Υπουργείο Παιδείας: Εξετάζει να μπει η γημναστική στο νηπιαγωγείο

ΠΡΙΣΜΑ 10/05/2007 ΤΟ ΝΕΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Ο υφυπουργός παιδείας κ. Αλέξανδρος Δερμετζόπουλος δήλωσε ότι το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει το ενδεχόμενο να μπει η Γυμνστική στο νηπιαγωγείο. 

Πιο αναλυτικά, το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει:

Α. Έχουμε καθημερινή επικοινωνία. Μάλιστα, μόλις σήμερα είδα το σύνολο των Σχολικών Συμβούλων της Φυσικής Αγωγής και βρεθήκαμε σύμφωνοι σε πάρα πολλά σημεία.

Β. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι θεωρούν ότι αυτό που γίνεται φέτος, αυτή τη χρονιά, στον τομέα της Φυσικής Αγωγής δεν έχει ξανασυμβεί στα χρονικά της παιδείας.

Γ. Για το ρόλο της φυσικής αγωγής στη διάπλαση του χαρακτήρα των παιδιών, στην αναγκαιότητα της ύπαρξης πολλών ωρών φυσικής αγωγής, μας βρίσκετε απόλυτα σύμφωνους. Σε αυτό που δεν μας βρίσκετε σύμφωνους είναι στο χαρακτηρισμό στην ερώτησή σας ότι το υπουργείο Παιδείας εμπαίζει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ως προς το θέμα της φυσικής αγωγής.

Δ.Θα σας πω όμως ότι από τότε που η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ανέλαβε, θεωρεί και θεώρησε πολύ σημαντικό τον ρόλο της φυσικής αγωγής στην εκπαίδευση. Εξ αυτού, λοιπόν, του λόγου, σε πρώτο επίπεδο, αυτό φάνηκε από την αύξηση της μίας ώρας ακόμα που δώσαμε στη Γ΄ Λυκείου.

Ε. Πέρα από αυτό, μέσα από τις παράλληλες δράσεις του κοινωνικού σχολείου, που το ίδιο το Υπουργείο συντονίζει και προκαλεί, θα σας πω ότι βασικός πυλώνας του κοινωνικού σχολείου είναι η φυσική αγωγή. Μέσα, λοιπόν, από το κοινωνικό σχολείο αναπτύσσονται άξονες και δράσεις σχετικές με την άθληση, τη διατροφή και τον ολυμπισμό.

Ζ. Συνεχίζεται σε νέα πια μορφή το πρόγραμμα «Αγώνες ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ» στα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια, με αναβάθμιση των μαθητών σε πανελλήνια, ευρωπαϊκά και παγκόσμια σχολικά πρωταθλήματα.

Η.Ακόμη, το Υπουργείο Παιδείας συνεργάζεται άμεσα με φορείς και οργανισμούς, όπως είναι η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και η Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία, σε προγράμματα μιας ευρύτερης αθλητικής παιδείας.

Θ. Ακόμη, το Υπουργείο Παιδείας παρέχει άδειες εισόδου στα σχολεία σε ομοσπονδίες και εξειδικευμένους καθηγητές σωματικής αγωγής, με σκοπό την ανάπτυξη και προώθηση όλων των αθλημάτων. Φέτος, εφαρμόζουμε το καινοτόμο πρόγραμμα «Kids’ Athletics» που επεκτείνεται σε πανελλαδικό επίπεδο.

Ι. Ακόμη, για να σηματοδοτήσουμε αυτή την αναγκαιότητα, αυτή την προσοχή που εμείς οι ίδιοι δίνουμε, μεθαύριο τη Δευτέρα, την πρώτη Δευτέρα κάθε Οκτωβρίου, τη θεσμοθετήσαμε ως πανελλήνια ημέρα του σχολικού αθλητισμού.

Κ. Πέρα από αυτά, έχουμε μια διεθνή παρουσία, όπου συνδιοργανώνουμε το Υπουργείου Παιδείας κάτω από την έγκριση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού, κάθε χρόνο, παγκόσμιους σχολικούς αγώνες αθλητικής παιδείας, τους πρώτους παγκόσμιους σχολικούς αγώνες. Συμμετέχουμε ακόμη, σε συνεργασία με όλες τις χώρες σε άλλους διεθνείς αγώνες.

Λ. Για το πρόβλημα παχυσαρκίας, στο οποίο αναφερθήκατε –και είναι ένα πραγματικά πολύ σημαντικό ζήτημα στη χώρα μας, που ξεκινά από την παιδική ηλικία- υπάρχει το πρόγραμμα «ΕΥΖΗΝ», το οποίο λειτουργούμε σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και έχει απτά αποτελέσματα.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 170.000 ΜΑΘΗΤΕΣ

Μ. Ολες αυτές οι δράσεις είναι με τη συμμετοχή των μαθητών. Σε αυτές τις δράσεις κάθε χρόνο συμμετέχουν πάνω από εκατόν εβδομήντα χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, όπως επίσης συμμετέχουν τρεις χιλιάδες αθλητές ΑμεΑ σε αθλητικές δραστηριότητες που έχουν ενταχθεί κι αυτές στο τακτικό πλαίσιο του σχολικού αθλητισμού.

Ν. Τι θέλω να πω με αυτά; Θέλω να πω ότι δεν γίνονται όλα αυτά –τα πιο πολλά- μέσα στις ώρες της φυσικής αγωγής. Οι ώρες της φυσικής αγωγής πραγματικά περιορίζονται σε αυτές που αναφέρατε στην ερώτησή σας.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΦΑΙΡΑΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ 35ΩΡΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ;

Ξ. Θα σας κάνω όμως μία άλλη ερώτηση. Τι πρέπει να αφαιρέσουμε εμείς από το τριανταπεντάωρο των μαθητών, για να αυξήσουμε τις ώρες της γυμναστικής που κι εμείς το επιζητούμε; Κάντε μας μία ολοκληρωμένη πρόταση. Κάντε μας μία πρόταση στην οποία να μην χαρακτηρίζονται «μπαλώματα» αυτά τα οποία εμείς κάνουμε.

Ο. Ελάτε να βρούμε μαζί τις ώρες που θα αφαιρέσουμε, από τι θα τις αφαιρέσουμε, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε τις ώρες γυμναστικής.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Κύριε Υπουργέ, νομίζω ότι όταν από τη μία συμφωνείτε –και καλώς συμφωνείτε- στις διαπιστώσεις μας για τον ρόλο της φυσικής αγωγής στην ανάπτυξη και υγεία του νέου ανθρώπου και συνολικά του πληθυσμού –δεν αφορά μόνο τους νέους ανθρώπους, αλλά συνολικά τον πληθυσμό- και από την άλλη, μειώνετε τις ώρες διδασκαλίας στο σχολείο, που κατά τη γνώμη μας είναι το πιο σημαντικό, καθώς από εκεί ξεκινά κι εκεί θεμελιώνεται η σχέση του νέου ανθρώπου με την άσκηση και τη φυσική αγωγή, αν αυτό δεν λέγεται εμπαιγμός, πείτε μας εσείς πώς λέγεται.

Πάντως, αυτό είναι στην ουσία του. Εδώ όμως υπάρχει ένα μεθοδολογικό πρόβλημα, όσον αφορά την προσέγγιση του Υπουργείου και δεν αναφέρομαι στενά στη σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, αλλά αναφέρομαι διαχρονικά στον τρόπο και τη μεθοδολογία, με την οποίαν αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας το θέμα της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού. Καλές είναι οι παράλληλες δράσεις. Καλά είναι τα kids’ athletics. Εμείς δεν λέμε όχι, ούτε έχουμε διαφορετική γνώμη.

Όμως, κύριε Υπουργέ, το πιο βασικό, αυτό το οποίο χρειάζεται να γίνει για να αποκτήσει ενεργό στάση ο νέος άνθρωπος, το παιδί από την πιο μικρή ηλικία, να κάνει τρόπο ζωής με συστηματικό τρόπο τη σχέση του με τη φυσική αγωγή και τον αθλητισμό, είναι η λειτουργία του σχολείου, δεν είναι οι ανταγωνιστικές δραστηριότητες και τα σχολικά πρωταθλήματα. Βεβαίως, και αυτά χρειάζεται να γίνουν. Δεν λέμε όχι.

Το πιο βασικό, όμως, είναι μέσα στο σχολείο τι πρόγραμμα, τι σύστημα, τι μεθοδολογία υπάρχει. Αυτό είναι που δεν γίνεται όλα αυτά τα χρόνια από τη μεριά του Υπουργείου Παιδείας. Και κατά τη γνώμη μας, δεν είναι θέμα ούτε αδυναμίας, ούτε ανικανότητας, ούτε έλλειψης σχεδιασμού.

Είναι συνειδητή πολιτική επιλογή, που αφενός έχει να κάνει με τις αλλαγές που έχουν γίνει στο σχολείο όλα τα προηγούμενα χρόνια, ότι δηλαδή το σχολείο χάνει και αυτόν το ρόλο που είχε στη διαμόρφωση προσωπικότητας, στο να δίνει ουσιαστικές γνώσεις και εξαντλεί το ρόλο του σε ορισμένες αποσπασματικές γνώσεις, δεξιότητες επί της ουσίας -φυσικά σε ένα τέτοιο σχολείο η φυσική αγωγή περιττεύει ή περιθωριοποιείται- και από την άλλη μεριά έχει να κάνει με μια διαδικασία εμπορευματοποίησης μιας σειράς αναγκών, μεταξύ των οποίων είναι και η φυσική αγωγή και ο αθλητισμός.

Έχουμε φτάσει, λοιπόν, σήμερα στο σημείο μια οικογένεια να θεωρεί πολυτέλεια το να πληρώνει, με βάση τη συνολικότερη οικονομική κατάσταση, για να στείλει το παιδί της σε ένα άθλημα, για να του δώσει αυτό που δεν μπορεί να του δώσει το σχολείο. Αυτή είναι λοιπόν η σημερινή κατάσταση. Επομένως, δεν είναι θέμα αδυναμίας ή δεν είναι θέμα –αν θέλετε- των παράλληλων δράσεων που καλώς -λέμε εμείς- και πρέπει να γίνουν.

Είναι θέμα της συστηματοποίησης και της μεθοδολογίας που υπάρχει και πρέπει να ξεκινάει μέσα από το σχολείο. ΠΡΟΤΑΣΗ Μπορούν να βρεθούν ώρες. Υπάρχουν μαθήματα, στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης, που επί της ουσίας αυτό που μαθαίνουν είναι η υποταγή του μαθητή στον αυριανό εργοδότη και όχι απλά είναι άχρηστα στο σημερινό σχολείο, αλλά, αν θέλετε, είναι και επικίνδυνα, κατά τη δική μας άποψη.

Μπορούν λοιπόν να βρεθούν ώρες για να προστεθούν στο μάθημα της φυσικής αγωγής. Αν δεν αλλάξει αυτή η κατάσταση, τα αποτελέσματα θα είναι ακόμη πιο τραγικά από αυτά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Και δεν είναι θέμα μόνο υγείας, αλλά είναι και τα ζητήματα της προσωπικότητας, είναι τα ζητήματα των αξιών που έπρεπε και θα πρέπει να προάγει ο αθλητισμός. Είναι επίσης και τα ζητήματα της βίας.

Χθες είχαμε ένα ακόμη τραγικό περιστατικό με το θάνατο ενός φιλάθλου. Θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της βίας, αν ήταν διαφορετική η σχέση και η στάση ενός νέου ανθρώπου απέναντι στον αθλητισμό. Αντί αυτός να είναι ενεργός συμμέτοχος είναι σήμερα απλός θεατής, έρμαιο του φανατισμού και των διαφόρων μεγαλοσυμφερόντων που λυμαίνονται το χώρο του αθλητισμού. Όλα αυτά είναι οι αρνητικές συνέπειες της έλλειψης φυσικής αγωγής που πρέπει να ξεκινάει -επαναλαμβάνω- από την εκπαίδευση και από τις πιο μικρές βαθμίδες της εκπαίδευσης. Άρα, κατά τη γνώμη μας, είναι συνειδητή επιλογή…

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Θα σας ρωτήσω κάτι, απαντώντας στην ερώτησή σας με ερώτηση: Πού τις είδατε τις ώρες, κύριε συνάδελφε, που μπορούμε να προσθέσουμε; Ποιες ώρες θεωρείτε εσείς περιττές σε ένα ήδη φορτωμένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των μαθητών; Σας καλώ να δώσετε ολοκληρωμένη πρόταση στο πρόγραμμα σπουδών όλων των τάξεων.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Βεβαίως.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κι αν νομίζετε εσείς ότι δεν επαρκεί η προσπάθεια που κάνουμε όλο αυτό το διάστημα για να αναπτύξουμε τη φυσική αγωγή, με τις παράλληλες δράσεις, με όλα αυτά που κάνουμε, με την αύξηση των ωρών που εμείς δώσαμε τελευταία, δεν μπορώ να καταλάβω πώς αντιλαμβάνεστε εσείς ότι μπορεί ένα παιδί να ασχοληθεί με όλα αυτά που του ζητάμε και με επαρκή τρόπο.

Για αυτό αναπτύσσουμε τις παράλληλες δράσεις. Όσον αφορά την «εμπορευματοποίηση» της φυσικής αγωγής, δεν ξέρω αυτό τι σημαίνει και δεν ξέρω πώς το αντιλαμβάνεστε.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Πείτε μας πόσα θα πληρώσουν τα παιδιά στα σωματεία!

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ειλικρινά πολλές φορές από την πτέρυγά σας έχω ακούσει να μιλάτε για εμπορευματοποίηση της παιδείας. Όμως, για τη φυσική αγωγή είναι η πρώτη φορά και καταγράφεται. ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Από πού κατεβήκατε; Από το διάστημα;

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων):Είπατε και πριν πως θεωρείτε ότι εμείς λειτουργούμε ερήμην των γυμναστών, των καθηγητών φυσικής αγωγής. Κάνετε λάθος. Έχουμε καθημερινή επικοινωνία. Μάλιστα, μόλις σήμερα είδα το σύνολο των σχολικών συμβούλων της φυσικής αγωγής και βρεθήκαμε σύμφωνοι σε πάρα πολλά σημεία. Δεν ξέρω ποιοι σας πληροφορούν.

Όμως, πραγματικά θεωρούν ότι αυτό που γίνεται φέτος, αυτή τη χρονιά, στον τομέα της φυσικής αγωγής δεν έχει ξανασυμβεί στα χρονικά της παιδείας. Μιλήσατε για την προσχολική εκπαίδευση.

Έχετε την εντύπωση εσείς ότι δεν απασχόλησε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το πώς θα μπει στο νηπιαγωγείο; Αλλά εσείς θεωρείτε πάρα πολύ εύκολο το να βάλεις τη φυσική αγωγή σε ένα παιδί κάτω των 6 ετών χωρίς σχεδιασμό και χωρίς τίποτα;

ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Είπα «πιλοτικά».

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Όλα τα συζητάμε, όλα τα βλέπουμε και τα κάνουμε σε συνεργασία με το σώμα των καθηγητών της φυσικής αγωγής. Δεν κάνουμε τίποτα βεβιασμένα και τίποτα με «μπαλώματα» και απρογραμμάτιστα, όπως επικαλείστε. Όμως, κύριε συνάδελφε, θα επιμείνω και εγώ για άλλη μια φορά στο να μας καταθέσετε μία ολοκληρωμένη πρόταση για το συνολικό πρόγραμμα, προκειμένου να το συζητήσουμε. Είμαι βέβαιος, λοιπόν, ότι όταν θα προσπαθήσετε να κάνετε το συνολικό πρόγραμμα, θα βρεθείτε σε πολύ πιο δύσκολη θέση από αυτή που είμαστε εμείς σήμερα που το υλοποιούμε.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ VIDEOS - ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΛΟΙ

JOBS

Χιλιάδες Θέσεις Εργασίας σε όλη την Ελλάδα

Υπηρεσίες Εστίασης

Εποχιακή Εργασία

21-12-2023

Μυκονος

Πληροφορική

Πλήρης Απασχόληση

22-01-2024

Αιγάλεω

⚽🏀 LIVE SCORES
20 Απρ. 2024
ΟΦΗ
18:30
-
Βόλ
20 Απρ. 2024
Αστ
19:30
-
Παν
19 Απρ. 2024
ΠΑΟ
20:15
-
ΠΕΡ

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;