα έχουμε και την πρώτη «απώλεια» καθώς η 3η ΕΔ, Ευαγγελίστρια, ακυρώθηκε.

Ακόμα πιο νοσταλγική είναι η 2η ημέρα του αγώνα, που επιστρέφει στην Πελοπόννησο για πρώτη φορά ύστερα από τη δεκαετία του 1980. Τρεις επαναλαμβανόμενες ΕΔ σε Κορινθία και Αργολίδα. Οι Κλένια, Γυμνό και Κεφαλάρι όχι μόνο αναβιώνουν την παλιά ηρωική εποχή του αγώνα αλλά πρόκειται για πολύ θεαματικές διαδρομές, που θα αποζημιώσουν τους θεατές. Για την 3η ημέρα του, που είναι και η μικρότερη, ο αγώνας επιστρέφει σε περιοχές κοντά στο Λουτράκι, όπου θα γίνει και ο τερματισμός.

Συνολικά, ο φετινός αγώνας έχει μήκος 1208,18 χιλιόμετρα, από τα οποία τα 371,6 ανήκουν σε Ειδικές Διαδρομές και τα 837,6 σε απλές διαδρομές. Οι ομάδες δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένες από το μεγάλο μήκος των απλών αλλά θα εξυπηρετηθούν με την «ευκολία» του απομακρυσμένου service στην Ιτέα την πρώτη ημέρα του αγώνα.

Μάχη Φινλανδών – Loeb

Στον προηγούμενο αγώνα ο Sebastian Loeb γνώρισε την πρώτη φετινή του ήττα από τους Φινλανδούς της Ford. Το γεγονός αυτό έχει τη σημασία του για το φετινό πρωτάθλημα, κυρίως στον ψυχολογικό τομέα. Οι Mikko Hirvonen και Jari-Matti Latvala πλέον ξέρουν ότι μπορούν να κερδίσουν και χωρίς αμφιβολία με αυτόν το σκοπό βρίσκονται στην Ελλάδα. Άλλωστε, η Ford παραδοσιακά τα πάει πολύ καλά στο Ακρόπολις και έχει πανηγυρίσει τις περισσότερες νίκες. Φυσικά, ο τρομερός Γάλλος της Citroen δεν θα κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια και θα πολεμήσει για να διατηρήσει τα περσινά του σκήπτρα.

Ωστόσο, το φετινό ράλι δεν θα είναι εύκολη υπόθεση για τους πρωτοπόρους και το βάθρο δεν είναι άπιαστος στόχος για τους υπόλοιπους. Στον περσινό αγώνα είχε εντυπωσιάσει με την ταχύτητά του ο Dani Sordo, που και στο φετινό πρωτάθλημα έχει δείξει σημαντική βελτίωση στις χωμάτινες επιφάνειες. Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε τον Petter Solberg. Ο Νορβηγός είναι ένας από τους οδηγούς που τους αρέσει ο αγώνας και πετυχαίνει καλές επιδόσεις. Στην περίπτωσή του, το ερώτημα είναι περισσότερο αν θα αντέξει το Xsara παρά ο ίδιος.

Οι Έλληνες

Οι ελληνικές συμμετοχές στον αγώνα του 2009 είναι αισθητά λιγότερες από ότι τα προηγούμενα χρόνια. Με συνολικές συμμετοχές στο φετινό ράλι να είναι μόλις 47, οι Έλληνες του αγώνα δεν είναι περισσότεροι από 10. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η συμμετοχή των Λάμπρου Αθανασούλα/Νίκου Ζακχαίου με Skoda Fabia S2000, που μάλιστα επιλέγηκαν από τη Skoda να συμμετάσχουν για βαθμούς στο P-WRC. Οι άλλες ελληνικές συμμετοχές είναι: Νιώρας/Κάκαλης (Subaru), Αποστόλου Μαραγκός (Mitsubishi), Τσίλης/Αχτίδας (Mitsubishi), Καλτσούνης/Εξαρχος (Opel Corsa). Βασίλης/Βάρσος (Subaru), Αθανασίου/Ιακωβίδης (Mitsubishi), Οικονόμου/Κουζιώνης (Citroen C2), Χαλιβελάκης/Μαχαίρας (Peugeot 206), Ζούνης/Δεμερτζής (MG).

Μπορεί να έχουμε συνηθίσει το Ράλι Ακρόπολις να γίνεται κάθε χρόνο ως αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος αλλά αυτό δεν φαίνεται ότι θα συνεχιστεί. Η FIA έχει αποφασίσει ότι θα υπάρχουν 24 αγώνες που θα εναλλάσσονται στο πρόγραμμα του WRC, το οποίο θα περιλαμβάνει 12 γύρους, οπότε κάθε ένας από αυτούς τους αγώνες θα διεξάγεται κάθε δύο χρόνια. Έτσι, το 57ο Ράλι Ακρόπολις του 2010 δεν θα είναι αγώνας του WRC. Παρότι δεν θέλουμε να γίνουμε Κασσάνδρες, η διοργανώτρια του αγώνα δεν εμπνέει εμπιστοσύνη ότι μετά το 2010 θα καταφέρει να διοργανώσει τον αγώνα, οπότε αν φέτος έχετε τη δυνατότητα να δείτε από κοντά τον εθνικό μας αγώνα, θα ήταν καλό να το κάνετε, καθώς δεν είναι σαφές πότε θα παρουσιαστεί η επόμενη ευκαιρία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ