Οι Millennials. Είναι πολλοί. Είναι έξυπνοι. Η τεχνολογία είναι η παιδική τους ηλικία. Δεν θέλουν άλλους συμβιβασμούς. Δεν φοβούνται να προσπαθήσουν, δεν θέλουν να ηττηθούν. Είναι διατεθειμένοι να δουλέψουν σκληρά. Θέλουν να νιώσουν μέλη ενός μεγάλου συνόλου που δεν παλεύει μόνο για τους αριθμούς, που δεν βλέπει τους ανθρώπους σαν νούμερα, που εμπνέει και εμπνέεται από τη «μεγάλη εικόνα».
Οι Millennials είναι οι άνθρωποι που γεννήθηκαν από το τέλος της δεκαετίας του ’80 έως το 2000. Είναι μια σημαντική αλλά και συκοφαντημένη γενιά. Το περιοδικό Time, τους χαρακτήρισε πριν από δυο χρόνια ως μια ναρκισσιστική γενιά, «The Me Me Me generation». Τους έχουν χαρακτηρίσει ανθρώπους που θέλουν να προσαρμόσουν την πραγματικότητα στα δικά τους δεδομένα, αντί να προσαρμοστούν σε αυτή. Υπάρχει κάτι κακό σε αυτό;
Οι Millennials έχουν δύναμη. Έως το 2020 θα αποτελούν το 50% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού. Το 95% απ’ αυτούς θεωρεί πως η ηθική μιας εταιρείας, η φήμη της και η κοινωνική της υπευθυνότητα, είναι βασικές προϋποθέσεις για την επαγγελματική επιλογή τους. Για τις εταιρείες, υπάρχουν δυο επιλογές: Είτε θα τους αγνοήσουν και θα προσπεράσουν το ταλέντο τους είτε θα τους ακούσουν και θα τους ενσωματώσουν, δημιουργώντας τους ηγέτες του αύριο.
Η Coca-Cola, έχει επιλέξει το δεύτερο.
Το 35% των εργαζομένων της
The Coca-Cola Company και των εμφιαλωτών της παγκοσμίως είναι
Millennials -έως το 2020 θα ξεπεράσουν το 50%! Από το 2013, στις ΗΠΑ, η Coca-Cola έχει
καλέσει εκπροσώπους των εργαζομένων της που ανήκουν στην γενιά αυτή για να δημιουργήσουν
την ομάδα “Millennial
Voices”. Πρόκειται για μια κίνηση που έχει σκοπό να προσελκύσει
και να ενσωματώσει στην εταιρεία την κουλτούρα και τις ανάγκες της νέες γενιάς.
Και στην Ελλάδα; Οι Millennials, αν και αποτελούν τον πιο παραγωγικό πυρήνα της κοινωνίας, πολλές φορές αισθάνονται ότι «δεν υπάρχουν ευκαιρίες», πως το ταλέντο, οι φρέσκιες ιδέες και η σκληρή δουλειά δεν επιβραβεύονται πάντα, και πως ίσως χρειαστεί να αναζητήσουν τα όνειρά τους εκτός Ελλάδας. Αν κοιτάξει κανείς προσεκτικά, θα δει πως δεν είναι η μοναδική αλήθεια. Υπάρχουν εταιρείες, όπως η Coca-Cola, αλλά και δεκάδες άλλες εταιρείες στην Ελλάδα που συμμετέχουν σε ειδικά προγράμματα, όπως το ReGeneration, που από το 2011 έως σήμερα, στηρίζουν τους νέους. Που τους βοηθούν να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους, να εξελίξουν τις γνώσεις τους, να βρουν αυτό που τους κάνει διαφορετικούς, ώστε να αναδείξουν τις δεξιότητες εκείνες που θα τους καθιερώσει επαγγελματικά και θα βοηθήσει, παράλληλα, το reboot της χώρας.
Μπαίνω σε ένα γραφείο που μοιάζει να έχει φτιαχτεί για τους Millennials. Είναι φωτεινό, πολύχρωμο, έχει προσεκτικά τοποθετημένα έπιπλα με μια νεανική ανεμελιά. Είναι χώρος που μοιάζει να έχει φτιαχτεί για να εμπνεύσει τη συνεργασία, την ανταλλαγή ιδεών και την υπέροχη αίσθηση του να δημιουργείς συλλογικά.
Τα μεγάλα παράθυρα δείχνουν μια όμορφη αστική θέα, αλλά το μάτι δεν πάει εκεί. Μένει στα ζωντανά χρώματα, στα γυάλινα γραφεία, στην ανοιχτή κουζίνα. Μοιάζει πως οτιδήποτε και να συμβαίνει εκεί έξω, αν κάνεις focus στη σωστή εικόνα, η προοπτική σου μεγαλώνει.
Και η προοπτική σε αυτό το γραφείο είναι μεγάλη.
Στα γραφεία της
Coca-Cola, οι Millennials που εργάζονται μοιάζουν να έχουν την
αυτοπεποίθηση και παράλληλα τη σιγουριά πως βρίσκονται στο κατάλληλο σημείο, την
κατάλληλη στιγμή.
H Ιουλία Τσατσούλη και η Χριστίνα Χαραλαμπίδου βρίσκονται στα γραφεία, μέσα από το πρόγραμμα πρακτικής άσκησης ReGeneration των Global Shapers Athens Hub. Η Εύη Θεοδωράκη και η Ιφιγένεια Χατζαντώνη εργάζονται ως συνέχεια της πρακτικής τους σε γραφείο της Coca-Cola στο εξωτερικό μέσα από ειδικό πρόγραμμα που προσέφερε η Εταιρεία σε επιλεγμένουν απόφοιτους του Deree το 2014 και το 2015. Μοιάζουν να πιστεύουν ήδη στο μέλλον και σε ένα καλύτερο αύριο για την Ελλάδα. Είναι όλες τους λίγο μετά τα 20. Μιλάνε με αυτή την ορμή της νιότης, κλέβουν λίγο χρόνο για να τσεκάρουν τα social media τους και ενδιάμεσα εξηγούν, με τον ενθουσιασμό που αρμόζει στην ηλικία τους, πώς βρέθηκαν σε αυτά τα μοντέρνα γραφεία να ατενίζουν την πόλη και το μέλλον με αισιοδοξία.
Αλήθεια, πώς τα κατάφεραν;