Για να μην σας κοροϊδέψει ποτέ κανείς…

Από nmpardakis 29 Σεπτεμβρίου 2008

To 2005 μέλος γνωστού ιστοτόπου έλαβε μήνυμα μέσω του ηλεκτρινικού ταχυδρομείου από τον διαχειριστή της ιστοσελίδας με τίτλο:»Για να μην σας κοροϊδέψει ποτέ κανείς» με το οποίο τον ενημέρωνε για την ύπαρξη μιας νέας υπηρεσίας, αυτής του ανιχνευτή αλήθειας. Σύμφωνα με αυτή την υπηρεσία κάποιος μπορούσε να καλέσει το 90 11 90 Χ2 ΧΧ και στη συνέχεια να δώσει τον αριθμό του ατόμου με τον οποίο επιθυμούσε να επικοινωνήσει! Έτσι του δινόταν η δυνατότητα να διαπιστώσει μετά την ολοκλήρωση της συνομιλίας αν ο συνομιλητής του έλεγε αλήθεια ή ψέματα. Απλά δηλαδή ένας τρόπος να βγάλεις λεφτά από το πουθενά.

Έπειτα από έρευνα που έγινε από τον υπεύθυνο ελεγκτή της Αρχής διαπιστώθηκε πως η εταιρεία που παρέχει την υπηρεσία αυτή είναι η Newsphone Hellas S.A. Επίσης, κατά τον έλεγχο, διαπιστώθηκε ότι η χρησιμοποιημένη εφαρμογή είναι ο Love Detector, η οποία έχει ως βάση τον πυρήνα της εφαρμογής LVA (Layer Voice Analysis) της εταιρείας Nemesysco που εδρεύει στο … Ισραήλ! Η εταιρεία Nemesysco αναπτύσσει λογισμικό ανάλυσης φωνής για στελέχη επιχειρήσεων, ιδιωτικούς ερευνητές, ειδικούς στη προστασία από ασφαλιστική απάτη, τραπεζικούς και οικονομικούς οργανισμούς καθώς και για την κάλυψη αναγκών ατόμων τα οποία επιθυμούν να διαπιστώσουν την αλήθεια σε ιδιωτικές και μη εμπορικές υποθέσεις.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία λειτούργησε μόνο λίγους μήνες. Ο πολίτης καλούσε από το σταθερό του, λοιπόν, συνδεόταν με τον σέρβερ της Newsphone Hellas, έδινε τον αριθμό που επιθυμούσε και η κληση γινόταν ένα ωραιότατο .wav (αρχείο ήχου)! Αυτό το αρχείο περνούσε από 129 φωνητικές παραμέτρους με την μέθοδο Amir Liberman και με την ολοκλήρωση της συνομιλίας ανακοίνωνε το αποτέλεσμα της ανάλυσης στον καλούντα.

Με τον τερματισμό της κλήσης τα αρχεία – όπως ανακοίνωσαν – διαγράφονταν από τον σκληρό δίσκο της εταιρείας αλλά ενημέρωση για την καταγραφή της συνδυάλεξης καθώς και την μετέπειτα επεξεργασία της φωνής του καλουμένου ΔΕΝ γινόταν από την εφαρμογή και ήταν επιλογή του καλούντος για το αν θα ενημερώσει τον συνομιλητή του ή όχι. (Σιγά που θα το ‘καναν δηλαδή).

Η φωνή αποτελεί προσωπικό στοιχείο ειδικά όταν συνδυάζεται με συγκεκριμένο πρόσωπο. Οι υπευθυνοι υποστήριξαν πως επειδή λέει διαγράφονται τα αρχεία από το σέρβερ τους δεν είναι δυνατόν να εντοπιστεί η ταυτότητα τον ατόμων που επικοινώνησαν… Αλλά αν για παράδειγμα καλέσω εγώ και θέλω να μάθω … «την αλήθεια» για την Χ, δεν ξέρω ποια είναι;;; Άρα εγώ δεν ειμαι και υπευθυνος επεξεργασίας με κάποια έννοια;

Η υπηρεσία γενικώς από κάπου χάνει. Νομικά δεν μπορείς να τους «πιάσεις» πουθενά επειδή υπάρχουν πάρα πολλές «τρύπες» στον νόμο που μπορεί να την γλυτώσουν με κάποια έννοια και να μην βγάλεις ποτέ μα ποτέ άκρη.

Το καλύτερο απ’ όλα είναι να προσέχουμε τι υπηρεσίες χρησιμοποιούμε και κατά πόσο όντως μπορούν να μας φανούν χρήσιμες. Δεν πρέπει να πεφτουμε σε παγίδες, βλέπετε με χρεώσεις 2,21€/1′ από σταθερό, το κέρδος παρα είναι μεγάλο…

[Νικόλας Μπαρδάκης – nmpardakis@neolaia.gr]

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ