Ιουλία Τσατσούλη

26 ετών

Innovation Analyst

Ιφιγένεια Χατζαντώνη

24 ετών

Planning & Consolidation Analyst

Εύη
Θεοδωράκη

23 ετών

Human Resources Administrator

Χριστίνα Z. Χαραλαμπίδου

23 ετών

Talent & Development Administrator

Οι Millennials. Είναι πολλοί. Είναι έξυπνοι. Η τεχνολογία είναι η παιδική τους ηλικία. Δεν θέλουν άλλους συμβιβασμούς. Δεν φοβούνται να προσπαθήσουν, δεν θέλουν να ηττηθούν. Είναι διατεθειμένοι να δουλέψουν σκληρά. Θέλουν να νιώσουν μέλη ενός μεγάλου συνόλου που δεν παλεύει μόνο για τους αριθμούς, που δεν βλέπει τους ανθρώπους σαν νούμερα, που εμπνέει και εμπνέεται από τη «μεγάλη εικόνα».

Οι Millennials είναι οι άνθρωποι που γεννήθηκαν από το τέλος της δεκαετίας του ’80 έως το 2000. Είναι μια σημαντική αλλά και συκοφαντημένη γενιά. Το περιοδικό Time, τους χαρακτήρισε πριν από δυο χρόνια ως μια ναρκισσιστική γενιά, «The Me Me Me generation». Τους έχουν χαρακτηρίσει ανθρώπους που θέλουν να προσαρμόσουν την πραγματικότητα στα δικά τους δεδομένα, αντί να προσαρμοστούν σε αυτή. Υπάρχει κάτι κακό σε αυτό;

Οι Millennials έχουν δύναμη. Έως το 2020 θα αποτελούν το 50% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού. Το 95% απ’ αυτούς θεωρεί πως η ηθική μιας εταιρείας, η φήμη της και η κοινωνική της υπευθυνότητα, είναι βασικές προϋποθέσεις για την επαγγελματική επιλογή τους. Για τις εταιρείες, υπάρχουν δυο επιλογές: Είτε θα τους αγνοήσουν και θα προσπεράσουν το ταλέντο τους είτε θα τους ακούσουν και θα τους ενσωματώσουν, δημιουργώντας τους ηγέτες του αύριο.

Η Coca-Cola, έχει επιλέξει το δεύτερο. Το 35% των εργαζομένων της
The Coca-Cola Company και των εμφιαλωτών της παγκοσμίως είναι Millennials -έως το 2020 θα ξεπεράσουν το 50%! Από το 2013, στις ΗΠΑ, η Coca-Cola έχει καλέσει εκπροσώπους των εργαζομένων της που ανήκουν στην γενιά αυτή για να δημιουργήσουν την ομάδα “Millennial Voices”. Πρόκειται για μια κίνηση που έχει σκοπό να προσελκύσει και να ενσωματώσει στην εταιρεία την κουλτούρα και τις ανάγκες της νέες γενιάς.

Και στην Ελλάδα; Οι Millennials, αν και αποτελούν τον πιο παραγωγικό πυρήνα της κοινωνίας, πολλές φορές αισθάνονται ότι «δεν υπάρχουν ευκαιρίες», πως το ταλέντο, οι φρέσκιες ιδέες και η σκληρή δουλειά δεν επιβραβεύονται πάντα, και πως ίσως χρειαστεί να αναζητήσουν τα όνειρά τους εκτός Ελλάδας. Αν κοιτάξει κανείς προσεκτικά, θα δει πως δεν είναι η μοναδική αλήθεια. Υπάρχουν εταιρείες, όπως η Coca-Cola, αλλά και δεκάδες άλλες εταιρείες στην Ελλάδα που συμμετέχουν σε ειδικά προγράμματα, όπως το ReGeneration, που από το 2011 έως σήμερα, στηρίζουν τους νέους. Που τους βοηθούν να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους, να εξελίξουν τις γνώσεις τους, να βρουν αυτό που τους κάνει διαφορετικούς, ώστε να αναδείξουν τις δεξιότητες εκείνες που θα τους καθιερώσει επαγγελματικά και θα βοηθήσει, παράλληλα, το reboot της χώρας.

Μπαίνω σε ένα γραφείο που μοιάζει να έχει φτιαχτεί για τους Millennials. Είναι φωτεινό, πολύχρωμο, έχει προσεκτικά τοποθετημένα έπιπλα με μια νεανική ανεμελιά. Είναι χώρος που μοιάζει να έχει φτιαχτεί για να εμπνεύσει τη συνεργασία, την ανταλλαγή ιδεών και την υπέροχη αίσθηση του να δημιουργείς συλλογικά.

Τα μεγάλα παράθυρα δείχνουν μια όμορφη αστική θέα, αλλά το μάτι δεν πάει εκεί. Μένει στα ζωντανά χρώματα, στα γυάλινα γραφεία, στην ανοιχτή κουζίνα. Μοιάζει πως οτιδήποτε και να συμβαίνει εκεί έξω, αν κάνεις focus στη σωστή εικόνα, η προοπτική σου μεγαλώνει.

Και η προοπτική σε αυτό το γραφείο είναι μεγάλη. Στα γραφεία της
Coca-Cola, οι Millennials που εργάζονται μοιάζουν να έχουν την αυτοπεποίθηση και παράλληλα τη σιγουριά πως βρίσκονται στο κατάλληλο σημείο, την κατάλληλη στιγμή.

H Ιουλία Τσατσούλη και η Χριστίνα Χαραλαμπίδου βρίσκονται στα γραφεία, μέσα από το πρόγραμμα πρακτικής άσκησης ReGeneration των Global Shapers Athens Hub. Η Εύη Θεοδωράκη και η Ιφιγένεια Χατζαντώνη εργάζονται ως συνέχεια της πρακτικής τους σε γραφείο της Coca-Cola στο εξωτερικό μέσα από ειδικό πρόγραμμα που προσέφερε η Εταιρεία σε επιλεγμένουν απόφοιτους του Deree το 2014 και το 2015. Μοιάζουν να πιστεύουν ήδη στο μέλλον και σε ένα καλύτερο αύριο για την Ελλάδα. Είναι όλες τους λίγο μετά τα 20. Μιλάνε με αυτή την ορμή της νιότης, κλέβουν λίγο χρόνο για να τσεκάρουν τα social media τους και ενδιάμεσα εξηγούν, με τον ενθουσιασμό που αρμόζει στην ηλικία τους, πώς βρέθηκαν σε αυτά τα μοντέρνα γραφεία να ατενίζουν την πόλη και το μέλλον με αισιοδοξία.

Αλήθεια, πώς τα κατάφεραν;

«Οι δικοί μου
ήθελαν να μείνω
στην Αγγλία. Εγώ, ήθελα
να γυρίσω στην Ελλάδα.
Μπήκα στο ReGeneration
και στην Coca-Cola
και είμαστε όλοι ευχαριστημένοι: Δουλεύω
σε διεθνή πρότυπα,
στην Ελλάδα»
.

Η μεγάλη απόφαση

Λένε πως για να δείξεις πόσο σημαντική είναι μια στιγμή στη ζωή σου, πρέπει να θυμάσαι πού ήσουν ακριβώς όταν αυτή συνέβη. Να θυμάσαι τις λεπτομέρειες, τα μικρά πράγματα που συνθέτουν τη μεγάλη εικόνα. Σωστό. Και οι τέσσερις κοπέλες θυμούνται ακριβώς πού ήταν, όταν ξεκίνησε το ταξίδι που τους μετέφερε από τα φοιτητικά, στα εργασιακά χρόνια τους.

Η Ιουλία Τσατσούλη ήταν στην βιβλιοθήκη του Imperial College London και εξηγούσε σε μια φίλη της πως θέλει να γυρίσει στην Ελλάδα. Πως γνωρίζει τις δυσκολίες, πως ξέρει για το brain drain, τη διαρροή 200.000 ανθρώπων όπως η ίδια, από την Ελλάδα στο εξωτερικό, για το ότι η Ελλάδα, η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας στους νέους στην Ευρώπη - αν δεν αλλάξουν τα πράγματα μέχρι το 2020 - θα έχει υποστεί ένα τεράστιο έλλειμμα ταλέντου και πως αυτή θέλει με κάποιον τρόπο να κάνει το αντίστροφο: Να γυρίσει πίσω και να δουλέψει με σωστούς όρους στην πατρίδα της. Είχε συζητήσει με τους γονείς της, που ήθελαν το καλύτερο γι’ αυτή, και ήταν αυτοί κάπως μπερδεμένοι. Και την ήθελαν κοντά τους και ήθελαν να έχει μια δουλειά ανάλογη με τα προσόντα της. Η ίδια, ήξερε τι ήθελε: «Μια δουλειά σε μια εταιρεία που με σέβεται, με εξελίσσει, μου δίνει ευκαιρίες και προοπτική». Η φίλη της, της είπε: «Ξέρεις το πρόγραμμα ReGeneration;». Δεν το ήξερε. Της εξήγησε τις λεπτομέρειες. Είχε κερδίσει την προσοχή της.

Η Χριστίνα Χαραλαμπίδου ήταν σπίτι της και σκεφτόταν καθώς περνούσε την ώρα της στο Facebook. Σκεφτόταν πως έπειτα από τον ένα χρόνο στο University College London (UCL) στο Λονδίνο είναι πολύ πιθανό να αναζητήσει δουλειά στο εξωτερικό. Οι γονείς της, από τη μία ήθελαν το καλύτερο γι’ αυτή, ήξεραν πως μάλλον έπρεπε να φύγει, από την άλλη την ήθελαν κοντά τους, τα γνωστά βάσανα των γονιών. Ξαφνικά, στην οθόνη, εμφανίστηκε μια ανάρτηση που έγραφε: «ReGeneration». Έκανε κλικ.

To ReGeneration είναι ένα σημαντικό πρόγραμμα για την εργασιακή ανάπτυξη των νέων που υποστηρίζει η Coca-Cola, αλλά δεν είναι το μόνο. Η Εύη Θεοδωράκη ήταν στο Deree όταν άκουσε για μια διαφορετική ευκαιρία: για τη συνεργασία με την Coca-Cola και την ευκαιρία να ξεκινήσει την καριέρα της σε γραφείο της Eταιρείας στο εξωτερικό. Το πρόγραμμα, το οποίο έτρεξε το 2014 και το 2015 έδωσε την ευκαιρία σε επιλεγμένους φοιτητές να ενισχύσουν το βιογραφικό τους αποκτώντας διεθνή εμπειρία από τα πρώτα βήματα της καριέρας τους, έτσι ώστε επιστρέφοντας στην Ελλάδα να έχουν τα εφόδια, την διεθνή εμπειρία και την αφομοίωση της εταιρικής κουλτούρας, σε μια πρακτική κίνηση αντιστροφής του brain drain. Αρχικά δίστασε, σκέφτηκε πως προτιμάει να τελειώσει τις σπουδές της, προτού βγει στην αγορά εργασίας. Ένα βράδυ το ζύγισε διαφορετικά. Δέχθηκε. Τους επόμενους 5 μήνες τους πέρασε στην Πολωνία εργαζόμενη στη Coca-Cola ως intern στο τμήμα Human Resources. Με τα δικά της λόγια: «Αυτοί οι 5 μήνες ήταν η πιο έξυπνη επιλογή που έκανα στη ζωή μου. Με άλλαξαν σαν άνθρωπο, όχι μόνο σαν επαγγελματία. Η ευκαιρία που μου δόθηκε από την Coca-Cola να ξεκινήσω να δουλεύω σε μια άλλη χώρα ήταν ανεκτίμητη. Με έμαθε να είμαι υπεύθυνη για τον εαυτό μου, να διαχειρίζομαι τους λογαριασμούς μου, να καθορίζω και παράλληλα να ισορροπώ την προσωπική και την επαγγελματική ζωή μου».

Η Ιφιγένεια Χατζαντώνη ήταν στην Αθήνα και αυτή όταν έμαθε για το πρόγραμμα της Coca-Cola για απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας σε γραφείο της εταιρείας στο εξωτερικό. Συνειδητοποίησε πως αν επιλεγόταν θα μπορούσε να εξοπλίσει το βιογραφικό της με προϋπηρεσία στο εξωτερικό δουλεύοντας για ένα παγκόσμιο brand. «Δεν το σκέφτηκα πολύ. Ήταν μια γρήγορη διαδικασία. Έκανα την αίτηση για το πρόγραμμα και με δέχτηκαν! Λίγο καιρό μετά, δούλευα στο Μιλάνο ως intern για την Coca-Cola στο τμήμα Finance. Είναι πολύ σημαντικό να αποκτά κάποιος εμπειρία αμέσως μετά τις σπουδές».

Πώς είναι να είσαι 22 και να δουλεύεις στην Ιταλία για μια τόσο μεγάλη εταιρεία; «Αν συνδυάσεις το πλεονέκτημα των σπουδών που σου δίνουν μια κατεύθυνση, την άγνοια κινδύνου της ηλικίας και τη φιλοδοξία, δεν έχεις τίποτα να χάσεις», λέει καθώς θυμάται τη ζωή στο Μιλάνο.

«Την ημέρα της
συνέντευξης ήταν
μέσα καλοκαιριού,
όλοι έλειπαν,
έπρεπε να γυρίσω με το
ΚΤΕΛ πίσω στη Λευκάδα. Μπήκα με τη βαλίτσα,
την άφησα, πέρασα συνέντευξη και
μια εβδομάδα μετά,
με δέχτηκαν»
.

Τι είναι το ReGeneration;

Πρόκειται για το πρώτο ολιστικό πρόγραμμα πρακτικής άσκησης, που στοχεύει στην παροχή σφαιρικών δεξιοτήτων σε νέους ταλαντούχους πτυχιούχους όλων των ειδικοτήτων. Προσφέρει τεχνογνωσία και ευκαιρίες δικτύωσης και εργασίας σε νέους, από το 2011 έως σήμερα. Αποτελεί μια ενέργεια του Global Shapers Athens Hub και έχει δημιουργηθεί με την υποστήριξη και συνεργασία της Coca-Cola στην Ελλάδα και του Οργανισμού The Hellenic Initiative. To ReGeneration δίνει στους νέους την ευκαιρία να κάνουν αμειβόμενη εξάμηνη πρακτική άσκηση σε επιλεγμένες εταιρείες στην Ελλάδα. Οι αιτήσεις γίνονται online, ακολουθεί επιλογή βιογραφικών, online tests και όσοι τα περάσουν προσκαλούνται στο Live Assessment Center. Όσοι περάσουν και αυτό το στάδιο είναι πλέον διαθέσιμοι για συνεντεύξεις από τις εταιρείες, ενώ όλοι καλούνται στο βασικό σκέλος της εκπαίδευσης του ReGeneration (μέχρι 80 ώρες). Στον πρώτο κύκλο του προγράμματος 21 εταιρείες προσέφεραν θέσεις σε 55 νέους. Το 80% από αυτούς ανανέωσαν τη σύμβασή τους. Στο δεύτερο κύκλο, 36 εταιρείες προσέθεσαν στο δυναμικό τους 105 νέους. Σημαντικό κομμάτι του ReGeneration είναι το πρόγραμμα κοινωνικής προσφοράς και η εθελοντική εργασία σε επιλεγμένες ΜΚΟ (60 ώρες για τον καθένα). Μέσα από το ReGeneration, εδραιώνεται η νοοτροπία της αλληλεγγύης και της προσφοράς. Οι προσωπικότητές τους διαμορφώνονται μέσα από την έννοια της βοήθειας. Όπως εξηγεί ο CEO της Coca-Cola Muhtar Kent, «Θεωρούμε πως έχουμε ευθύνη να κάνουμε μια σημαντική διαφορά στον κόσμο. Στις 206 χώρες που δραστηριοποιείται η Coca-Cola, η βιωσιμότητα της Εταιρείας μας βασίζεται στην βιωσιμότητα των κοινωνιών στις οποίες δραστηριοποιούμαστε».

Μάθε για όλες τις εταιρείες που προσφέρουν ευκαιρίες
στους νέους της Ελλάδας μέσα από το πρόγραμμα ReGeneration

ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ!

«Πώς άλλαξε η ζωή μου»

Η ιστορία που ακολουθεί περιλαμβάνει ταξίδια. Μεταφορικά και κυριολεκτικά. Το ταξίδι ζωής, όπως είναι για όλους η πρώτη μέρα στο νέο γραφείο, η ανατριχίλα την ώρα που μπαίνεις σε έναν άγνωστο χώρο που ξέρεις πως θέλεις σύντομα να ανήκεις και εσύ. Το ξάγρυπνο προηγούμενο βράδυ μόλις συνειδητοποιείς πως η ώρα πλησιάζει. Πιο πριν, προηγείται το τηλεφώνημα που άλλαξε τα πάντα. Και αλήθεια, πού ήσουν όταν έπεσε αυτό το τηλεφώνημα;

Η Χριστίνα Χαραλαμπίδου ήταν στο ιδανικό μέρος όταν την ενημέρωσαν πως έχει επιτύχει τους πρώτους κύκλους του ReGeneration και πως θα πρέπει να περάσει από συνέντευξη στην Coca-Cola. «Ήμουν σε μια παραλία στο χωριό μου στην Λευκάδα. Είχα περάσει τα πρώτα στάδια, δεν είχα πάρει απάντηση και αναρωτιόμουν τι θα κάνω στο μέλλον. Το Λονδίνο ήταν πάντα μια ανοιχτή επιλογή, αλλά δικός μου στόχος ήταν να προσπαθήσω στην Ελλάδα. Χτύπησε το τηλέφωνο και με ενημέρωσαν πως την Δευτέρα μπορώ -αν θέλω- να περάσω από συνέντευξη. Ασφαλώς και ήθελα!». Και μετά, ξεκίνησε κυριολεκτικά το ταξίδι; «Την ημέρα της συνέντευξης, αναγκαστικά ήρθα με τη βαλίτσα μου στα γραφεία της Coca-Cola. Ήταν μέσα καλοκαιριού, όλοι έλειπαν, έπρεπε να γυρίσω με το ΚΤΕΛ πίσω στη Λευκάδα την ίδια μέρα. Μπήκα στην Coca-Cola με τη βαλίτσα, την άφησα, πέρασα συνέντευξη και μια εβδομάδα μετά, έμαθα ότι με δέχτηκαν. Όσο για την πρώτη εβδομάδα, εννοείται πως ήμουν αγχωμένη. Ξέρεις τι βοήθησε;». Οι συνάδελφοι; Το καλό κλίμα; «Και όλα αυτά ασφαλώς. Το γεγονός πως ήρθα σε μια Εταιρεία που εκείνη την εβδομάδα είχε οργανώσει ειδική εβδομάδα για την προώθηση του ενεργού τρόπου ζωής για τους εργαζομένους, το ΜΟVE WEEK, όπου «σπάσαμε τον πάγο» χορεύοντας, κάνοντας πιλάτες και γιόγκα μετά το τέλος της δουλειάς. Ήταν το ιδανικό ξεκίνημα».

Η Ιουλία Τσατσούλη αγνάντευε τον μουντό ουρανό του Λονδίνου όταν χτύπησε το τηλέφωνό της. Όταν άκουσε πως είχε περάσει τα πρώτα στάδια του ReGeneration και πως η Coca-Cola ήθελε να τη γνωρίσει από κοντά: «Έκλεισα το τηλέφωνο, έφτιαξα τη βαλίτσα μου, πήρα το αεροπλάνο και δεν γύρισα ποτέ στην Αγγλία». Οι γονείς της δηλώνουν ευτυχισμένοι. Η ίδια, ενθουσιασμένη.

Η Εύη Θεοδωράκη, όταν πήρε το αεροπλάνο για την Πολωνία σκέφτηκε για λίγο την κατάσταση: Ήταν 21, είχε μόλις αναλάβει την πρώτη της διεθνή δουλειά και είχε την ευκαιρία να ζήσει μόνη της, σε μια ξένη χώρα για πρώτη φορά. «Εκεί κατάλαβα πως ήταν η καλύτερη επιλογή της ζωής μου. Στην αρχή, οι φίλοι μου έλεγαν πως έκανα λάθος επιλογή. Ευτυχώς αποδείχθηκαν λάθος. Αρχικά, δούλεψα στο φιλικό περιβάλλον της Coca-Cola σε μια ξένη χώρα. Έπειτα ενηλικιώθηκα, πέρασα υπέροχα και η μόνη μου αποτυχία είναι πως δεν έμαθα παρά λίγες λέξεις. Νόμιζα πως ήμουν καλή στις ξένες γλώσσες, αλλά τελικά έμαθα ελάχιστες!».

Αμέσως μετά επέστρεψε στην Ελλάδα, συνέχισε να δουλεύει στην Coca-Cola στην Αθήνα, που «είναι μεγάλο σχολείο», όπως μας εξηγεί. «Στην αρχή, φοβόμουν πως θα είναι μια γιγάντια απρόσωπη πολυεθνική. Αλλά τελικά καταλαβαίνεις πως είναι μια πραγματική “οικογένεια”, μια ανθρωποκεντρική εταιρεία, ειλικρινής και δοτική προς τους νέους».

«Δεν το σκέφτηκα πολύ.
Έκανα την αίτηση για το πρόγραμμα και με δέχτηκαν!
Λίγο καιρό μετά, δούλευα στο Μιλάνο ως intern για την
Coca-Cola στο τμήμα Finance.
Είναι πολύ σημαντικό να
αποκτά κάποιος εμπειρία
αμέσως μετά τις
σπουδές»
.

Η Ιφιγένεια, ήταν κυριευμένη από το πάθος της ηλικίας και τη σιγουριά πως έχει κάνει το σωστό.

«Το βασικό είναι πως η προσωπικότητά μου εξελίσσεται. Στο πανεπιστήμιο νόμιζα πως είχα μάθει πολλά. Η ανάπτυξη όμως των soft skills μου στην πρακτική εργασία, το πώς έμαθα να χειρίζομαι την προσωπικότητά μου και την προσωπικότητα των άλλων, το πώς αξιοποιείται ο καθένας για να επιτευχθεί ένας κοινός στόχος, αυτό είναι πανεπιστήμιο». Η επιστροφή στην Ελλάδα και η δουλειά στην Coca-Cola εδώ, ήρθε σαν μια φυσική, αλλά υπέροχη συνέχεια.

«Αν ήμουν τυχερή; Δεν ξέρω αν είναι τύχη. Σίγουρα νιώθω τυχερή για την εμπειρία, αλλά με κάποιον τρόπο, όταν είδα την ενημέρωση για το πρόγραμμα της Coca-Cola για απόκτηση εμπειρίας στο εξωτερικό, αισθάνθηκα ότι είχα μπροστά μου μια μεγάλη ευκαιρία». Μια ευκαιρία για να αναπτύξει τις δεξιότητες σε ένα διεθνές περιβάλλον που θα την βοηθήσει να επιστρέψει στην Ελλάδα με επιπλέον εφόδια.

Δικαιώθηκε.

Ο Don έδειξε το δρόμο

Λίγο μετά, η κουβέντα πάει στις τηλεοπτικές σειρές, σε όλα αυτά που συνθέτουν την pop κουλτούρα των νέων της ηλικίας τους. Την εποχή που έτρεχε ο πρώτος κύκλος του ReGeneration ολοκληρώθηκε η σειρά Mad Men. Στην τελευταία σκηνή, ο Don Draper, ο θρυλικός διαφημιστής, καθισμένος στη στάση του λωτού, κάνοντας γιόγκα και φορώντας ένα αψεγάδιαστο λευκό πουκάμισο, συλλαμβάνει την ιδέα για μια από τις πιο εμβληματικές διαφημίσεις της Coca-Cola. Σκέφτεται τους νέους της εποχής του, όχι τους Millennials, αλλά τους Baby Boomers να χορεύουν αγκαλιασμένοι σε ένα λιβάδι ζητώντας ίσες ευκαιρίες και αναγνώριση. Τραγουδούν το “I'd Like to Buy the World a Coke”, στην διαφήμιση Hilltop, μια από τις πιο εικονικές όλων των εποχών.

O άνθρωπος που είχε την ιστορική ιδέα αυτής της διαφήμισης το 1970, δεν το ήξερε, αλλά είναι επίκαιρος, 46 χρόνια μετά. Το 2016, οι επιθυμίες των νέων παραμένουν ίδιες. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι το όνομα της γενιάς. Και το ότι κάποιοι πιστεύουν σε αυτους, τις δυνατότητές τους και τα ονειρά τους.

«Αυτό που μου έμαθε
η ζωή στην Coca-Cola
είναι πως σε κάθε τι
που δοκιμάζεις πρέπει να βάλεις τον καλύτερο
εαυτό σου, να παίξεις το καλύτερο
παιχνίδι σου»
.

«Αν συνδυάσεις το πλεονέκτημα των σπουδών που σου δίνουν μια κατεύθυνση, την άγνοια κινδύνου της ηλικίας και τη φιλοδοξία, δεν έχεις τίποτα να χάσεις.»

Η ουσία πίσω από όλες τις ιστορίες, είναι πως οι εμπειρίες των τεσσάρων Millenials έχουν αλλάξει τη ζωή τους. Τι είναι αυτό που τους άλλαξε τη ζωή; Είναι μια εταιρεία η οποία έχει δεσμευτεί να στηρίζει τους νέους και να τους βοηθά να ανακαλύψουν τις δυνατότητες τους. Να τους πείσει πως μπορούν να κάνουν τη διαφορά, ο καθένας και η καθεμία ξεχωριστά. Είναι ο λόγος για τον οποίο η Coca-Cola συνέβαλε στη δημιουργία του προγράμματος ReGeneration μαζί με τους Global Shapers Athens Hub και με το The Hellenic Initiative. Αυτό ήταν που οδήγησε την Ιουλία Τσατσούλη από το Λονδίνο στην Eλλάδα. Και τη Χριστίνα Χαραλαμπίδου από το Facebook σε ένα γραφείο που γράφει «Talent and Development Administrator» στην
Coca-Cola.

Είναι λίγο περίεργο να ζητάς από νέους να «συμβουλέψουν τους νέους». Περίεργο, όχι γιατί δεν μπορούν να το κάνουν, αλλά γιατί δεν θέλουν να «συμβουλέψουν», η σωστή λέξη είναι να «μοιραστούν».

Η Εύη Θεοδωράκη το θέτει τόσο ωμά, όσο το λέει και στους φίλους της: «Κοιτάξτε, γυρίζοντας πίσω, βλέπω πως οι άνθρωποι της γενιάς μου, αυτό που παθαίνουμε είναι ότι τρώμε κόλλημα. Το έχω φάει και εγώ και θα μπορούσα να έχω χάσει τη μεγαλύτερη ευκαιρία της ζωής μου. Ξέρω, η ανεργία, η Ελλάδα, οι δυσκολίες, όλα αυτά υπάρχουν. Όμως είναι διαφορετικό να παραδέχεσαι τις δυσκολίες και άλλο να καταλήγεις πως «Δεν υπάρχει περίπτωση να βρω δουλειά». Αν καταλήξεις σε αυτό, έχεις μπει σε μια διαδικασία απόρριψης του εαυτού σου. Γιατί σκέφτεσαι «υπάρχει πάντα ένας καλύτερος», σκέφτεσαι πως «θα πέσει κονέ», πως θα αποτύχω. Ναι, ΟΚ, μπορεί να γίνουν όλα αυτά. Αλλά αν δεν δοκιμάσεις, δεν ξέρεις. Αυτό που μου έμαθε η ζωή στην Coca-Cola είναι πως σε κάθε τι που δοκιμάζεις πρέπει να βάλεις τον καλύτερο εαυτό σου, να παίξεις το καλύτερο παιχνίδι σου. Πήγαινε, να είσαι ο καλύτερος εαυτός σου και αν σου κάτσει σου έκατσε. Αν όχι, το σημαντικό είναι ότι έμαθες κάτι. Μη φοβάσαι όμως…»

Οι Millennials αν μη τι άλλο ξέρουν να μοιράζονται. Είτε μέσω των social media, όπου οι κοπέλες συχνά πυκνά δείχνουν τον ενθουσιασμό του να δουλεύεις σε ένα τέτοιο περιβάλλον (“Proud to be part of our brand… ‪#‎TasteTheFeeling”‬, έγραφε πριν λίγες μέρες η Εύη στο Facebook), είτε μιλώντας για τις ευκαιρίες που τους δόθηκαν, δεν μπορεί να κρυφτεί αυτή η τόσο σπάνια, όμορφη, ελπιδοφόρα ματιά για το μέλλον.

Η Ιουλία και η Χριστίνα, μέσω του πρώτου ολιστικού προγράμματος πρακτικής άσκησης ReGeneration, η Ιφιγένεια και η Εύη μέσω του προγράμματος για interns στο εξωτερικό, ζουν τις ομορφότερες μέρες της ζωής τους. Μέχρι τις επόμενες.

Δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να φτιάχνεις ο ίδιος την πραγματικότητα που θέλεις. Η Ιουλία, η Χριστίνα, η Εύη και η Ιφιγένεια το κάνουν.

«Να έχεις θάρρος και αποφασιστικότητα!»

«Εσύ αποφασίζεις ποιος είσαι και ποιος θα γίνεις!»

«Θάρρος και επιμονή. Είναι τα μόνα που χρειάζεσαι.»

«Μια πρακτική άσκηση είναι το μεγαλύτερο σχολείο. Τολμήστε το!»