Κριτική Παράστασης: Κλάξον, Γιούχα και Παλιάτσοι @ Θέατρο Βαφείο
Στο θέατρο Βαφείο "Λάκης Καραλής" ανεβαίνει φέτος, για πρώτη φορά ολόκληρη στην Ελλάδα, η παράσταση "Κλάξον, Γιούχα και Παλιάτσοι" του Ντάριο Φο,

Ντάριο Φο1 (1)

Στο θέατρο Βαφείο “Λάκης Καραλής” ανεβαίνει φέτος, για πρώτη φορά ολόκληρη στην Ελλάδα, η παράσταση “Κλάξον, Γιούχα και Παλιάτσοι” του Ντάριο Φο, σε σκηνοθεσία Γιώργου Βούρου. Πρόκειται για μία πολιτική σάτιρα, με έντονο το στοιχείο της φάρσας και της κωμωδίας παρεξηγήσεων.

Η πλοκή της ιστορίας από μόνη της προκαλεί το γέλιο και προδιαθέτει τον θεατή. Ο Τζιάνι Ανιέλλι, δημιουργός της FIAT και πλουσιότερος άνθρωπος στον πλανήτη απάγεται, αλλά το αυτοκίνητο των απαγωγέων παίρνει φωτιά και τον μεγιστάνα σώζει ο κομμουνιστής, υπάλληλος της εταιρίας του, Αντόνιο, αφήνοντας κατά λάθος την ταυτότητά του στο σακάκι του Ανιέλλι. Στο νοσοκομείο ο πλαστικός χειρουργός αναπλάθει το καλυμμένο από εγκαύματα πρόσωπο του τραυματισμένου, χρησιμοποιώντας ως σημείο αναφοράς την φωτογραφία ταυτότητας του …. Αντόνιο. Από το σημείο αυτό και μετά η σειρά παρεξηγήσεων δεν έχει τέλος. Στην σκηνή εναλλάσσονται ασταμάτητα ο Ανιέλλι και ο Αντόνιο, οι οποίο πλέον εξωτερικά τουλάχιστον είναι το ίδιο άτομο. Η Ρόζα, η πρώην σύζυγος του Αντώνιο, αναλαμβάνει την φροντίδα του πλούσιου επιχειρηματία, νομίζοντας λανθασμένα ότι πρόκειται για τον άντρα της. Πως είναι λοιπόν να συγκατοικείς με έναν άνθρωπο που υποφέρει από αμνησία, και ο οποίος μεταμορφώνεται πότε σε κομμουνιστή και σύζυγο και πότε, σε στιγμές αναλαμπών, στον μεγαλύτερο καπιταλιστή στον πλανήτη; Η παράσταση τελικά ολοκληρώνεται με μία φάρσα που στήνει ο ίδιος ο Ανιέλλι, προκειμένου να δοκιμάσει τα περιθώρια επιρροής του στον πλανήτη.

Τελικά, σε αυτήν την κοινωνία ποιός έχει την πραγματική και απόλυτη εξουσία στα χέρια του ; Αυτό είναι το κεντρικό ερώτημα που διατρέχει την παράσταση και προβληματίζει τους θεατές. Τα φαινόμενα απατούν στην περίπτωση αυτή, καθώς την εξουσία εν τέλει, δεν έχουν ούτε οι πολιτικοί αρχηγοί , ούτε οι διανοούμενοι, αλλά μονάχα οι ελάχιστοι άνθρωποι παγκοσμίως που συγκεντρώνουν στα χέρια τους το μεγάλο κεφάλαιο. Το χρήμα είναι η μοναδική “αξία” που κινεί τα νήματα και χειραγωγεί τις φαινομενικά παντοδύναμες και αλύγιστες κυβερνήσεις. Με όπλο του την σάτιρα, μέσα σε μία ατμόσφαιρα φαρσοκωμωδίας , ο Ντάριο Φο υπογραμμίζει ορισμένες καλά κρυμμένες αλήθειες σχετικά με την ισχύ και την δύναμη μίας οικονομικής, φεουδαρχικού τύπου, ελίτ. Το μήνυμα του έργου είναι τόσο επίκαιρο που δεν μπορούμε παρά να θαυμάσουμε την διαχρονικότητα του κειμένου.

Ο πολυπράγμων και πολυτάλαντος Γιώργος Βούρος, εκτός από σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής της παραστάσεις, είναι επίσης υπεύθυνος για τα σκηνικά, τον φωτισμό, την μουσική επιμέλεια, αλλά και την μετάφραση του έργου. H μουσική, ο χορός και η εναλλαγή του φωτισμού συμβάλλουν στο κωμικό αποτέλεσμα. Η Μαρία Σκούπα, στο ρόλο της Ρόζας, απέδωσε με πραγματικά ξέφρενο ντελιριακό και παραληρηματικό τρόπο, την κωμική περσόνα της απατημένης και μπερδεμένης συζύγου, η οποία παλεύει να ισορροπήσει στο τεντωμένο σχοινί του παραλόγου.

Παρακολουθήστε την παράσταση αυτή όχι μόνο γιατί θα σας προσφέρει γέλιο και συγχρόνως τροφή για σκέψη, αλλά και για τον σύντομο διάλογο πριν την έναρξη της παράστασης μεταξύ του σκηνοθέτη και του κοινού. Το στοιχείο αυτό κυρίως, αποτέλεσε μία πολύ ευχάριστη έκπληξη για εμάς και δικαιολογεί απόλυτα την ονομασία που ο Γιώργος Βούρος έχει δώσει στο θέατρό του, που δεν είναι άλλη από “Λαϊκό Κλασικό Θέατρο του Γιώργου Βούρου”!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπηρεσίες Εστίασης

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

Υπηρεσίες ένδυσης και υπόδησης

Όλοι οι τύποι εργασίας

23-01-2024

Αθήνα

⚽🏀 LIVE SCORES
30 Μαρ. 2024
Παν
15:00
-
Αστ
30 Μαρ. 2024
Βόλ
17:30
-
Κηφ
29 Μαρ. 2024
ΦΕΝ
19:45
-
ΑΛΜΠ
29 Μαρ. 2024
ΒΙΡ
21:30
-
ΠΑΟ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;