Aττική ώρα μηδέν…

Από neolaia.gr Team 28 Σεπτεμβρίου 2007

To περιβάλλον στο οποίο ζούμε συνεχώς υποβαθμίζεται. Η Αθήνα στην οποία ζω σήμερα είναι σίγουρα πολύ χειρότερη από αυτήν στην οποία μεγάλωσα. Καίγονται δάση, εμφανίζονται μεζονέτες από το πουθενά, όλοι οι ελεύθεροι χώροι έχουν μετατραπεί σε πολυκατοικίες ακόμα και σε περιοχές που δεν ήταν ασφυκτικά χτισμένες μέχρι πριν από μερικά χρόνια.

Θα εκθέσω μερικά παραδείγματα από την προσωπική μου εμπειρική παρατήρηση. Δεν είναι επιστημονικά συμπεράσματα, αλλά τα θεωρώ ενδεικτικά ως προς το που πάμε σαν πόλη και τι θα δούμε στο μέλλον.

Όταν οδήγησα πρώτη φορά το 1995, μπορούσα να παρκάρω όπου ήθελα μπροστά στην πολυκατοικία που μένω (μένω σε αρκετά αποκεντρωμένο προάστιο). Πλέον δεν υπάρχει περίπτωση να βρώ θέση ούτε στο πεζοδρόμιο. Τα κτήρια δεν αυξήθηκαν καθόλου εκεί που μένω. Αυξήθηκαν όμως εκπληκτικά πολύ τα αυτοκίνητα. Και δεν είναι θέμα ευκολίας, όλοι στον ίδιο κόσμο μένουμε και τα ίδια θα υπομείνουμε.

Είναι θέμα περιβάλλοντος. Τα αυτοκίνητα έχουν υπερπολλαπλασιαστεί. Το ίδιο και η ρύπανση στο περιβάλλον. Οι αστικές μεταφορές στην Αττική πρωτόγονες. Το μετρό ναι μεν επεκτείνεται, αλλά με ρυθμό υπερβολικά βραδύ σε σχέση με το ρυθμό αύξησης της κίνησης. Τα λεωφορεία χρησιμοποιούνται μόνο από συνταξιούχους, αλλοδαπούς και μαθητές και το τραμ είναι κατα τη γνώμη μου το χειρότερο μεταφορικό μέσο που έχω δεί ποτέ στη ζωή μου. Μια ώρα από Γλυφάδα μέχρι Νέο Κόσμο. Υπέροχα… Και πολύ πιο αργό ακόμα και από το λεωφορείο στην διαδρομή Γλυφάδα – Πειραιάς.

Το Σάββατο έκανα το λάθος να προσπαθήσω να πάω Ψυρρή. 45′ να διανύσουμε την Μητροπόλεως, 40′ για την Ερμού και άλλα 20′ μέχρι να βγούμε στην Πειραιώς για να μπορέσουμε να φύγουμε από εκεί. Τελικά δεν κάτσαμε, γιατί μετά απο ένα δυωράκι κολλημένοι στην κίνηση είχαμε αηδιάσει. Χώροι στάθμευσης ούτε για δείγμα. Πως γίνεται η Αθήνα που είναι μια τεράστια πόλη να έχει τόσο λίγους χώρους στάθμευσης; Τέτοιο μπάχαλο δεν έχω δει σε καμμία άλλη χώρα.

Όλο το καλοκαίρι όποιος κάνει το λάθος να πάει προς Βουλιαγμένη και Βάρκιζα για μπάνιο θα χάσει το λιγότερο 2 ώρες από την ζωή του κολλημένος στην κίνηση επιστρέφοντας…

Βέβαια βρήκαμε και την λύση. Ο δήμος χρεώνει για να παρκάρουμε πάνω στο δρόμο αυξάνοντας την κυκλοφοριακή συμφώρηση.

Κάποτε παίζαμε ποδόσφαιρο στο δρόμο και όταν ερχόταν κανένας να παρκάρει τον διώχναμε γιατί εκεί παίζαμε. Τώρα πια στον δρόμο μου δεν μπορείς να παίξεις. Και φυσικά δεν υπάρχει ούτε ένα παιδί που παίζει. Και δεν μιλάμε για το κέντρο αλλά για μια αραιοκατοικημένη σχετικά περιοχή (σε σχέση με τα Πατήσια ας πούμε)

Η κίνηση πλέον γίνεται αφόρητη και η ποιότητα ζωής στην πόλη συνέχεια υποβαθμίζεται.

Θα ρισκάρω κάποιες προτάσεις, έστω και αν δεν είναι κοστολογημένες. Ούτε προέρχονται από επιτροπές σοφών. Ούτε βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα. Δεν με ενδιαφέρει το κόστος, αν θα είναι δημόσιες ή ιδιωτικές πρωτοβουλίες. Ότι και αν είναι δεν δέχομαι να βάλουν τιμή στην ζωή μας…

Άμεση προκύρηξη διαγωνισμού για 500 υπόγειους χώρους στάθμευσης σε ολόκληρη την Αττική που θα έχουν πάρκο στο επίπεδο του δρόμου. Προτεινόμενη τιμή στάθμευσης 2 – 5 ευρώ για κάθε 8 ώρες στάθμευσης. Απαγόρευση στάθμευσης σε όλους τους γειτονικούς δρόμους ώστε να διευκολύνεται η ροή της κυκλοφορίας. Προτεραιότητα στις ήδη υποβαθμισμένες περιοχές και ειδικές τιμές για κατοίκους και εργαζόμενους κοντά.

Άμεση νομοθετική πρωτοβουλία με σχετικά κίνητρα έτσι ώστε όλοι οι επιχειρηματίες που έχουν ένα οικόπεδο που το χρησιμοποιούν σαν υπαίθριο χώρο στάθμευσης να το μετατρέψουν σε υπόγειο με πολύ περισσότερες θέσεις και πάρκο επάνω.

Άμεση αναθεώρηση του σχεδιασμού των μέσων μαζικής μεταφοράς έτσι ώστε να γίνουν αποτελεσματική λύση για όλους μας. Μεγαλύτερες επενδύσεις σε αυτόν τον τομέα. Πολύ ταχύτερη επέκταση του Μετρό. Πολύ οικονομικές μηνιαίες κάρτες για εργαζόμενους με την επιχορήγηση του κράτους, πιο ακριβό εισιτήριο για όσους χρησιμοποιούν το μέσο μόνο περιστασιακά.

Άμεσος δεκαπλασιασμός των φυτορίων που έχουμε διαθέσιμα για να γίνονται αναδασώσεις. Υποχρεωτικό πρόγραμμα στα σχολέια, όπου ένα ή δύο Σάββατα το μήνα θα γίνεται οργανωμένη αναδάσωση στις καμμένες εκτάσεις. Συμμετοχή των στρατιωτικών δυνάμεων στην αναδάσωση.

Άμεσος φόρος περιβαλλοντικής ρύπανσης σε επιχειρήσεις όταν ξεπερνούν τα λογικά όρια.

Άυξηση τελών κυκλοφορίας για όσους έχουν περισσότερα από ένα αυτοκίνητα.

Άμεση εγκατάσταση συστήματος διοδίων στο κέντρο για όσους επιμένουν να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο για να πάνε μέχρι το κέντρο της Αθήνας. (Διευκρίνηση ότι πριν γίνει αυτό πρέπει τα μέσα μαζικής μεταφοράς να παρέχουν μια αξιόπιστη λύση μεταφοράς στο κέντρο, όχι το χάλι που έχουν τώρα)

Αλλαγή των κανονισμών δόμησης έτσι ώστε κάθε νέο κτήριο να παρέχει υποχρεωτικά 2 θέσεις στάθμευσης για διαμερίσματα μέχρι 75τμ και 3 για μεγαλύτερα. Επίσης τα νέα κτήρια που χρησιμοποιούνται ως γραφεία να πρέπει να παρέχουν 1 θέση στάθμευσης ανά 3 θέσεις για υπαλλήλους.

Και προς θεού όταν γίνει το μετρό στο Ελληνικό, κάντε ένα τεράστιο χώρο στάθμευσης υπόγειο. Και επάνω πάρκο. Έχετε δύο χρόνια μέχρι να φτάσει εκεί, προλαβαίνετε…

Επίσης, υπάρχει ένας τεράστιος καινούργιος (αχρησιμοποίητος) χώρος στάθμευσης στο κέντρο του Πειραιά που είναι εδώ και 10 χρόνια κλειστός! Γιατί; περισσεύουν τίποτα θέσεις και δεν το παρατήρησα; Αξιοποίηση ΤΩΡΑ!

Φίλες, Φίλοι, έχουμε υποχρέωση να κάνουμε όλοι ότι μπορούμε για να βελτιώσουμε την κατάσταση. Όχι τόσο πολύ για εμάς, αλλά για τα παιδιά μας…

Περιμένω τις προτάσεις σας…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ